موسس جشنواره فیلم بوسان در «کن» درگذشت +عكس
کد خبر: ۷۳۷۵۳
تاریخ انتشار: 2017 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کیم جی سئوک یکی از موسسان جشنواره فیلم بوسان کره جنوبی و برنامه‌ریز اجرایی این جشنواره در حالی که برای شرکت در جشنواره کن به این شهر ساحلی سفر کرده بود، درگذشت. جی سئوک اوایل اردیبهشت برای شرکت در جشنواره جهانی فیلم فجر به تهران آمده بود.

موسس جشنواره فیلم بوسان در «کن» درگذشت 
 
ورایتی به نقل از بیانیه جشنواره بوسان اعلام کرده که او بر اثر حمله قلبی درگذشت. این نشریه به نقل از منابع نزدیک به جشنواره بوسان نوشته که کیم جی سئوک روز پنجشنبه در قفسه سینه خود احساس درد می‌کرد و تصمیم گرفت در آپارتمان خود در کن بماند و با همکارانش نرود. اما وقتی همکارانش عصر برگشتند، بدن بی‌جان او را پیدا کردند.

سایر کارکنان جشنواره بوسان در کن فعالیت خود را لغو کرده‌اند. خانواده این سنماگر و جشنواره بوسان قدم‌های قانونی برای بازگرداندن پیکر او به کره جنوبی را آغاز کرده‌اند.

کیم جی سئوک که در هنگام مرگ 57 سال داشت، یکی ازسه موسس جشنواره بوسان بود که این رویداد را در سال 1996 پایه‌گذاری کردو او طی 21 سال گذشته با بوسان همکاری می‌کرد و تا همین اواخر قائم مقام دبیر جشنواره بود.

او در سال 1960 در بوسان متولد شد و در همین شهر به دانشگاه رفت. برخی سینماگران آسیایی مانند آدولفو الکس و بو جانفنگ در صفحات فیس بوک خود به مرگ او واکنش نشان داده و ابراز تاسف کرده‌اند.  
آي سينما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار