یک فنجان قهوه و یک خواب خوب شبانه مؤثرتر از ایبوپروفن!
کد خبر: ۷۳۴۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: 2017 May 17    -    ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
دانشمندان می‌گویند که فقط یک ساعت خواب شبانه‌ی بیشتر، می‌تواند درد و رنج میلیون‌ها بیمار را تسکین دهد. یکی دو فنجان قهوه صبحگاهی نیز می‌تواند شروع یک روز خوب را برای انسان رقم بزند. افراد دچار آرتروز، فیبرومیالژیا (فیبرومیالژی) یا میگرن نیز، احتمالاً از انجام این موارد نفع خواهند برد.

یک فنجان قهوه و یک خواب خوب شبانه مؤثرتر از ایبوپروفن! اختصاصی «تابناک باتو» ؛ این موضوع برای افراد دچار آرتروز، فیبرومیالژیا (فیبرومیالژی) یا میگرن نیز صدق می‌کند! طبق یک مطالعه‌ی علمی، خواب یا یک فنجان قهوه در تسکین درد از ایبوپروفن و مورفین، مؤثرتر هستند.

دانشمندان می‌گویند که فقط یک ساعت خواب شبانه‌ی بیشتر، می‌تواند درد و رنج میلیون‌ها بیمار را تسکین دهد.

یک فنجان قهوه و یک خواب خوب شبانه مؤثرتر از ایبوپروفن!

یکی دو فنجان قهوه صبحگاهی نیز می‌تواند شروع یک روز خوب را برای انسان رقم بزند. افراد دچار آرتروز، فیبرومیالژیا (فیبرومیالژی) یا میگرن نیز، احتمالاً از انجام این موارد نفع خواهند برد.

تأثیرگذاری رعایت این موارد می‌تواند آنچنان عالی باشد که آنها را از مصرف داروها بی‌نیاز کند. محققان، موش‌ها را در معرض گرما و سرما قرار دادند و پای پشتی آنها را تحت فشار گذاشتند. آنها همچنین ماده‌ی کاپسایسین (ماده‌ای که باعث تندی فلفل می‌شود) را به پای آنها تزریق کردند.

این محققان زمان را برای فهمیدن مدت زمان مورد نیاز موش‌ها برای حرکت دادن یا لیسیدن پنجه‌ی پای خود محاسبه کردند.

واکنش این حیوانات پس از یک خواب کوتاه، زمان زیادی برد. (همین نشان‌دهنده‌ی احساس درد کمتر بود)

آستانه‌ی تحمل درد در این موش‌ها پس از دریافت موادی که سطح هوشیاری را بالا می‌برند، بیشتر شد. این مواد شامل کافئین و مودافینیل (همان موادی که دانشجویان برای بیدار ماندن در شب امتحان استفاده می‌کنند) می‌شد.

هر دوی این مواد در تسکین ناراحتی در موش‌های خواب‌آلود تأثیر بیشتری نسبت به مسکن‌های سنتی و رایج داشتند.

این محققان پیش از انجام چند آزمایش توسط سرگرم کردن موش‌ها با اسباب‌بازی‌ها، آنها را از خوابیدن محروم کردند. این کار به این علت انجام شد که تا دیر وقت بیدار ماندن انسان را برای تماشای تلویزیون، مطالعه و انجام بازیهای رایانه‌ای شبیه‌سازی کند.

یک فنجان قهوه و یک خواب خوب شبانه مؤثرتر از ایبوپروفن!

پروفسور کلیفورد وولف (Clifford Woolf) که در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه هاروارد آمریکا روی این تحقیق کار می‌کرد، اعلام کرد: «یک فنجان قهوه و یا یک خواب خوب، باعث درمان بیماری نمی‌شود اما می‌تواند درد را تحمل‌پذیرتر کند. مردم امروزه، اغلب به خاطر تماشای تلویزیون، مطالعه و یا مشغول شدن با بازیهای رایانه‌ای تا دیر وقت بیدار می‌مانند و پژوهش ما نشان می‌دهد که کمبود خواب می‌تواند درد را تشدید کند.»

وی همچنین افزود: «نیازی نیست که شما مدت زمان خواب خود را به مقدار زیادی افزایش بدهید تا از مزایای تسکین درد آن بهره‌مند بشوید، شاید فقط یک ساعت خواب بیشتر در طول شب. البته این کار می‌تواند با یک یا دو فنجان قهوه در صبح نیز همراه شود. با این حال، به دلیل اینکه نوشیدن فنجان پشت سر فنجان قهوه در طول روز می‌تواند خواب شبانه را به هم بریزد، من این کار را توصیه نمی‌کنم.»

پروفسور وولف ادامه داد: «تایید این اثرات، نیازمند بررسی دقیق در مطالعات بالینی است اما در عین حال، پژوهش ما نشان می‌دهد که این کار می‌تواند فوایدی، به عنوان مثال شاید برای افراد دچار آرتروز، داشته باشد. داشتن یک خواب خوب در شب همزمان با نوشیدن قهوه (دریافت کافئین) در صبح می‌تواند آنچنان مؤثر باشد که افراد بتوانند دوز داروهای خود را کاهش دهند.»

این یافته‌ها در مجله «نیچر مدیسن» (Nature Medicine) منتشر شده است.

The Sun

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
0
7
شروع ساعت کار مدارس و ادارات را یک ساعت دیرتر کنید. بخدا بازدهی هم کم نمی شود!
پاسخ ها
وحید ایبوپروفن
| |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
دیگه گفتن خواب خوبه نه دیگه کار رو هم تعطیل کنین. اینه که از این تحقق ها تو ایران انجام نمیشه ها . ملت جنبه ندارن!
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار