قدم به دنیای عطرها
کد خبر: ۷۲۴۱۷
تاریخ انتشار: 2017 May 08    -    ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
عطرها با توجه به اون که میزان غلظت عصاره روغنی به کار رفته در عطر چقدر باشه، اسامی مختلفی به عطرها میدن و هر قدر غلظت عصاره روغنی در یک بو بیشتر باشه، ماندگاری و قیمت اون نیز بیشتر خواهد بود.
قدم به دنیای عطرهاعطرها معمولا از اسانس های روغنی، ترکیبات معطر و ثابت کننده و الکل ساخته شدن که بسته به نوع عطر میزان الکل اون از ۷۸ تا ۹۵ درصده .با توجه به اون که میزان غلظت عصاره روغنی به کار رفته در عطر چقدر باشه، اسامی مختلفی به عطرها میدن و هر قدر غلظت عصاره روغنی در یک بو بیشتر باشه، ماندگاری و قیمت اون نیز بیشتر خواهد بود.
 
قدم به دنیای عطرها
 
با توجه به توضیحات بالا، عطرها به شرح ذیل طبقه بندی میشن:

پرفیوم ها (perfume): پرفیوم ها بهترین، خالص ترین و بادوام ترین نوع رایحه ها هستن که دارای ۲۲ درصد غلظت اسانس روغنی هستن.

ادو پرفیوم (Eau de Perfume): بعد از پرفیوم ها، ادوپرفیوم ها قرار می گیرند که ماندگاری مناسبی داره و به گرانی عطر هم نیست. این گروه دارای ۱۵ الی ۲۲ درصد اسانس روغنی هستن.
 
قدم به دنیای عطرها
 
ادوتویلت (Eau de Toilette): ادوتویلت ها بوی ملایمی دارند و دارای ماندگاری کمی هم هستن و برای نتیجه بهتر، باید چندین بار در طول روز از اون استفاده بشه . این دسته دارای ۸ تا ۱۵درصد اسانس روغنی هستن.

ادوکلن (Eau de Cologne): ادوکلن ها تقریبا مشابه ادوتویلت ها هستند و دارای ۴ درصد اسانس روغنی هستن.

ادوفرش (Edu de Fresh): ادوفرش ها مخصوص آقایانه و درآن کمترین مقدار اسانس روغنی به کار می رود به همین دلیل دوام بویش از بقیه کم تره.

در تمام این محصولات ترکیب آب و الکل به عنوان حلال مواد معطر به کار میره. گرمای بدن سبب تبخیر حلال شده و عـطر روی پوست باقی می مونه و کم کم تبخیر میشه.

با توجه به استفاده ای که از عطرتان می کنید یکی از دسته های بالا رو انتخاب کنید. معمولا برای مهمانی ها دسته اول و دوم انتخاب های بسیار مناسبی هستند، به ویژه اون هایی که به ماندگاری عطر اهمیت می دهند و دوست ندارند عطرشان رو به همراه شان ببرند و مجددا تجدیدش کنند. برای استفاده های روزمره و محیط های کاری، از ادوتویلت ها و ادوفرش ها استفاده کنید که رایحه های رقیق و ملایمی دارند. امروزه ادوپرفیوم ها و ادوتویلت ها، بیشترین میزان تولید رو دارند. چون آدم های امروزی بیشتر از هر چیزی خواستار ماندگاری هستند و هردو این موارد ماندگاری نسبتا بالایی دارند.
 
پارس بی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار