انتشار تصاویری دیدنی از رصد تنه درخت در مریخ+عكس
کد خبر: ۷۱۶۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 29    -    ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۵
دانشمندان هوافضا با رصد سطح مریخ و انتشار تصاویری ادعا می کنند که یک تنه درخت در مریخ را پیدا کرده اند. با این ادعا می‌ توان بیان کرد که انواع گیاهان نیز در مریخ همچون زمین می‌رویند. به عبارتی این سیاره سرخ زمانی سرسبز بوده و پوشش گیاهی فراوانی داشته است.
 
انتشار تصاویری دیدنی از رصد تنه درخت در مریخ

علاوه بر انتشار تصاویر تنه درخت در مریخ قبلا نیز تصاویر مبنی بر وجود درختان مریخ در رسانه ها توجه کاربران را به خود جلب کرد و البته در این میان نیز سال‌ هاست که شکارچیان بیگانگان با انتشار تصاویر مختلف از سطح مریخ وجود بیگانگان را در فضا تائید می‌کنند و هر بار این اشکال به تصویری خاص شباهت دارد که ذهن انسان را به خود معطوف می‌کند اما کارشناسان سازمان فضایی ناسا تصویر منتشر شده را خطای چشم انسانی می‌دانند که برگرفته از اشکالی است که از گذشته در ذهن انسان به جا مانده است. ناسا معتقد است که در تصویر، یک تخته‌سنگ شبیه به کنده درخت بر سطح سیاره سرخ قرار دارد.

تصاویر منتشر از تنه درخت در مریخ در حالی توسط دانشمندان هوافضا رد شده است که محققان این تصاویر را «پاریدولیا» می‌نامند. پاریدولیا Pareidolia یک پدیده روان‌ شناختی است که در آن، فرد علائم و یا صداهایی را که ادراک می‌کند به صورت معنادار می‌شناسد. از مثال‌های معمولی که در این باره زده می‌شود می‌توان به این موارد اشاره کرد: دیدن چهره در ابرها، دیدن چهره در ماه، شنیدن پیام‌های ناشناخته وقتی نوار و یا صدای ضبط‌شده به‌صورت برعکس پخش می‌شود. تصویر یک انسان و ماه بالای سر او و درخت پشت سر او در سنگ عقیق شجر.

پاریدولیا از دو واژهٔ یونانی تشکیل شده‌است: «پارا» که به معنی «کنار» یا «همراه» است، و «ایدولون» که به معنی تصویر است، و در کل، به معنی و مفهوم جانبیِ یک شکل اشاره دارد.
 
انتشار تصاویری دیدنی از رصد تنه درخت در مریخ 
 
انتشار تصاویری دیدنی از رصد تنه درخت در مریخ 
 
انتشار تصاویری دیدنی از رصد تنه درخت در مریخ 
ميهن پست
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۰
0
1
اين يک تخته سنگ است که از پهلو عکسبرداری شده است. اگر تصوير تخه سنگ سمت راست عکس اول را هم تجسم کنید، شبیه تنه درخت خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار