رژیم پُرنمک باعث افزایش خطر فشار خون بالا نمی‌شود
کد خبر: ۷۱۷۹۱
تاریخ انتشار: 2017 April 30    -    ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
نتایج یک مطالعه علمی در آمریکا؛
محققان در ایالات متحده آمریکا دریافتند که خوانش‌های قبلی در مورد مصرف کمتر نمک و جلوگیری از فشار خون بالا، قابل استدلال نیستند. محققان بیش از 2600 زن و مرد را در طول بیش از 16 سال، مورد بررسی و پیگیری قرار دادند. آنها دریافتند که ارتباطی بین مصرف کمتر سدیم (سدیم کلراید همان نمک طعام است) و فشار خون پایین وجود ندارد.

رژیم پُرنمک باعث افزایش خطر فشار خون بالا نمی‌شود اختصاصی «تابناک باتو» ؛ یک مطالعه علمی نشان می‌دهد که رژیم غذایی کم‌نمک باعث پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا نمی‌شود.

محققان در ایالات متحده آمریکا دریافتند که خوانش‌های قبلی در مورد مصرف کمتر نمک و جلوگیری از فشار خون بالا، قابل استدلال نیستند.

رژیم پُرنمک باعث افزایش خطر فشار خون بالا نمی‌شود

محققان بیش از 2600 زن و مرد را در طول بیش از 16 سال، مورد بررسی و پیگیری قرار دادند. آنها دریافتند که ارتباطی بین مصرف کمتر سدیم (سدیم کلراید همان نمک طعام است) و فشار خون پایین وجود ندارد.

کسانی که بیش از میزان توصیه شده‌ی 6 گرم نمک در روز را مصرف کردند، در واقع تفاسیر بهتری داشتند. متخصصان همچنین دریافتند که مصرف پتاسیم (که در موز و آووکادو به میزان زیاد یافت می‌شود) برای فشار خون سودمند است.

محققان اعلام کردند که توصیه مصرف کم نمک برای افزایش سلامت قلب با این یافته‌ها زیر سؤال می‌رود. سازمان بهداشت و خدمات درمانی (NHS) هشدار می‌دهد که مصرف زیاد نمک منجر به فشار خون بالا و به تبع آن، مشکلات قلبی و سکته می‌شود.

میزان مصرف توصیه شده نمک از سوی این سازمان، حداکثر 6 گرم نمک در روز برای افراد بالای 11 سال است.

اما دکتر لین مور (Lynn Moore) سرپرست این مطالعه علمی و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون اظهار کرد: ما هیچ مدرکی را دلیل بر فواید بلند مدت مصرف میزان کم سدیم بر فشار خون مشاهده نکردیم. یافته‌های ما به جمع شواهد رو به روشدی که بر امکان اشتباه بودن توصیه رایج برای مصرف سدیم دلالت دارند، می‌پیوندد.

این تحقیق جدید در جلسه‌ی زیست شناسی تجربی در شیکاگو ارائه شده بود.

رژیم پُرنمک باعث افزایش خطر فشار خون بالا نمی‌شود

اما متخصصان بریتانیایی، این نتایج و یافته‌ها را زیر سؤال می‌برند. پروفسور گراهام مک گرگور (Graham MacGregor) استاد پزشکی قلب و عروق در دانشگاه کوئین ماری لندن و رئیس انجمن جنبش اجماعی بر نمک و سلامت (Consensus Action on Salt and Health) گفت: این پژوهش در حالی که مدارک قریب به اتفاق نشان از ابتلا به فشار خون بالا در اثر مصرف زیاد نمک دارند، منحرف کننده به نظر می‌رسد و در عین حال، فشار خون بالا عامل اصلی سکته، بیماری‌های قلبی و کلیوی محسوب می‌شوند.

و آقای دومینیک برند (Dominic Brand)، رئیس امور خارجی در انجمن سکته (SA) نیز گفت: هر چند که نتایج این مطالعه کوچک شاید خبر خوبی برای دوستداران مصرف نمک باشد، اما مطالعات متعدد دیگر نشان داده‌اند که رژیم غذایی پُر‌نمک برای سلامت ما مضر است. بررسی مصرف نمک و توجه زیاد به میزان نمک موجود در خوراکی‌ها قطعاً مهم و اساسی است. مصرف بیش از حد نمک می‌تواند به فشار خون بالا منجر شود که بزرگترین عامل خطر قابل کنترل برای سکته است.

بریتانیایی‌ها در دهه‌ی اخیر، مصرف روزانه نمک خود را تا 1 گرم کاهش داده‌اند.

The Sun

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار