چه حالاتی در سنین مختلف در ما اوج می‌گیرند؟
کد خبر: ۷۲۶۳۶
تاریخ انتشار: 2017 May 09    -    ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
گرچه انسان معمولا هیچ مانع و سدی را به رسمیت نمی‌شناسد و می‌تواند در صورت اراده، در دشوارترین موقعیت‌ها هم سربلند بیرون می‌آید اما از دید جمعی و آماری به هر حال هر مهارت یا توانایی‌ای، برای خودش سن اوجی دارد. طبق بررسی‌های منابع غربی زن‌ها قبل از ۳۰ سالگی دوست دارند که با مردانی اندکی مسن‌تر از خود آشنا شوند.

چه حالاتی در سنین مختلف در ما اوج می‌گیرند؟ به گزارش «تابناک باتو» ؛ گذشت سن و سال، تا چه میزان می‌تواند باعث تغییرات مثبت یا منفی در ما شود؟ گرچه انسان معمولا هیچ مانع و سدی را به رسمیت نمی‌شناسد و می‌تواند در صورت اراده، در دشوارترین موقعیت‌ها هم سربلند بیرون می‌آید اما از دید جمعی و آماری به هر حال هر مهارت یا توانایی‌ای، برای خودش سن اوجی دارد.

در چه سنی مردها بیشتر احساس تنهایی می‌کنند؟

۳۵ سالگی. بررسی‌ها نشان داده‌اند که در این سن ۹ درصد مردان، هیچ دوست همیشگی‌ای ندارند.

چه حالاتی در سنین مختلف در ما اوج می‌گیرند؟

توانایی زبان‌آموزی ما در چه سنی به اوج می‌رسد؟

جالب است که توانایی ما در آموختن زبان‌های دیگر، تقریبا در تمام طول عمر ثابت می‌ماند. اما در این میان فقط توانایی سخن گفتن روان و نیز بدون لهجه حرف زدن که از هشت سالگی به بعد به سرعت کمتر می‌شود.

اوج جذابیت زنانه در چه سنی است؟

طبق بررسی‌های منابع غربی زن‌ها قبل از ۳۰ سالگی دوست دارند که با مردانی اندکی مسن‌تر از خود آشنا شوند. اما بعد از این سن، دوست دارند که مردانی که با آنها آشنا می‌شوند، اندکی جوان‌تر از آنها باشند.

اما در آن سو، مردان انتخاب خودپسندانه‌تری دارند! آنها زنانی در سن بین ۲۰ تا ۲۳ را ترجیح می‌دهند. این انتخاب شاید غریزی باشد و در ناخودآگاه آنها به دنبال زنانی با بیشترین توانایی فرزندآوری فیزیولوژیک باشند.

اوج خلاقیت

پژوهشگرانی از استکهلم و پارس، برای پیدا کردن سن اوج خلاقیت، داوطلبانی بین سن ۴ تا ۹۱ سال را مورد آزمایش قرار دادند تا ببینند، توانایی تفکر به صورت تصادفی که تضمین‌کننده خلاقیت است، در چه سنی به اوج می‌رسد. آنها متوجه شدند که ۲۵ سالگی، سن اوج خلاقیت فکری ماست.

اوج مهارت شطرنج

با بررسی ۹۶ استاد بزرگ شطرنج مشخص شد که ۳۱ سالگی، نقطه اوج مهارت‌های شطرنج است.

در این سن افسردگی به اوج می‌رسد!

بحران میانسالگی، چیزی است که خیلی‌ها را به فاز افسردکی می‌برد. بر اساس پرسشنامه‌ای که بین ۲ میلیون نفر توزیع شد، مشخص شد که مردها در ۵۰ سالگی و زن‌ها در ۴۰ سالگی به نقطه اوج افسردگی می‌رسند.

خب، مشخص است که همه اوج‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره شد، نسبی هستند و شما ممکن است به درستی، با برخی از آنها موافق نباشید.

یک پزشک

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار