5روش خانگي برای پاکسازی خانه از مورچه
کد خبر: ۷۳۸۲۳
تاریخ انتشار: 2017 May 20    -    ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
حال که از فصول سرد سال فاصله گرفته و به روزهای گرم آن نزدیک شده‌ایم در خارج و داخل خانه‌های ما تحولات اساسی صورت می‌گیرد که یکی از آنها اوج گیری حشرات مزاحم و موذی است. در بین این حشرات مورچه‌ها با قدرت گروهی که دارند، مزاحمت‌های بیشتر نسبت به انواع دیگر حشرات بر ما وارد می‌کنند.
 
 همه ما به نحوی با هجوم مورچه‌ها به مواد غذایی ذخیره شده در خانه مواجه شده‌ایم و برای رهایی از این حشرات پر دردسر از مواد شیمیایی گوناگونی استفاده کرده‌ایم. باید توجه داشت که این مواد شیمیایی علاوه بر از بین بردن مورچه‌ها چون درون خانه استفاده می‌شود، ممکن است در دراز مدت روی اعضای خانواده تاثیرات نامطلوب به وجود آورد. شاید خیلی از ما دوست نداشته باشیم که از روش‌های شیمیایی برای از بین بردن مورچه‌ها استفاده کنیم. در این گزارش شما را با مواد طبیعی و روش‌های موثری آشنا می‌کنیم که می‌تواند مورچه‌ها را از محیط خانه‌تان دور کند بی‌آنکه از مواد شیمیایی استفاده کنید.

۱. اسپری کردن آبلیمو در مناطق پر ترافیک عبور مورچه‌ها

اسپری کردن آبلیمو یک روش موثر برای خلاص شدن از شر مورچه ها است. برای اینکار کافی‌ست مقداری آبلیمو را با آب مخلوط کرده و در آب پاش برزید و روی محل‌های پر ترافیک تردد مورچه‌ها بپاشید. اگر این کار را بصورت مداوم انجام دهید اثر بخشی آن را خواهید دید.

۲. پاشیدن مقداری سرکه در محل عبور و مورور مورچه‌ها

سرکه از انواع مایعاتی است که انواع و اقسام حشرات و آفات از آن بیزارند ترکیب برخی از انواع سرکه با آب مخلوطی را به وجود می‌آورد که می‌تواند مورچه‌ها را از محیط زندگیتان دور کند، چرا که عطر و بوی سرکه باعث آزار این گونه از حشرات می‌شود. به خاطر داشته باشید استفاده از این محلول ممکن است، برای برخی از اعضای خانواده خوشایند نباشد.
 
۳. محلول آب و صابون برای مورچه‌ها مضر است

صابون و مواد شویند برای مورچه‌ها بسیار مضر است و باعث آسیب دیدگی آنها می‌شود، چون این مواد شیمیایی قادر هستند لایه محافظ اسکلتی بیرونی مورچه‌ها را بشکنند و باعث آسیب دیدگی‌‎شان شوند. ترکیب مقداری صابون با آب می‌تواند محلولی را به وجود آورد که مورچه‌ها قادر نباشند از آن عبور کنند.

۴. پاشیدن مقداری فلفل قرمز روی ورودی لانه مورچه‌ها

مورچه‌ها از جمله حشراتی هستند که از فلفل قرمز نفرت دارند و دور بر آن آفتابی نمی‌شوند. یک روش این است که مقداری فلفل قرمز را در آب حل کرده و به صورت اسپری در ورودی لانه مورچه‌ها برزید به یاد داشته باشید که فلفل باعث مرگ مورچه‌ها نمی‌شود اما با ترسی که در آن‌ها به وجود می‌آورد مانع بازگشت دوباره آنها به محل می‌شود.

در ادامه شما را با روش‌هایی که برای دفع مورچه‌ها بسیار موثرتر هستند آشنا می‌کنیم که با پیروی از این موارد از شر مورچه‌ها در امان خواهید ماند.

جلوگیری از هجوم مورچه‌ها 

بهترین و موثرترین روش برای اینکه از هجوم مورچه‌ها در امان باشید در وهله اول این است که از ورود آن‌ها به درون ساخمتان جلوگیری کنید چرا که مورچه‌ها به خاطر خوراکی‌ها یی که ما در دسترس آنها قرار می‌دهیم، تقریب به آمدن درون خانه و لانه گزینی در آن می‌شوند. حال این سوال پیش می‌آید که چه باید کرد تا مورچه‌ها اشتیاق  ورود به خانه را نداشته باشند؟ برای رسیدن به جواب این سوال این مطلب را بخوانید.

مواد غذایی حاوی شکر را از دسترس مورچه‌ها دور کنید

مورچه‌ها ذاتا عاشق مواد شیرین هستند از این رو شما نباید اینگونه مواد را در فضای باز رها کنید. البته دانستن این نکته بسیار حائز اهمیت است که مخلوط شکر با اسید بورک می‌تواند نقش یک تله مهلک و مرگبار را برای مورچه‌ها بازی کند.

تمیز نگه داشتن سینک آشپزخانه

سعی کنید به طور مستمر ظروف کثیف داخل سینک آشپزخانه را تمیز کنید و از تجمع طولانی مدت آنها درون ظرفشویی جلوگیری کنید. انباشته شدن ظروف کثیف درون سینک که به طور معمول دارای تکه‌های چسبیده غذا نیز هستند، مورچه‌ها را برای برپایی یک جشن بزرگ دعوت می‌کنند، پس لازم است از انباشته شدن ظروف غذا درون ظرفشویی جلوگیری کرده تا با این کار مورچه‌ها یک منبع غذایی خوب را از دست بدهند و ناچارا با نبود غذا از آن محیط دور شوند.
 
خالی کردن سطل زبانه بطور مستمر

سطل زباله هم می‌تواند منبع خوبی از غذا برای مورچه‌ها و دیگر حشرات باشد از این‌رو سعی کنید در هر ۲۴ ساعت سطل زباله را خالی کنید تا مورچه‌ها برای هجوم به آن ترغیب نشوند. 

خشک نگه داشتن محیط خانه

خانه را خشک نگه دارید مکان‌هایی چون حمام و دستشویی که دارای گودال‌های آب هستند توجه مورچه‌ها را به خود جلب می‌کنند، هر موجود زنده‌ای برای ادامه حیات به آب نیاز دارد از این رو مورچه‌ها هم برای زندگی نیاز به آب دارند و سعی می‌کنند در محیطی که به آب دسترسی داشته باشند زنگی کنند.
 
5 راه موثر و طبیعی برای رهایی از شر مورچه‌های خانگی 
 

آشنایی با انواع مورچه‌های خانگی

اینکه بدانید که در خانه شما چه نوع مورچه‌ای زندگی می‌کند به شما برای از بین بردن آنها کمک می‌کند مورچه‌ها در طبیعت طیف‌های گوناگونی دارند که شایع‌ترین مورچه‌های خانگی عبارتند از: مورچه‌های پیاده رو، مورچه‌های نجار، مورچه‌ها آتش، و مورچه‌های خانگی بودار. که در ادامه با خصوصیات آنها آشنا می‌شوید.

مورچه‌های نجار

مورچه‌های نجار یکی از بزرگترین انواع مورچه‌های خانگی هستند. این نوع مورچه‌ها طولی حدود ۶ تا ۱۲ میلی‌متر دارند و کلونی آنها از هزاران مورچه تشکیل شده است و رنگ‌شان بسته به شرایط اقلیمی قرمز، سیاه و سفید هستند.

مورچه‌ها فرش 

اندازه مورچه‌های فرش کوچکتر از مورچه‌های نجار است. مورچه‌های پیاده رو معمولی می‌تواند طولی حدود ۲.۵ تا ۳ میلی‌متر داشته باشد مورچه‌های فرش به شیرینی‌ها بسیار علاقه دارند و در ضمن از گوشت دانه‌ها و مواد غذایی چربی‌دار هم تغذیه می‌کنند و رنگ بدن این گونه قهوه‌ای و یا سیاه و سفید است.

مورچه‌های آتش

این گونه احتمالا آخرین نوع از مورچه‌ها هستند که به خانه‌ها هجوم می‌آورند و اسم‌شان بر گرفته از رنگ قرمز بدنشان است و طولی حدود  ۱.۶ تا ۵ میلی‌متر دارند. نیش اینگونه مورچه می‌تواند دردناک باشد قطعا برای مبارزه با آنها با دست خالی وارد عمل نشوید.

مورچه‌های خانگی بودار

مورچه‌های بودار بسیار کوچک هستند آنها طولی حدود ۲.۴-۳.۳ میلی متر دارند و مانند مورچه‌های پیاده‌رو رنگ بدنشان قهوه‌ای، سیاه و سفید است این نوع مورچه‌ها نیز مواد غذایی شیرین را از انواع دیگر مواد غذایی ترجیح می‌دهند.
 
 
فردا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار