اختلال ژنتیکی نادر و بسیار عجیب در قبیله هندي+عكس
کد خبر: ۷۳۷۱۶
تاریخ انتشار: 2017 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
بیش از ۱۴۰ نفر از اعضای قبیله "کاناتو" (Kannathu) در جنوب کشور هندوستان دچار نقص ژنتیکی انگشتان و دستان پرده‌دار هستند و این مشکل را یک ویژگی استثنائی و ممتاز برای قبیله خود دانسته و به آن افتخار می‌کنند.

چسبیده بودن انگشتان دست در تمامی رده‌های سنی مختلف این قبیله از نوزاد تازه به دنیا آمده تا افراد بالای ۸۰ سال به چشم می‌خورد و به گفته کارشناسان این ویژگی از نسلی به نسل دیگر به ارث می‌رسد.

با وجود این معلولیت و عدم استفاده درست از انگشتان دست، اعضای قبیله در طول سال‌ها چگونگی انجام کارهای روزانه، نوشتن، کشاورزی و حتی بافندگی را آموخته اند و مشکلی در انجام کارهای خود ندارند؛ البته به گفته عروس و دامادهای این قبیله، آن‌ها نمی‌توانند از انگشتر استفاده کنند.

جالب است بدانید پزشکان درمان با جراحی ترمیمی را پیشنهاد کرده‌اند اما مردم این قبیله به خاطر خرافات و ترس از این اقدام برای خانواده‌هایشان، از انجام جراحی واهمه دارند.

بر اساس تحقیقات پزشکی، انگشت پرده دار می تواند به دلیل چسبیدن پوست یا استخوان انگشتان دست به همدیگر رخ دهد و جراحی تنها راه درمان است.

این مشکل ژنتیکی از هر هزار تولد در انگلستان در یک کودک مشاهده شده است و محققان زمان ایجاد این عارضه را در مراحل اولیه حاملگی یعنی زمانی که انگشتان دست در حال شکل‌گیری و جدا شدن از هم هستند، عنوان کرده‌اند.

از جمله عوارض جانبی جراحی ترمیمی این بیماری خونریزی، عفونت و ایجاد زخم در محل برش جراحی است.

گفتنی است؛ کارشناسان هندی امیدوار هستند با متقاعد کردن بزرگترهای این قبیله در آینده بتوانند انگشتان دست جوانان این قبیله را جراحی و جدا کنند.
 
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار