آمار قربانیان باج‌افزار wannacrypt در ایران
کد خبر: ۷۳۶۹۹
تاریخ انتشار: 2017 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
بر اساس آخرین آمار و اخبار منتشر شده از سوی مرکز ماهر، تاکنون بیش از ۲۰۰۰ قربانی به باج‌افزار wannacrypt آلوده شده‌اند که از این تعداد حدود ۱۵۰۰ قربانی از سوی مرکز ماهر بوده و بقیه آنها از طریق گزارش سازمان‌ها و نهادهای مختلف شناسایی شده است.

بیشترین آلودگی از طریق این باج‌افزار به ترتیب متعلق به اپراتورهای ارتباطی، سلامت و پزشکی و دانشگاهی بوده و بیشترین استان‌های آلوده شده، تهران و اصفهان می باشند.
 
از سوی مرکز ماهر تاکنون، به بیش از ۵۰ اپراتور و سازمان هایی که بیشترین آلودگی را داشته‌اند، افزون بر اعلان از طریق نامه‌های رسمی، مشاوره‌های لازم به صورت تلفنی در جهت پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt ارایه شده است.
 
شایان ذکر است طی سه روز گذشته، ۵۰۰ درخواست راهنمایی و مشاوره از سوی بخش‌های مختلف مطرح گردیده که اقدامات لازم برای افزایش سطح اطلاع و آگاهی متقاضیان و فعالیت‌های مورد نیاز برای پیشگیری و مقابله با این پدیده صورت گرفته است.
 
از جمله راهکارهای فنی ارایه شده در این حوزه، پشتیبان‌گیری از اطلاعات مهم و حیاتی سیستم‌ها، به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز، به‌روزرسانی آنتی‌ویروس‌ها و اطلاع‌رسانی به کاربران جهت عدم اجرای فایل‌های پیوست ایمیل‌های ناشناس، غیرفعال کردن پروتکل SMB، در سیستم عامل ویندوز درصورت عدم به‌روزرسانی یا نصب وصله‌ها، بستن پورت‌های ۴۴۵ و ۱۳۹۹ از طریق فایروال سیستم عامل ویندوز و خودداری از بازکردن ایمیل‌های مشکوک و ناشناس می باشند.
 
کاربران برای دریافت آخرین اطلاعات و راهنمایی‌ها در خصوص پیشگیری و مقابله با باج‌افزار wannacrypt می‌توانند به پایگاه اینترنتی سایت مرکز ماهر به نشانی WWW.CERTCC.IR مراجعه کنند.

منبع : کلیک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار