رانندگی با این خودروها در خیابان ممنوع است+عكس
کد خبر: ۷۱۵۹۸
تاریخ انتشار: 2017 April 28    -    ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
کمپانی های خودروسازی هر سال با دستیابی به تکنولوژی های پیشرفته تر ساخت و تولید، قدرت اتومبیل های خود را افزایش می دهند و ماشین هایی را روانه بازار می کنند که از نظر توان فنی تنه به تنه اتومبیل های مسابقات رانندگی می زنند. علاقمندان به دنیای ماشین حتما با نمونه های متعددی از این خودروها آشنا هستند که از جمله آنها می توان به بوگاتی شیرون، نیسان GTR و دوج چلنجر SRT جدیدی اشاره کرد که اخیرا معرفی شده و بسیاری از رکوردهای دنیای خودرو را در هم کوبیده است.
 
اما فاصله بین ماشین های مسابقه ای با مشخصات فنی دیوانه وار و ماشین هایی که در خیابان ها و جاده ها تردد می کنند حتی از این حد هم کمتر است. در واقع کلاس دیگری از اتومبیل ها وجود دارند که ظاهر آنها دقیقا مشابه سایر ماشین های معمولی است اما به دلیل برخی از مشخصاتشان، تردد آنها در جاده ها و خیابان ها ممنوع است. در ادامه با مطرح ترین خودروها از این دست آشنا خواهیم شد.
 
فراری FXXK

فراری در این خودرو از یک پیشرانه با آرایش V12 و یک پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و آن را تا حد ممکن به لافراری نزدیک کرده است اما به دلیل برخی تغییرات، توان تولیدی کارخانه مرکزی قلب این خودرو به 1036 اسب بخار رسیده که 86 اسب بخار بیشتر از لافراری است. گشتاور FXXK بیش از 900 نیوتون متر است و همانگونه که حدس می زنید استفاده از آن در جاده ها ممنوع است. برای لذت بردن از تجربه رانندگی با این خودروی استثنایی می بایست یک پیست اختصاصی نیز داشته باشید.
 
قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


استون مارتین ولکان

شاید همه تصور کنند استون مارتین شرکتی است که تنها خودروهای لوکس و اشرافی انگلیسی تولید می کند. اما ولکان پاسخ استون مارتین به این منتقدان است. در این خودرو از پیشرانه 7 لیتری V12 استفاده شده و از آنجا که وزن آن تنها 1350 کیلوگرم است 820 اسب بخار توان تولید خواهد شد. تنها 24 عدد از این خودروی استثنایی تولید خواهد شد و قیمت هر یک از آنها نیز 1.8 میلیون پوند است. این ماشین نیز تنها در پیست های اختصاصی قابل استفاده می باشد.

 قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


مک لارن P1 GTR

مک لارن P1 به خودی خود ماشینی فوق العاده است و می تواند در فهرست ماشین های ممنوعه نیز قرار گیرد. اما کمپانی مک لارن یک گام جلوتر رفته و نسخه GTR از این غول زیبا را نیز معرفی کرده که توانایی تولید 986 اسب بخار نیرو را دارد. مشخصات فنی این خودرو مشابه P1 استاندارد است اما برخی تغییرات در موتور الکتریکی آن را به هیولایی مهار نشدنی تبدیل کرده که برای داشتن آن می بایست 2 میلیون پوند هزینه کنید.
 
قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


پاگانی زوندا R

مطمئنا این لیست بدون در نظر گرفتن سفینه های فضای پاگانی تکمیل نخواهد شد. زوندا R از پیشرانه 6 لیتری ساخت AMG با آرایش V12 استفاده می کند و توان تولید 750 اسب بخار نیرو را دارد. اما اگر 750 اسب بخار نا امیدتان کرده باید بدانید وزن زوندا R تنها 1070 کیلوگرم است و به این ترتیب نسبت نیرو به وزن ماشین عددی خیره کننده خواهد بود. استفاده از زوندا R در جاده های معمولی ممنوع است و حتی بسیاری از پیست های جهان نیز به دلیل صدای فوق العاده زیاد تولید شده توسط این خودرو، استفاده از آن را ممنوع کرده اند. در نتیجه برای داشتن این خودروی استثنایی علاوه بر قیمت خود ماشین، باید هزینه یک پیست اختصاصی را نیز بپردازید.

 قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 

 
مازراتی MC12

دیدن اسم مازراتی در لیست تولید کنندگان خودروهای ممنوعه به خودی خود عجیب است اما MC12 موفق به ورود به دنیای این ماشین ها شده. این شاهکار ایتالیایی بر پایه فراری انزوی افسانه ای ساخته شده و تنها 50 عدد از آنها به مشتریان واگذار خواهند شد. 750 اسب بخار قدرت، دماغه ای کوتاه شده و بال عقبی عظیم از جمله مشخصات این خودروی زیبا است.

 قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


لوتوس T-125

تنها نگاه کردن به ظاهر T-125 هم برای درک اینکه استفاده از آن در جاده های استاندارد ممنوع است کافی خواهد بود. خودرویی که ظاهر آن دقیقا مشابه ماشین های فرمول یک طراحی شده و در واقع هدف از ساخت آن نیز ارائه لذت رانندگی با ماشین های فرمول یک توسط مردم عادی (و البته پولدار به اندازه کافی) است. این ماشین از یک پیشرانه 3.5 لیتری با آرایش V8 استفاده می کند که دور موتور آن به 10800rpm می رسد و توان تولیدی آن نیز 630 اسب بخار است. با در نظر داشتن وزن تنها 650 کیلوگرمی، این توان تولیدی بسیار فراتر از حد نیاز به نظر می رسد.

 قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


لامبورگینی سئستو المنتو

 سئستو المنتو (به معنی عنصر ششم یا کربن که بخش اصلی تشکیل دهنده این ماشین است) نیازی به هیچ تعریفی ندارد. ابرماشین ایتالیایی تا حد دیوانه واری از کربن استفاده کرده و تمامی شاسی ها، پنل ها و حتی صندلی های آن از این عنصر ساخته شده تا وزن آن به 999 کیلوگرم برسد. شتاب صفر تا صد Sesto Elemento تنها 2.5 ثانیه است و فقط 20 عدد از آن ساخته شده که طبق معمول استفاده از آنها تنها در پیست مجاز است.

 قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


فراری FXX

یک بارد دیگر فراری؛ مدل FXX چند سال قبل از FXXK ساخته شده و در آن از یک پیشرانه 6.2 لیتری با آرایش V12 استفاده شده است که توان تولید 809 اسب بخار نیرو را دارد. جعبه دنده فوق سریع، ترمزهای اختصاصی فرمول یک و بسیاری دیگر از امکانات ماشین های F1 در FXX وجود دارند.

 قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


فراری 599XX

فراری استاد ساختن ماشین های اختصاصی و ممنوع است. 599 با پسوند GTO به اندازه کافی رعب انگیز بود و نسخه 599XX حتی اجازه پیمودن جاده های واقعی را هم ندارد. در قدرت عجیب 599XX همین نکته کافیست که رکورد آن در پیست اختصاصی فیورانو بیش از 10 ثانیه سریعتر از مدل انزو بوده است. 720 اسب خبار توان این خودرو توسط یک پیشرانه با آرایش V12 تامین می شود و طراحی های اختصاصی بدنه برای هدایت هوا نیز در افزایش سرعت به کمک آن می آیند.
 
قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


پنین فارینا EF7

پنین فارینا به بازسازی بی نقص ماشین ها مشهور است و EF7 را می توان یکی از شاهکارهای این برند در نظر گرفت. EF7 با همکاری مشترک پنین فارینا و امرسون فیتیپالدی، قهرمان سابق مسابقات فرمول یک، ساخته شده و در آن از پیشرانه ای با آرایش V8 و توان تولید 592 اسب بخار نیرو استفاده شده است. وزن کل ماشین 1000 کیلوگرم است و مجموعه ای از تیم های موفق در تیونینگ ماشین ها در ساخت آن همکاری داشته اند.

 قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است
 


استون مارتین والکری

یک خودروی بی نظیر دیگر از استون مارتین تا ثابت کند توانایی ساخت ابرماشین های ممنوعه را نیز دارد. والکری که با کد AM-RB 001 نیز شناخته می شود در همکاری مشترک استون مارتین و تیم فرمول یک ردبول ساخته شده و دقت به جزئیات آیرودینامیک به حد وسواس گونه ای در آن افزایش یافته است. در این خودرو از پیشرانه 6.5 لیتری با آرایش V12 استفاده شده است و بسیاری از مشخصات فنی آن هنوز رسما اعلام نشده اند.
 
قدرتمندترین خودروهایی که استفاده از آنها در جاده‌ها ممنوع است 
 
سخت افزار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار