آشنایی با روش پخت یک نوع نان الجزایری
کد خبر: ۷۳۴۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷
«محاجب» نام یک نوع نان است که در کشور تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در پخت این نان، علاوه بر خمیر به کار رفته، از سبزیجات نیز استفاده می‌شود. امروز برای شما مراحل پخت این نان خوشمزه را قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.
آشنایی با روش پخت یک نوع نان الجزایری
اختصاصی تابناک باتو؛ «محاجب» نام یک نوع نان است که در کشور تهیه می‌شود و طرفداران زیادی دارد. در پخت این نان، علاوه بر خمیر به کار رفته، از سبزیجات نیز استفاده می‌شود. امروز برای شما مراحل پخت این نان خوشمزه را قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

آشنایی با روش پخت یک نوع نان الجزایری

مواد لازم:

آب ولرم: به میزان لازم
آرد: 2 کیلو
گوجه فرنگی: 2 عدد متوسط
رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای سبز و قرمز: از هر کدام یک عدد
پیاز: سه عدد
سیر: دو حبه
نمک و فلفل: به میزان لازم
روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
روغن به میزان لازم

طرز تهیه:

در ظرفی مناسب، آرد را ریخته و آب ولرم را کم کم به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا جایی که خمیری یکدست، به وجود آید که سفت نباشد و به دست هم نچسبد.

خمیر به دست آمده را به گلوله‌های کوچکی تقسیم کرده و با روغن زیتون، ورز می‌دهیم. گلوله‌های خمیری را به مدت ده دقیقه کنار می‌گذاریم.

مقداری روغن در ماهیتابه ریخته و سیر رنده شده را در آن تفت می‌دهیم. پس از آن، پیاز خرد شده را به همراه فلفل اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می‌دهیم.

گوجه فرنگی خرد شده و فلفل خرد شده را به پیاز اضافه می‌کنیم و به تفت دادن مواد ادامه می‌دهیم. 

در مرحله‌ی بعد، نمک و رب را به مواد اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم تا کاملا سبزیجات، نرم شوند.

گلوله‌ای از خمیرها را برداشته روی سطح صافی پهن می‌کنیم و روی آن را با مایه‌ی سبزیجات می‌پوشانیم. تکه‌ای دیگر از خمیر را نیز صاف کرده و روی مایه‌ی سبزیجات قرار می‌دهیم و با کمک آب، لبه‌های هر دو بخش خمیر را به یکدیگر می‌چسبانیم.

ظرفی را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن در آن می‌ریزیم. وقتی روغن داغ شد، نان‌ها را در آن قرار داده و هر دو طرف آن‌ها را سرخ می‌کنیم.

ترجمه و تنظیم: تابناک باتو
منبع: mawdoo3


روغن
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شناسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
1
این نان را با اندکی تفاوت در جنوب ایران هم درست می کنند و نام های مختلفی هم دارد. در بوشهر و روستاهای اطراف به آن مشتک (moshtak) می گویند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار