تصاویری از مدل‌های جالب و متنوع کوسن
کد خبر: ۷۳۲۹۶
تاریخ انتشار: 2017 May 16    -    ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
همه چیز درباره‌ی کوسن‌ها؛
معمولاً کوسن‌ها را از پر، فوم یا هر دوی آنها پر می‌کنند. هر قدر جنس مرغوب‌تری در کوسن‌ها به کار رفته باشد، شکل آنها هم بیشتر به چشم می‌آید. اول از همه به این فکر کنید که می‌خواهید در خانه از کوسن‌ها چه استفاده‌ای داشته باشید.
تصاویری از مدل‌های جالب و متنوع کوسن
«اختصاصی تابناک با تو»؛  کوسن‌هایی که این روزها تب خرید آنها حسابی بالا گرفته، زیاد به چشم نمی‌آیند اما در دکوراسیون خانه نقش مهمی دارند. اندازه، شکل، رنگ، طرح و تعداد کوسن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
 
 
اندازه کوسن، رابطه مستقیم با اندازه صندلی یا کاناپه‌تان دارد. معمولاً کوسن‌هایی به اندازه متوسط یعنی در ابعاد ۴۰ در ۴۰ سانتی متر یا ۴۵ در ۴۵ سانتی متر برای یک کاناپه بزرگ کفایت می‌کند. کوسن‌های کوچک در سالن مبل را شبیه تختخواب می‌کنند.
 
کوسن‌های بزرگ هم که معمولاً بزرگ ۵۰ سانتی متر ابعاد دارند، فضا را گرم و دلنشین می‌کنند اما به شرطی که فضای خانه خیلی بزرگ باشد و ابعاد مبل‌ها هم به چشم بیاید. اگر مبلتان مدرن و از نوع کاناپه‌های راحتی است، می‌توانید از ۲ سایز کوسن استفاده کنید. کوچک و متوسط.
 
 تصاویری از مدل‌های جالب و متنوع کوسن
 
معمولاً کوسن‌ها را از پر، فوم یا هر دوی آنها پر می‌کنند. هر قدر جنس مرغوب‌تری در کوسن‌ها به کار رفته باشد، شکل آنها هم بیشتر به چشم می‌آید. اول از همه به این فکر کنید که می‌خواهید در خانه از کوسن‌ها چه استفاده‌ای داشته باشید. آیا فقط برای دکوراسیون استفاده می‌کنید یا برایتان یک جور بالش هم هست که  گاه و بی گاه با آنها موقع تماشای فوتبال و … سرو کله می زنید. یادتان باشد یک کوسن بی قواره در خانه حکم یک لباس کهنه و کثیف را دارد.

 اگر فکر می‌کنید موقع لم دادن می‌خواهید یک تکیه گاه داشته باشید، کوسن‌های مربعی انتخاب خوبی هستند. به خصوص برای آنهایی که کمرشان درد می‌کند. این نوع کوسن‌ها رایج‌ترین و البته ایده آل ترین شکل برای صندلی‌های چوبی تخت یا حتی مبل‌های راحتی هستند. مستطیلی‌ها می‌توانند برای پوشش قسمت پایینی کمر یا گردن استفاده بشوند. اگر مبلتان چرمی است بهترین انتخاب نوع متکایی است که کمتر سر می‌خورد و حسابی ناحیه کمر را حمایت می‌کند. 

این وسط شکل مبلمان هم به انتخاب شکل کوسن‌ها ربط پیدا می‌کند. مثلاً مبل‌های چوبی با لبه‌های تیز و خشن با داشتن کوسن‌های دایره‌ای ظاهر بهتری پیدا می‌کنند. یا کوسن‌های مربع شکل بزرگ به درد مبل‌های پرحجم و شلوغ می‌خورد.

خیلی‌ها معتقدند که تعداد کوسن‌ها باید عددی فرد باشد. اما این روزها دیگر کسی از این قاعده پیروی نمی‌کند. در واقع دکوراسیون مدرن دیگر این حرف‌ها حالی‌اش نیست.
 
پس اگر روزی دلتان خواست روی مبلتان فقط ۴ تا کوسن داشته باشید فکر رسیدن زمین به آسمان نباشید. فقط کافی است یک جفت از کوسن‌ها را هم شکل انتخاب کنید و دو تای دیگر را ساده یا طرح دار متفاوت از کوسن‌های اول. این وسط باید به اندازه مبلتان دقت کنید.
 
اگر موقع نشستن روی مبل‌ها باید کوسن‌ها را کنار زد و نشست یعنی روشتان اشتباه بوده. برای مبل‌های بزرگ در نهایت فقط ۵ کوسن کفایت می‌کند و برای کاناپه‌های دو نفره بهتر است از ۳ کوسن استفاده کنید. برای صندلی‌های کوچک یک کوسن و برای مبل‌های تک هم در نهایت دو تا. این تعداد کمتر هم می‌تواند باشد اما بیشتر دیگر راه ندارد!

در ادامه، «تابناک باتو» تصاویری از مدل‌های جالب و متنوع کوسن‌ها را برای شما تهیه کرده است که با کمی حوصله و سلیقه، شما نیز می‌توانید آن‌ها را در خانه درست کرده و از داشتن کوسن‌های دست‌ساز خود، لذت ببرید. با ما همراه باشید.

تهیه و تنظیم: تابناک باتو
منابع: architectureartdesigns ـ cheee.ir
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار