نویسندگان بزرگ جهان در دنیای فوتبال + عکس
کد خبر: ۷۲۲۲۰
تاریخ انتشار: 2017 May 05    -    ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵
گاهی در جهان فوتبال نام‌هایی شنیده می‌شود که یادآور بزرگان جهان هستند. با توجه به اینکه به تازگی روز جهانی کتاب را پشت‌سر گذاشتیم و در ایران نیز نمایشگاه کتاب آغاز شده است، در ادامه به بازیکنانی اشاره می‌شود که نامشان یادآور نویسندگان بزرگ جهان است.

بناونته

خاسینتو بناونته، درام نویس، کارگردان، فیلنامه‌نویس و تهیه کننده سینمای اسپانیا بود و توانست جایزه نوبل ادبیات را در سال ۱۹۲۲ کسب کند. بناونته بیش از ۲۰۰ اثر ادبی از خود بر جای گذاشت که پپا دونسل، شهر امن و شاد و آیین‌های جذاب از برجسته‌ترین آنها هستند. از طرفی کریستین بناونته بازیکن تیم‌های پایه رئال مادرید بود که پس از پیوستن به میلتون کینز، اکنون در کارلروی بلژیک بازی می‌کند. هافبک پیشین مادرید اهل پرو است.

بورخس

خورخه لوییس بورخس یکی بزرگترین نویسندگان جهان در قرن بیستم بود. او آثاری همچون الف، موجودات خیالی و تفتیش عقاید را نوشت. سلسو بورخس هافبک دپورتیوو لاکرونیا است و دومین گلزن برتر این تیم با ۶ گل محسوب می‌شود. او اهل کاستاریکاست.

کالدرون

کالدورن د لا بارکا یکی از برجسته‌ترین نویسندگان اسپانیایی و یکی از تاثیرگذارترین افراد در عصر طلایی بود. زندگی یک رویاست، شهردار سالامئا و بزرگترین تئاتر جهان، از آثار مشهور این نویسنده است. از طرفی آنتونیو کالدرون هافبک کادیس، مایورکا، رایووایکانو و ییدا بود. او اکنون سرمربی فوئنلابرادا است.

دانته

دانته الیگیری شاعر ایتالیایی یکی از مشهورترین آثار جهان را به نام کمدی الهی را نوشت. آثار او در رابطه با ادبیات، سیاست و فلسفه است. در جهان فوتبال، دانته برزیلی در نیس بازی می‌کند. او پیش از این در بایرن مونیخ پا به توب بود و در این تیم محبوبیت زیادی به دست آورد.

گونگورا

لوییس د گونگورا یکی از درام‌نویسان اسپانیایی در عصر طلایی بود. او نویسنده کتاب‌هایی همچون تنهایی‌ها و اشعاری مانند فرشته آنخلیکا و مدورو است. خوان گونگورا فوتبالیست در دسته دوم اسپانیا بازی می‌کند. او در تیم UCAM حضور دارد و با وجود اینکه مدافع است در این فصل برابر کوردوبا، آلمریا و ختافه گلزنی کرده است.

ماچادو

آنوتونیو ماچادو که شاعر، نمایشنامه نویس و نویسنده اسپانیایی بود و جوانترین عضو «نسل ۹۳» محسوب می‌شد. او کتاب شعر تنهایی  و ۹ ترانه را نوشت. از طرفی پائولا ماچادو در دینامو زاگرب بازی می‌کند. او پیش از این در تیم های پورتو، سنت اتین، تولوز و المپیاکوس پا به توپ بود.

کِودو

فرانسیسکو د کِودو، نوسینده اسپانیایی در عصر طلایی بود. از او آثاری همچون زندگی بوسکن، ال پارناسو اسپانیایی و رویاها بر جای ماند. خوسه ماریا کِودو به عنوان هافبک کادیس بازی کرد و در تیم‌هایی همچون اتلتیکومادرید، وایادولید، سویا و رایووایکانو حضور داشت.

شکسپیر

ویلیام شکسپیر یکی از مهمترین نوسیندگان انگلیسی زبان است و از مشهورترین آثار جهان را به نام رمئو و ژولیت، اتللو، مکبث را نوشت. کریگ شکسپیر پس از اخراج کلودیو رانیری هدایت لسترسیتی را بر عهده گرفت و توانست لسترسیتی را به مرحله یک چهارم نهایی برساند. اتلتیکو در این مرحله لسترسیتی را به سختی حذف کرد.

خوان والرا

خوان والرا نوسینده اسپانیایی بود که در همه زمینه ها فعالیت می‌کرد. او روزنامه نگار، منتقد، شاعر و نمایشنامه‌نویس بود. همچنین رمان و داستان کوتاه می‌نوشت. والرا علاوه بر این به دیپلمات نیز بود. از طرفی خوان والرا جهان فوتبال در سال ۲۰۱۶ از این رشته خداحافظی کرد. آسیب دیدگی از ناحیه کمر باعث شد که او خیلی زود فوتبال را کنار بگذارد. والرا در تیم های مورسیا، اتلتیکو، راسینگ سانتاندر و ختافه بازی کرد. او در تیم زیر ۲۱ سال اسپانیا نیز حضور داشت.

 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار