8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا+عكس
کد خبر: ۷۲۷۹۱
تاریخ انتشار: 2017 May 10    -    ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
در گوشه و کنار دنیا اتفاق های عجیبی در حال روی دادن هستند، عناصر، پدیده ها، حیوانات، موجودات یا حتی خوراکی های عجیب و غیرقابل باوری هم وجود دارند که گاهی پدیدآورنده آن ها خود انسان است. به طور مثال می توان به عجیب ترین نان هایی اشاره کرد که قنادها در کشورهای مختلف می پزند و عرضه می کنند.

در همین رابطه تعدادی از عجیب ترین نان هایی که تاکنون پخته و عرضه شده اند را برایتان انتخاب کرده ایم که احتمالا موردتوجهتان قرار خواهند گرفت؛ نان هایی که با آرد جیرجیرک درست شده اند، یا نان هایی که با پودر زغال پخته می شوند! برای آشنایی با آن ها در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

۱- نان شیرین یونیکورن

با 8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا آشنا شوید

یک قنادی شناخته شده در هوستون به نام El Bolillo نوعی نان شیرین چندرنگ عرضه می کند که همانند نوشیدنی های فرپوچینوی استارباکس نمی توان نادیده شان گرفت. این نان های خوشمزه در سه رنگ صورتی، آبی و بنفش رنگ شده و درون تابه تهیه می شوند و مشتری های فراوانی نیز دارند.
 


۲- گران قیمت ترین نان جهان

با 8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا آشنا شوید

در سال ۲۰۱۴ میلادی، قنادی اسپانیایی موسوم به Pan Piña نوعی نان با قیمت ۱۲۱ دلار عرضه کرد. هر قرص نان ۴۰۰ گرم وزن داشته و از آرد گندم، گندم آلمانی و عسل تهیه شده بود. اما دلیل گران قیمت بودن این نان، وجود ۲۵۰ میلی گرم پودر طلا بود که همانند آرد روی سطح نان پاشیده شده بود. همین میزان پودر طلا باعث شد تا به عنوان گران ترین نان جهان شناخته شود.
 


۳- نان Ren’s Space از مجموعه جنگ ستاره ها

با 8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا آشنا شوید

در عرض کمتر از ۵ دقیقه می توانید این نان سبز رنگ که «رِن» در مجموعه جنگ ستاره های می پخت را درست کنید. برای آشنایی با روش تهیه آن پیشنهاد می کنیم ویدئوی زیر را تماشا کنید.
 


۴- نان به شکل سر انسان

با 8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا آشنا شوید

هنرمندی موسوم به «کیتیوات اوناروم» که در قنادی و پخت نان پدرش در شهر راچابوری در کشور تایلند مشغول به کار است، نان هایی می پزد که هر کدام یکی از اعضای بدن انسان را به تصویر می کشند و تا حدی ترسناک به نظر می رسند. نکته عجیب این نان ها این است که همه اعضای صورت از چشم ها گرفته تا لب ها به طور کامل و با جزئیات نمایش داده می شوند.
 


۵- کنسرو نان

با 8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا آشنا شوید

قنادی Brown Bread در شهر بوستون در اقدامی جالب و عجیب، نان های قهوه ای را درون قوطی های فلزی عرضه می کند. این نان ها کاملا فشرده هستند و با آرد گندم و جو تهیه می شوند. در پخت نان ها، از ادویه های گوناگون استفاده شده و به دلیل وجود شیرعسلی در مواد اولیه، نرم و مرطوب هستند. شیرین کننده این نان شیره ی چغندر تیره است. گاهی درون این نان ها کشمش یا مواد دیگر نیز اضافه می شود.
 


۶- نان پمپی

با 8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا آشنا شوید

این نان در حال حاضر مثل یک سنگ سفت است. اما قرص نانی که در تصویر می بینید به قرن اول پس از میلاد مسیح بر می گردد که در شهر پمپیِ ایتالیا کشف شده و با لایه ای از خاکستر آتشفشان پوشیده و نگهداری می شود.

نکته جالب توجه در مورد این تصویر این است که در گذشته، رومی ها مجبور بوده اند به منظور پیشگیری از هر نوع تقلبی، منبع نان را به صورت مهر روی آن حک کنند. این نان ها با طناب پیچیده و عرضه می شدند.
 


۷- پخت نان با آرد تهیه شده از جیرجیرک

با 8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا آشنا شوید

ظاهر این نان خوب و خوشمزه به نظر می رسد، اما آیا حاضر هستید آن را میل کنید؟ ماده اصلی تشکیل دهنده این نان، آردی است که از جیرجیرک به دست آمده. با اینکه این آرد قیمت بسیار بالاتری نسبت به آرد گندم دارد، اما عاری از گلوتن و مملو از پروتئین است.

جیرجیرک هایی که برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرند، باید ۶ مرتبه کمتر از هم نوعان خود غذا بخورند. آرد جیرجیرک حدودا ۱۵ درصد آهن بیشتر از اسفناج دارد و پروتئین آن نیز ۲ برابر بیشتر از گوشت گوساله است.
 


۸- نان زغال چوب

با 8 نمونه از عجیب ترین نان های دنیا آشنا شوید

از کربن فعال برای تولید غذاهایی سیاه‌رنگ استفاده می شود. همچنین شایعاتی مبنی بر مفید بودن کربن فعال برای بدن انسان نیز وجود دارد. مثلا اینکه گفته می شود این ماده باعث دفع سموم و از بین بردن دردهای معدوی می شود. در ایتالیا از این پودر برای پخت نان های سیاه استفاده می شود.
 
روزياتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار