آغاز انتخابات از ۸ صبح
کد خبر: ۷۳۷۰۶
تاریخ انتشار: 2017 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا جمعه 29 اردیبهشت ماه به طور همزمان برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تعداد 56 میلیون و 410 هزار و 236 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و 350 هزار و 294 هزار نفر رأی اولی هستند.

در این دور از انتخابات 63 هزار و 429 شعبه اخذ رأی آماده حضور میلیونی هموطنانمان برای اخذ رأی هستند که در هر یک از شعب حداقل 2 صندوق  اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

بر این اساس یک میلیون و 150 هزار عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند.

تعداد 200 میلیون تعرفه اخذ رأی برای این دو انتخابات چاپ و به تمامی استان‌ها ارسال شده است و تعداد بیش از 130 هزار صندوق اخذ رأی هم تدارک دیده شده و در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است.

طبق ماده 20 قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج از کشور و در یک روز به مدت 10 ساعت انجام می‌گیرد و در صورت ضرورت قابل تمدید است.

بر اساس اعلام وزیر کشور اخذ رأی ساعت 8 صبح فردا 29 اردیبهشت ماه در تمامی شعب اخذ رأی آغاز می‌شود و تا ساعت 18 ادامه خواهد داشت که البته این زمان با دستور وزیر کشور قابل تمدید است. 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار