بانوان الیزه؛ حواشی رئیس جمهورهای فرانسه
کد خبر: ۷۳۰۴۲
تاریخ انتشار: 2017 May 13    -    ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
فرانسه و رؤسای جمهوری پرماجرا
اما این فقط همسر ماکرون نیست که تبدیل به سوژه ای جذاب برای رسانه ها شده بلکه در مورد سارکوزی و اولاند نیز وضعیت به همین منوال بود و تا مدت ها رسانه ها پیگیر اخبار «بانوی الیزه» بودند.
بانوان إلیزه؛به گزارش «تابناک با تو»؛ یک دهه اخیر فرانسه ۳ رئیس جمهوری را به خود دیده که همه آنها در یک مورد مشترک بوده اند و آن وضعیت تاهل و به عبارت دیگر بانوی اول فرانسه بوده است.
 

 انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که به دلیل رقابت «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل طرفدار اتحادیه اروپا و «مارین لوپن» راستگرای افراطی خواستار خروج از اتحادیه اروپا به بزنگاه تاریخی برای نه تنها فرانسه بلکه اروپا تبدیل شده بود سرانجام با پیروزی ماکرون به پایان رسید اما در این میان رئیس جمهوری جدید فرانسه در یک نکته با پیشینیان خود مشترک است و آن حواشی موجود در مورد همسرش است.

اما این فقط همسر ماکرون نیست که تبدیل به سوژه ای جذاب برای رسانه ها شده بلکه در مورد سارکوزی و اولاند نیز وضعیت به همین منوال بود و تا مدت ها رسانه ها پیگیر اخبار «بانوی الیزه» بودند.

سارکوزی و کارلا برونی

«نیکلا سارکوزی» رئیس جمهوری سابق فرانسه که از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در الیزه حضور داشت از همان ابتدا به دلیل رفتارهای خاص خود سوژه رسانه ها شد اما اقدام وی در سال ۲۰۰۸ در ازدواج با «کارلا برونی» موجب شد تا اخبار وی و همسرش تبدیل به تیتر نخست اغلب رسانه های جهان شود.

نیکلا سارکوزی و کارلا برونی برای اولین بار که در آخرین تعطیلات سال ۲۰۰۷ (میلادی) در کنار هم در اورو دیزنی ظاهر شدند در ۲ فوریه ۲۰۰۸ در کاخ الیزه با یکدیگر ازدواج کردند.
 
 بانوان الیزه؛ حواشی رئیس جمهورهای فرانسه

کارلا برونی مدل و خواننده ای بود که پیش از ازدواج با سارکوزی سابقه چند زندگی مشترک با افراد معروف دیگر را داشت.

سارکوزی نیز خود از لحاط اخلاقی سابقه چندان درخشانی نداشت و برونی همسر سوم وی محسوب می شد. رفتارهای زننده سارکوزی و برونی موجب شد تا انتقادهای زیادی به وی وارد شود و حتی «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا، نیز از رفتار برونی متعجب شود.

موسسه‌ فرانسوی «ال.اچ.۲» ‪ در یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۸ از کاهش محبوبیت سارکوزی خبر داد و دلیل اصلی کاهش محبوبیت سارکوزی بیشتر به رفتارهای ناشایست، تلاش برای نمایش دادن زندگی خصوصی و همچنین سیاستهای نادرست اقتصادی وی معرفی کرد

دردسرهای اولاند

در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۲ فرانسه سارکوزی نتیجه را به «فرانسوا اولاند» واگذار کرد و اولاند با زنی که همسر قانونی وی نبود عازم الیزه شد. این زن «والری تریوایلر» نام داشت و در اصل یک خبرنگار بود که به واسطه شغلش با اولاند آشنا شده و زندگی پنهانی با وی را آغاز کرده بود.
 
 بانوان الیزه؛ حواشی رئیس جمهورهای فرانسه

اولاند در حالی زندگی با تریوایلر را در الیزه آغاز کرد که از همسر اول خود صاحب ۴ فرزند بود.

اما این پایان رسوایی های پرهیاهوی اولاند نبود و در سال ۹۲ مجله فرانسوی «کلوز» با انتشار عکسی از اولاند در صفحه نخست خود رسوایی جدیدی را برای رئیس جمهوری وقت فرانسه رقم زد.

این مجله از وجود رابطه عاشقانه میان اولاند و یک هنرپیشه زن ۴۱ ساله خبر داده و با انتشار گزارشی مفصل به همراه عکس های مشترک اولاند با این هنرپیشه مدعی وجود رابطه عاشقانه مخفی بین این دو شده بود.

این مجله با انتشار تصاویری مربوط به یک آپارتمان در پاریس از رفت و آمد فرانسوا اولاند رئیس جمهوری وقت فرانسه و هنرپیشه ای به نام «جولی گایت» به این آپارتمان خبر داده و مدعی  وجود رابطه میان آن دو شده بود.
 
بانوان الیزه؛ حواشی رئیس جمهورهای فرانسه
 
انتشار این خبر موجب شد تا تریوایلر از اولاند جدا شود و این در حالی بود که زندگی نامشروع اولاند با تریوایلر سبب انتقادات گسترده ای از الیزه در سال های گذشته شده بود. والری در آن زمان ۴۸ ساله بود و پیش از آشنایی با اولاند دوبار ازدواج کرده بود..

ماکرون ۳۹ ساله و همسر ۶۴ ساله

و اما ماکرون که قرار است چندی دیگر کلیدهای الیزه را از اولاند تحویل بگیرد. نمی توان گفت ماکرون گرفتار رسوایی های اخلاقی همچون سارکوزی و اولاند است اما ازدواج وی با زنی که بیش از ۲۰ سال از او بزرگتر است موجب شده تا رسانه ها نگاهی ویژه به زندگی مشترک رئیس جمهوری جدید فرانسه داشته باشند.

برژیت در سن ۴۰ سالگی با ماکرون آشنا شد. او معلم تئاتر مدرسه ای بود که ماکرون ۱۵ ساله در آن تحصیل می کرد. بریژیت که اکنون ۶۴ ساله است، در ضمن مبارزات انتخاباتی همسرش در کنار او بود و به عنوان برنامه ریز و مشاوره و ویرایشگر سخنرانی ها به او کمک می کرد.

ماکرون در سخنرانی پیروزی اش در دور اول انتخابات، همسرش را به سکوی سخنرانی دعوت و از وی تقدیر کرد و گفت: بریژیت همیشه در کنار من حاضر بود و من بدون او «من» نبودم.
 
 بانوان الیزه؛ حواشی رئیس جمهورهای فرانسه

بریژیت وسواس زیادی نسبت به همسر خود دارد به طوری که در همه جلسات و نشست‌ ها در کنار او است به گونه ای که زمانی که ماکرون وزیر اقتصاد دولت اولاند بود، همسرش هم در جلسه‌ های وی شرکت می ‌کرد و دیدارهای وی را شخصا برنامه ریزی می کرد.

فرانسه و رؤسای جمهوری پرماجرا

البته در میان رؤسای جمهوری فرانسه فقط سارکوزی و اولاند و ماکرون نیستند که به دلیل وضعیت خاص همسرانشان جالب توجه هستند بلکه در گذشته نیز الیزه شاهد حضور چهره هایی بوده که گاهی با رسوایی اخلاقی و یا چند همسری تبدیل به سوژه رسانه ها شده اند. «فرانسوا میتران» رئیس جمهوری فرانسه که از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ رئیس جمهوری فرانسه بود و یا «والری ماریه رنه ژرژ ژیسکار دستن» بیستمین رئیس جمهوری فرانسه از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۱ نمونه هایی از این دست هستند.
 
 منبع: خبرگزاری مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار