بهترین روش‌های ست کردن و ترکیب رنگ لباس‌ ها
کد خبر: ۷۳۲۹۹
تاریخ انتشار: 2017 May 15    -    ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
رنگ یک لباس، در کنار مدل و جنس آن، از اصلی‌ترین عناصری است که در چگونه به نظر رسیدن آن تاثیر زیادی دارد. شاید این نکته هیچ جا به اندازه‌ی زمانی‌که در یک فروشگاه تفاوت جلوه‌ی دو لباس با جنس و طرح یکسان و رنگ متفاوت را می‌بینیم، مشخص نمی‌شود.
بهترین روش‌های ست کردن و ترکیب رنگ لباس‌ ها

رنگ یک لباس، در کنار مدل و جنس آن، از اصلی‌ترین عناصری است که در چگونه به نظر رسیدن آن تاثیر زیادی دارد. شاید این نکته هیچ جا به اندازه‌ی زمانی‌که در یک فروشگاه تفاوت جلوه‌ی دو لباس با جنس و طرح یکسان و رنگ متفاوت را می‌بینیم، مشخص نمی‌شود. البته چالش اصلی در واقع از زمانی آغاز می‌شود که شما از یک دست لباس و کیف و کفشی که قرار است با هم ست شوند یک تکه را انتخاب می‌کنید و قصد دارید بقیه را به تناسب آن بخرید. باید بدانید که حتی اگر بهترین مدل‌ها و برندها را انتخاب کنید ولی نتوانید یک ترکیب رنگی زیبا را ارائه کنید، انتخاب‌های شما چندان تاثیرگذار نخواهند بود. با اینکه برخی افراد در کنار هم قرار دادن رنگ‌ها استعداد ذاتی دارند جای خوشحالی است که بدانیم سایرین هم تنها با دانستن چند نکته‌ی ساده در مورد رنگها می‌توانند به این توانایی دست پیدا کنند، پس اگر علاقمندید که از این نکات آگاه شوید با ما همراه باشید. 

%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D8%B1%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%A7.jpg

روشن و تیره های یک رنگ

%D8%AA%DA%A9%20%D8%B1%D9%86%DA%AF.jpg

اگر احساس می‌کنید انتخاب رنگ‌های مختلف کنار هم برایتان سخت و سردرگم‌کننده است می‌توانید به سراغ ساده‌ترین و کم‌ ریسک‌ترین راه بروید و تنها درجه‌های مختلفی از تیره و روشن  یک رنگ را انتخاب کنید. معمولا از این کار نتیجه‌ی خوبی خواهید گرفت. همچنین مزیت این کار این است که می‌توانید رنگ‌های روشن را برای قسمت‌هایی انتخاب کنید که اندامتان متناسب‌تر است و می‌خواهید نگاه بیننده اول به آن قسمت کشیده شود و سایر قسمت‌ها کمتر جلب توجه کند. بهترین رنگ‌هایی که می‌توان در این روش انتخاب کرد رنگ‌های اصلی (قرمز، زرد، آبی) هستند که ترکیب‌های بسیار زیبایی به وجود می‌آورند.

%D8%AA%DB%8C%D8%B1%D9%87%20%D9%88%20%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86.1.jpg

 

 رنگ‌های متضاد

%D8%B1%D9%86%DA%AF%20%D9%85%D8%AA%D8%B6%D8%A7%D8%AF.jpg

به چرخه‌ی رنگ نگاه کنید و به آسانی رنگ‌های متضاد ( رنگ‌هایی که مقابل هم قرار گرفته‌اند) را برگزینید. شاید تصور کنید که انتخاب رنگ‌های متضاد نمی‌تواند انتخاب چندان خوبی باشد ولی به خاطر بیاورید که یکی از پرطرفدارترین و شیک‌ترین ترکیب‌های رنگی، کنار هم قرار دادن رنگ‌های سیاه و سفید است. رنگ‌های متضاد در کنار هم باعث تقویت جلوه و اثرگذاری یکدیگر خواهند شد. تنها نکته‌ای که باید به هنگام انتخاب این رنگ‌ها به آن توجه کنید این است که باید هر دو رنگ از یک درجه‌ی تیرگی یا روشنی انتخاب شوند، زیرا در غیر این صورت ممکن است نتیجه‌ چندان زیبا و رضایت‌بخش نگردد. همچنین باید  درصد یکی از رنگ‌ها کاملا غالب بر دیگری باشد و از هر دوی آن‌ها به اندازه ی یکسانی استفاده نشوند.

%D9%85%D8%AA%D8%B6%D8%A7%D8%AF.1.jpg

%D9%85%D8%AA%D8%B6%D8%A7%D8%AF.2.jpg

 

رنگ‌های مشابه

%D8%B1%D9%86%DA%AF%20%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%87.jpg

از رنگ‌های مجاور هم در چرخه‌ی رنگی استفاده کنید. در این‌جا نیز مانند رنگ‌های متضاد، درصد یکی از رنگ‌ها باید به درصد دو رنگ دیگر غالب باشد و دیگر رنگ‌ها در وسعت بسیار کمتری به کار گرفته شوند. اینکه شما از همه‌ی رنگ‌ها به یک اندازه استفاده کنید جلوه ی زیبایی نخواهد داشت. همچنین همان‌طور که در مورد رنگ‌های متضاد نیز گفتیم، این رنگ‌ها را  نیز حتما از یک درجه تیره و یا روشن انتخاب کنید. 

%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%87.2.jpg

%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%A8%D9%87.1.jpg

 

 ترکیب با رنگ‌های خنثی

یکی از کارهای آسانی که می‌توانید انجام دهید، استفاده از رنگ‌های خنثی، (سفید، سیاه، خاکستری و بژ) است. این رنگ‌ها معمولا ترکیب‌های خوبی با یکدیگر و با سایر رنگ‌ها ارائه می‌دهد، و همچنین به کار گرفتن آنها در کنار سایر رنگها باعث میشود که رنگهای دیگر بیشتر جلوه کنند و به نوعی تاکید بر آنها قرار بگیرد.  یکی از بهترین این ترکیب‌ها کنار هم قرار دادن رنگ سیاه و سفید است. با اینکه رنگ‌های قهوه‌ای و سرمه‌ای در واقع جزو رنگ‌های خنثی نیستند ولی مانند این رنگ‌ها می‌توانند ترکیب بسیار خوبی با اکثر رنگ‌ها به وجود بیاورند.


%D8%AE%D9%86%D8%AB%DB%8C..1.jpg

 
بنیتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار