تولید جلبکی که هم غذا است و هم سوخت+عكس
کد خبر: ۷۲۳۹۳
تاریخ انتشار: 2017 May 06    -    ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
مهندسان موفق به تولید جلبکی خاص شده اند که می تواند عامل نجات کره زمین شود، زیرا می توان از آن برای تامین غذا و سوخت استفاده کرد.

 تولید جلبکی که هم غذا است و هم سوخت
 
به نقل از دیجیتال ترندز، نمونه آزمایشگاهی این جلبک که با دستکاری ژنتیکی توسط محققان دانشگاه کالیفرنیا و شرکت Sapphire Energy ابداع شده، به راحتی در محیط عادی هم قابل کشت و پرورش بوده و آسیبی به دیگر جلبک ها یا محیط زیست وارد نمی کند.

محققان جلبک یاد شده را یک منبع پایدار تامین غذا و سوخت توصیف کرده اند، زیرا جلبک یاد شده در زمین های غیرقابل کشت و حتی در آب شور هم قابل رشد و استحصال است.

پرحاصل بودن کشت این جلبک یکی دیگر از مزایای آن در مقایسه با کاشت هر نوع محصول دیگری است. دانشمندان می گویند از این طریق می توان بیش از کشت هر محصول دیگری پروتئین به دست آورد که امروزه به یکی از نیازهای اساسی بشر مبدل شده است. با این تحول تخریب جنگل ها و تبدیل آن به زمین های کشاورزی یا زمین های کشت سویا نیز کاهش خواهد یافت.

این جلبک های نوظهور انعطاف  زیادی دارند و با دستکاری ژنتیکی، می توان آنها را به غذایی مناسب برای انواع حیوانات مبدل کرد. جلبک های مذکور می توانند به جای ماهی به منبع غذایی مناسبی برای انسان مبدل شوند و حتی به عنوان یک منبع سوختی تجدیدپذیر به کار گرفته شوند. دانشمندان امیدوارند با تکمیل این تحقیقات استفاده عملیاتی از جلبک یاد شده به زودی ممکن شود. 
مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار