مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
کد خبر: ۷۲
تاریخ انتشار: 2015 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
تجارت‌های نوپا؛
موفق‌ترین رهبران همگی به خوبی می‌دانند که اگر قادر نباشند در جهت باور جایگاه، هدف و خواسته‌شان روی دیگران تاثیر بگذارند، موقعیت‌های بالای شغلی به خودی خود هیچ هستند. حالا این سوال پیش می‌آید: راز این اثر گذاری در راس چیست؟
ده مدیر زن از رازهای موفقیتشان در رهبری می‌گویند

این خانم مدیر‌ها مسئولیت موفقیت و شکست خود را پذیرفته‌اند و حالا هم می‌خواهند یکی دو تا از اسرار موفقیتشان را به ما یاد بدهند. برای رسیدن به نوآوری در هر زمینه‌ای، به رهبرانی نیاز داریم که از متفاوت فکر کردن و رهبری متمایز نسبت به سایرین نهراسند.
موفق‌ترین رهبران همگی به خوبی می‌دانند که اگر قادر نباشند در جهت باور جایگاه، هدف و خواسته‌شان روی دیگران تاثیر بگذارند، موقعیت‌های بالای شغلی به خودی خود هیچ هستند. حالا این سوال پیش می‌آید: راز این اثر گذاری در راس چیست؟
این سوالی است که ما از ۱۰ رهبر زن موفق پرسیدیم. آن‌ها به سوال ما پاسخ داده‌اند و در مورد مسائلی که فکر می‌کنند بیشتر مردم از آن‌ها خبر ندارند، صحبت کرده‌اند.

راز موفقیت یکم: عمیقا گوش کنید.
کیتی ری مدیر عامل TechStars بوستون و بنیانگذار Project ۱۱

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟

ری، که به عنوان یکی از خلاق ترین‌های سال ۲۰۱۳ نامیده شده، مجبور بوده که یاد بگیرد چگونه یک شنونده واقعی باشد، چرا که به عنوان یک سرمایه گذار، برد و باخت او به مهارت‌های شنیداری‌اش بستگی دارد.
او می‌گوید: «وقتی تیم کوچک‌تر است، می‌توانید تغییرات را به سرعت ایجاد کنید، چون همه در یک اتاق با هم نشسته‌اید و در حالیکه نگاه‌تان به یکدیگر است صحبت می‌کنید… همچنان که تیم‌ها بزرگ‌تر می‌شوند، من مجبورم بسیار مراقب مشاوره‌هایی که می‌دهم باشم. [وقتی تیم کوچک است] اگر شرکت کنندگان از من نظرم را بخواهند، به آن‌ها نظرم را خواهم گفت ولی هنگامی که تیم‌ها بزرگ‌تر باشند واقعا بیشتر از هر چیز مجبورم که گوش کنم.»
 
کیتی ری
هرچه بیشتر و عمیق‌تر گوش کنید، بیشتر می‌فهمید در اطرافتان چه خبر است و بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید.

ری در مقام یک رهبر به ما می‌گوید که باید عمیقا گوش کردن را به خودمان بیاموزیم، این بهترین کاری است که می‌توانید برای درک اتفاقات در حال وقوع انجام دهید، وقتی که شما می‌دانید اطرافیانتان چه بازخوردی خواهند داشت -چه با تصمیم شما موافق باشند چه مخالف- می‌توانید با اعتماد به نفس واقعی بیشتری رهبری کنید. با این روش قادر خواهید بود مطیعشان کنید تا با شما همراه شوند، حتی اگر موافقتان نیستند. این روشی است که در ازدواج هم جواب می‌دهد!
 
راز موفقیت دوم: گاهی لازم است به ندای درونتان عمل کنید.
آن فولن وایدر، سردبیر ارشد Marie Claire
 
مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
آن فولن وایدر
گاهی وقت‌ها فقط باید ایمان داشته باشید و پیش بروید.

 «گاهی وقت‌ها فقط باید ایمان داشته باشید و پیش بروید. زمانی که من مسئول افزایش رتبه‌ها بودم، گاهی در جلسه‌ها فکر می‌کردم «اینجا ما واقعا نیاز به یک تصمیم گیری داریم» و کمی بعد فهمیدم این من هستم که باید تصمیم بگیرم. رهبری عبارت است از اعتماد به نفس و قاطعیت. البته اینکه تصمیمی بگیرید که از آن مطمئنید بهتر است ولی گاهی هم ممکن است -در حقیقت لازم است- تصمیماتی را بگیرید که ۱۰۰ درصد از آن مطمئن نیستید. هرچه بیشتر این کار را بکنید با ندای درونتان راحت‌تر خواهید بود. و خیلی زود شروع می‌کنید به ارائه نصیحت‌های این مدلی: «فقط با دلت راه بیا».»
 
راز موفقیت سوم: به اشتباهاتی که انجام می‌دهید توجه کنید.
ریچل اسکلار، بنیانگذار Change The Ratio و Li. st

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
 

ریچل اسکلار
رهبری اکتسابی است نه غریزی و از طریق تامل و تفکر در تجربیاتتان به دست می‌آید.
 «در مورد اینکه انسان‌ها رهبر متولد می‌شوند، رهبری در طبیعت آدم هاست و غیره، بسیار صحبت شده. من فکر می‌کنم این یک افسانه است. تجربه به من می‌گوید که اگر شما به کارهای اشتباهی که مرتکب می‌شوید دقت نکنید، پس در حال تکامل و یادگیری نیستید. باید بگویم که رهبری مهارتی اکتسابی است. می‌تواند آموخته شود و اتفاقا باید آموخته شود. رهبری چیزی است که شما همیشه در حال یادگیری و تکامل آن هستید، آن هم از طریق تعمق در پیدا کردن راه‌هایی که می‌توانستید در آن‌ها بهتر عمل کنید. کار با کسانی که فکر می‌کنند رهبر‌زاده شده‌اند، احتمالا وحشتناک خواهد بود.»
 
راز موفقیت چهارم: اعتبار خودتان باشید.
دانای رینگلمن یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل Indiegogo

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
 «از اینکه خودتان و مال خودتان باشید نترسید. فکر نکنید که رهبر بودن شامل یک سری دستورالعمل‌ها ست. رهبر بودن در واقع به این معنی است که خودتان باشید و از‌‌ همان جا صحبت کنید، از‌‌ همان جا بازخورد داشته باشید و عقایدتان را ابراز کنید. این دلیلی است که مردم دنباله رو شما می‌شوند.»
 
دانای رینگلمن
رهبر بودن دستورالعمل ندارد، سعی کنید خودتان باشید و اعتبار خودتان را داشته باشید.

رینگلمن به ما می‌گوید که از تغییر نقش های‌اش در Indiegogo درس گرفته و متوجه شده که قدرت تماما عبارت است از توانایی نفوذ حقیقی در مردم و تاثیر گذاری در زندگی آن‌ها. «و این چیزی است که با مقام یا موقعیت به دست نمی‌آید… رهبران واقعی کسانی هستند که از صمیم قلب می‌خواهند خودشان باشند.»
 
راز موفقیت پنجم: سوال بپرسید.
مونیف کلارک، بنیانگذار و مدیر عامل لباسهای سایز بزرگ Monif C

بعد از پشت سر گذاشتن سال پرفروش ۲۰۱۳، کلارک دید که تیم کاری شرکت خیلی با هم صحبت نمی‌کنند، چون کار آن‌ها ایجاب می‌کرد که سرشان دائما پایین باشد. وقتی کلارک متوجه این موضوع شد از بچه‌های تیمش خواست تا اگر فکر می‌کنند در بخش‌هایی از شرکت تغییراتی در جهت بهبود لازم است به او بگویند. به این ترتیب شغلشان آسان‌تر خواهد شد و به رشد شرکت کمک خواهد کرد.
 
مونیف کلارک
از کارمندانتان بپرسید چه نیاز‌هایی دارند، آن‌ها خودشان به شما نمی‌گویند.

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
 «رهبری پرسیدن سوالات زیاد است. من یاد گرفته‌ام که بین همه مشتریان، کارمندان و سهامداران ما، اولین کارِ من پرسیدن سوالات زیاد [از تیمم] است، به این ترتیب من می‌توانم به آن‌ها خدمت کنم. آن‌ها هستند که محصولات ما را می‌پوشند و با مشتریان مستقیما برخورد دارند و در حالی که من سکان دار کشتی هستم، آن‌ها موتور و پروانه کشتی هستند. من باید پاسخگوی نیاز آن‌ها باشم و اغلب این افراد آنقدر مشغول و گرفتار کارشان هستند که حتی نمی‌توانند نیاز‌هایشان را بیان کنند.»
 
راز موفقیت ششم: رهبری بیشتر یک سفر پنهانی است.
جودی پوروفسکی، بنیانگذار و مدیر عامل Avelist

او می‌گوید: «بیشترین کارهای رهبری در پشت در‌های بسته اتفاق می‌افتد. به همین خاطر زندگی یک رهبر در حقیقت کاملا پنهانی است. باید که اینطور باشد. گفتگو با یک کارمند، تصمیمات سختی که در جلسه هیئت مدیره گرفته می‌شود، افکاری که نیمه شب در تخت خواب به ذهن می‌رسد… با اینکه برخلاف تصور ماست، چون ما رهبران را چهره‌هایی بسیار مردمی می‌شناسیم.»
 
جودی پوروفسکی
رهبری بیشتر یک ماجراجویی پنهانی است.

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
 «من فکر می‌کنم یکی از بزرگ‌ترین جاهایی که من این درس را در آن آموختم از طریق روابط شخصی با رهبران دیگر بوده. به خصوص روابطی که فرای روابط کاری شکل می‌گیرند و در حقیقت دوستی‌هایی عمیق بوده‌اند. جایی که سطح اعتماد و رفاقت بسیار بالا ست.»
 «یک بار را به طور خاص به یاد دارم، در اوایل دوستی با رهبر یکی از استارت آپ‌های محبوب بودم. یک طور‌هایی به این مدیر عامل اعتقاد داشتم و اخیرا هم مقاله‌ای در مورد دستاوردهای با شکوهش خوانده بودم. به یاد دارم که درست بعد از خواندن آن مقاله این گفتگو رخ داد. او دربارهٔ ناراحتی‌های اداری‌اش و همچنین کسانی صحبت کرد که لازم است اخراج شوند. من بُعد کامل دیگری از رهبری او را دیدم که چگونه این مشکلات را به عهده می‌گیرد و پنهانی حل و فصل می‌کند. من فهمیدم این مسائلی که وقت و انرژی و احساسات زیادی می‌گیرند -و این چیزی است که ما را رهبر می‌کند- عموما در خفا اتفاق می‌افتند.»
 
راز موفقیت هفتم: در شرایط خوب و بد فروتن باشید.
بروک مورلند، مدیر بازاریابی در Gett و از بنیانگذاران Fashism

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
 «من فکر می‌کنم برای اینکه رهبر خوبی باشید، واقعا لازم است که فروتنی را بیاموزید. فروتن باشید تا هنگامی که همه چیز به خوبی و خوشی پیش می‌رود به زیر دستان خود اعتبار بدهید و هنگامی که همه چیز به هم ریخته است مسئولیت آن را شما به عهده بگیرید. سخت است ولی من فکر می‌کنم خودپسند نبودن چیزی است که مردم به آن احترام می‌گذارند و تحسین می‌کنند.»
 
بروک مورلند

یک رهبر خوب تقصیر‌ها را به گردن می‌گیرد و پیشرفت‌ها را نتیجه زحمات کارمندانش اعلام می‌کند.
مورلند می‌گوید که این درسش را همراه با آغاز به کار شرکتش یاد گرفته، مهم نیست شما چقدر می‌خواهید در شرایط بد از خودتان سلب مسئولیت کنید و تقصیر را گردن دیگران بیاندازید، نهایتا آنهایی که در راس هستند، مقصرند.
 
راز موفقیت هشتم: گوش کردن مهم‌ترین بخش کار شما است.
جسان کالینز، سردبیر ارشد مجله mental_floss

 «رهبری عمدتا در مورد گوش دادن است. اگر شما نتوانید به نیاز‌های اعضا پاسخ دهید، نمی‌توانید تیمی به وجود بیاورید که پیشرفت کند. مردم همیشه درباره نیاز‌‌هایشان مستقیما صحبت نمی‌کنند. پس شما اگر نتوانید مستقیما بشنوید نمی‌توانید به تقاضای مخاطبتان پاسخ دهید، و نمی‌توانید از حرف‌هایی که در بازار زده می‌شود هم چیزی بفهمید.»
 
جسان کالینز
بیشتر گوش کنید، روابط عمومی خوبی داشته باشید.

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
کالینز از طریق مدیریت روی خودش و همچنین مشاهده و تامل در رفتار رهبران دریافته که بهترین تیم‌های کاری آنهایی هستند که روابط عمومی بهتری در توضیح دیدگاه‌‌هایشان و همچنین پاسخ دهی موثر مبتنی بر خصوصیات فردی هر کدام از افراد تیم دارند.
 
راز موفقیت نهم: شما مجبور نیستید همهٔ پاسخ‌ها را بدانید.
کا‌ترین فینی، بنیانگذار و مدیر عامل (digitalundivided (DID

 «بیشتر مردم فکر می‌کنند رهبران یک جور‌هایی عقل کل هستند، اما حقیقت این است که ما اغلب جواب‌ها را نمی‌دانیم. تفاوت در این است که رهبران به حسشان اعتماد می‌کنند تا آن‌ها را به سمت پاسخ درست هدایت کند.»
 
کا‌ترین فینی

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟

فینی می‌گوید هنگامی که شرکتش در سال ۲۰۱۲ اولین کنفرانس خودش را داشت، او از اتفاقاتی که انتظار می‌رفت هیچ ایده‌ای نداشت.
 «تا آن زمان هیچ کس یک کنفرانس استارت آپ برای مردم سیاه پوست تشکیل نداده بود، و واقعا هیچ مدلی نداشتیم که از آن پیروی کنیم. مردم فکر می‌کردند من دیوانه شده‌ام و این را به من هم می‌گفتند. اما من می‌دانستم که رابطهٔ بین دنیای استارت آپ‌های تکنولوژی و جامعه من قطع شده. اگر جامعه من در این اقتصاد جدید شرکت می‌کرد، ما باید راهی برای ورود به آن پیدا می‌کردیم. و مجبور بودیم به شکل طبیعی نقش خود را ایفا کنیم. بنابراین من به ایمانم اعتماد کردم و برای اولین کنفرانسمان ۳۰۰۰۰ دلار از پول خودم خرج کردم.»
 
راز موفقیت دهم: رهبری واقعی یعنی خدمت رسانی
بینتا نایامبی براون، وکیل و عضو ارشد Mossavar-Rahmani در مدرسهٔ Harvard Kennedy

 «اکثر مردم درک نمی‌کنند که رهبری اساسا خدمت رسانی است، کشتن خود و در مقابل عشق به دیگران باید به شکل بالقوه در نهادشان باشد. رهبری یک مسئله شخصی نیست، چیزهایی نیست که می‌توانیم به دست بیاوریم یا مصرف کنیم، بالا‌تر بردن خودمان از دیگران نیست، خودخواهی هم نیست. رهبری یعنی پایین آوردن خودمان به شکلی که سازمان ما و تمام کسانی که با ما کار می‌کنند بتوانند به گونه‌ای رشد کنند که ارزش‌های اقتصادی و اجتماعی بیافرینند.»
 
بینتا براون
رهبری یعنی خودت را بگذار و برای منافع همه تلاش کن.

مدیران زن: کلیدی برای موفقیت؟
 «زمانی که من مشغول خدمت رسانی هستم، نمی‌توانم کمک کنم یا دلسوز باشم. وقتی که نیستم، خسته و ناامید می‌شوم، سنگدل‌تر می‌شوم و کمتر می‌توانم ببخشم و بگذرم. این یکی از بزرگ‌ترین تجربیات من است که پس از ترک وکالت بدست آوردم. چگونه رهبرانی که صاحب کسب و کار‌های ناکارآمد شده‌اند، مدتی است که خودشان را در جایگاهی که به نفع همه هست نمی‌گذارند».

منبع: دیجیاتو
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار