چگونه می توان مرگ را 7 سال زودتر پیش بینی کرد
کد خبر: ۷۱۶۲۱
تاریخ انتشار: 2017 April 28    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
 دانشمندان می توانند با آزمایش پزشکی مغز احتمال مرگ زودهنگام افراد را پیش بینی کنند. همچنین می توانند با آزمایش های پزشکی، حدود 7 سال زودتر مرگ افراد را پیش بینی کنند.
بر پایه مطالعات و پژوهش های صورت گرفته در کالج سلطنتی انگلیس وابسته به دانشگاه لندن، اسکن مغز به دانشمندان امکان می دهد که مرگ اشخاص را حدود 7 قبل از وقوع پیش بینی کنند.
 
بر اساس این گزارش که در صفحه نخست روزنامه "تایمز" چاپ لندن منتشر شده است دانشمندان همچنین توانسته اند با طراحی نرم افزار رایانه ای، نتایج اسکن را بررسی کرده و با انطباق آن با سایر مشخصات فرد مورد آزمایش، دریابند که آیا این فرد دچار مرگ زودهنگام می شود یا خیر.
 
پزشکان با بررسی "ام آر آی" (MRI) مغز که نسبتا آسان و کم هزینه است دریافته اند که برخی مغزها عمرشان از عمر واقعی شخص بیشتر است و این بدان معناست که این افراد بیش از دیگران در معرض مرگ زودهنگام هستند و لذا می توان به این نتیجه رسید که با بررسی مغز و انجام برخی آزمایش ها در مورد آن، می توان مرگ افراد را پیش بینی کرد.
 
پژوهشگران با بررسی و انجام آزمایش (MRI) بر روی مغز 669 مورد افراد 73 ساله به این نتیجه رسیده اند وتوانسته اند بین نتایج این آزمایش ها و خطر مرگ، ارتباط برقرار کنند.
 
"جیمز کول"، رئیس تیم تحقیقاتی که این آزمایش ها را انجام داده، گفته است: "اگر بتوانیم با انجام چنین آزمایش هایی در مورد هر فرد، زمان مرگ او را پیش بینی کنیم، در درازمدت کار بزرگی کرده ایم".
 
کول افزود: "هر کسی می تواند با مراجعه به پزشک، تحت آزمایش اسکن مغز قرار بگیرد؛ در این حالت چنانچه پزشک به او بگوید مغز خود ده سال از آنچه که باید، بزرگتر است این بدان معناست که این شخص در معرض مرگ زودهنگام قرار دارد؛ چنین شخصی باید رژیم غذایی خاصی را دنبال کند یا سبک زندگی خود را تغییر دهد یا دوره درمان را آغاز کند".
 
وی تصریح کرد که چنانچه مغز شخصی بزرگتر از حد متعارف باشد، به این معناست که باید منتظر اتفاق بدی باشد.
منبع: العالم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار