طوفان شن در یزد
کد خبر: ۷۳۱۵۸
تاریخ انتشار: 2017 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
وزش باد شدید که از بعدازظهر امروز در مناطقی از یزد آغاز شد، عصر امروز به طوفان تبدیل شد و با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت مناطق گسترده‌ای از استان را در نوردید.

وزش این باد شدید و طوفان، حجم قابل توجهی از شن و گرد و غبار در فضا پراکنده کرد به نحوی که اکنون تنفس حتی در خانه‌های دربسته به سختی انجام می‌شود.

طوفان امروز از جنوب استان یزد آغاز شده و به تدریج به سمت میبد و اردکان می‌رود.

غلظت گرد و غبار به حدی است که دید افقی به شدت کاهش یافته و خودروها در کنار جاده‌ها متوقف شده‌اند و این پدیده در جاده یزد ـ میبد بیشتر از سایر جاده‌ها رانندگان را درگیر کرده است.

غلظت آلاینده‌ها اکنون وضعیت هوا را به مرز هشدار رسانده و تابلوهای سنجش آلایندگی هوا در یزد در وضعیت هشدار قرار گرفته‌اند.

بر اساس اعلام هواشناسی یزد، این شرایط تا عصر فردا ادامه دارد و احتمال بارش باران، رعد و برق و تگرگ در برخی مناطق استان یزد وجود دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد در این زمینه گفت: وضعیت هوای یزد امروز قسمتی تا نیمه ابری همراه با وزش باد، از بعدازظهر با افزایش ابر، در برخی نقاط با وزش باد شدید و گرد و غبار موقتی و گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق در مناطق مستعد با احتمال تگرگ همراه است.

سیدعباس میرحسینی عنوان کرد: فردا نیز هوای استان یزد نیمه ابری همراه با افزایش دما و گاهی با افزایش ابر، وزش باد شدید و گرد و خاک موقتی و در پاره‌ای نقاط با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

وی یادآور شد: دمای هوا در برخی مناطق استان یزد نظیر بافق فردا به ۳۸ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

میرحسینی بیان کرد: امشب کاهش محسوس دما در استان یزد نخواهیم داشت و گاریز با ۲۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین نقطه استان یزد خواهد بود. 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار