بازیگر معروف آلزایمر گرفت +عکس
کد خبر: ۷۱۵۷۲
تاریخ انتشار: 2017 April 27    -    ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵
جک نیکلسون یکی از بزرگترین بازیگر Actor هالیوود و جهان، امروز شمع تولد 80 سالگی‌اش را فوت می کند. جان جوزف نیکلسون معروف به جک نیکلسون 22 آوریل سال 1937 در نیویورک به دنیا آمد.

جک نیکلسون

مادرش جون فرنسس نیکلسون (جون نیلسون) صاحب یک پیرایشگاه و پدرش خانواده را ترک کرد. چون مادرش کار می‌کرد نگهداری از جک به عهده مادربزرگش بود. 6 ماه قبل از به دنیا آمدن جک، مادرش با مردی ایتالیایی ازدواج کرد.

او از همان زمان به تئاتر و نمایش روی آورد و از افتخاراتش در آن سنین دریافت جایزه تئاتر و درام از مدرسه است. نیکلسون از آن مدرسه خاطرات خوشیی دارد در سال 2004 پس از گذشت پنجاه سال به دبیرستان خود رفت و در برابر شگفتی و ناباوریی همکلاسی‌هایی قدیمی اش در جلسه تجدید دیدار دانش‌آموزان قدیمی شرکت کرد.

وی در 17 سالگی و در کالیفرنیا به عنوان یک پادو در کمپانی M.G.M مشغول به کار شد. همانجا بازیگری آموخت و در بسیاری از نمایش‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بازی کرد.

جک نیکلسون برای اولین بار در سال 1958 در فیلمی به نام کودک کش فریاد بزن (راجر کورمن) بازی کرد. اما با بازی در ایزی رایدر (دنیس هاپر، 1969) بود که به شهرت رسید و کاندید جایزه اسکار شد.

وی مجسمه طلایی اسکار را برای اولین بار برای بازی در فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید در سال 1975 بدست آورد.

او در نقش‌های متفاوتی ظاهر شده است و در سال 1971 به کارگردانی روی آورد. بازی بسیار دیدنی او در فیلم درباره اشمیت (الکساندر پین) چشم‌ها را بسوی خود خیره کرد.

جک نیکلسون فیلمنامه نویس، کارگردان، تهیه کننده و بازیگر توانایی است که در کارنامه خود آثار درخور فراوانی دارد.

وی با 3 جایزهٔ اسکار و 7 جایزهٔ گلدن گلوب در کارنامهٔ حرفه‌ای خود، بازیگر آمریکایی است که به آفریدن شخصیت‌های عصبی مزاج و بعضاً شریر شهرت دارد.

نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد، درباره‌ اشمیت، 2002، برنده اسکار بهترین بازیگر مرد، بهترین شکل ممکن، 1997، نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد، چند مرد خوب، 1992، نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد، افتخار، 1985، برنده اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد، دوران محبوبیت، 1983، نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد، قرمز، 1981، برنده اسکار بهترین بازیگر مرد، پرواز بر فراز آشیانه فاخته، 1975، نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد، شهر چینی‌ها، 1973، نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد، پنج قطعه راحت، 1970، نامزد اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد، ایزی راید1969، بخشی از افتخارات و جوایزی هستند که نیکلسون در عرصه بازیگری به دست آورده است.

وی از سال 2010 تاکنون در هیچ فیلمی بازی نکرده و همین باعث شده تا شایعه ابتلای وی به آلزایمر قوت بیشتری بگیرد 
ركنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار