دختر بدون اجازه پدر می‌تواند ازدواج کند؟
کد خبر: ۷۱۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 26    -    ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
گستردگی مباحث حقوقی و پیچیدگی‌های موضوعات متنوع آن ضرورت آموزش هرچه بیشتر آن را روشن می‎سازد.

ضروریاتی مانند آشنا شدن شهروندان با ضوابط حقوقی و قانونی حاکم بر روابط اجتماعی و آگاهی بخشی جامعه نسبت به مسائل حقوقی یکی از مهمترین راهکارها در کاهش مراجعات مردم به دادگستری است. به همین منظور با بازخوانی سئوالات طرح شده از وکیل آنلاین تلاش می‌کنیم در جهت افزایش آگاهی‌های حقوقی مخاطبان نقش موثری را ایفا کنیم.


همسایگان ناراضی نمی‌توانند مانع‌ تجدید بنای ساختمان فرسوده شوند


پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره امکان تجدید بنای ساختمان فرسوده در صورت مخالفت برخی از همسایگان این است: «با سلام. اگر یک یا دو همسایه در یک ساختمان فرسوده راضی به تجدید بنای آن نشوند، تکلیف چیست؟» برای مشاهده پاسخ اینجا را بخوانید.

اگر پدر برای مخالفت با ازدواج دختر تهدید به قتل وی کرد، تکلیف چیست؟


مطابق ماده ۱۰۴۳ قانون مدنی نکاح دختر باکره اگرچه به سن بلوغ رسیده باشد منوط به اجازه پدر یا جد پدر او است؛ اما چنانچه پدر یا جد پدری بدون علت موجه از دادن اجازه مضایقه کند، تکلیف چیست؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند. پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره مخالفت پدر با ازدواج دختر و تهدید به قتل وی در صورت ازدواج، به شرح زیر است:«دختری که مایلم با او ازدواج کنم سی ساله و پزشک است؛ اما پدری دارد که به بیماری شک و سوءظن مبتلاست و هنوز هیچ خواستگاری را به خانه راه نداده است. می‌دانیم که چنانچه پدر به گونه‌ای بی مورد با ازدواج دختر مخالفت کند، دختر می‌تواند از دادگاه خانواده اذن ازدواج بگیرد؛ اما اشکال ماجرا اینجاست که پدر، این دختر را بارها به مرگ تهدید کرده و چندین بار به گونه‌ای شدید او را کتک زده است. دختر می‌ترسد که به محض اینکه پدر از رفتن او به دادگاه مطلع شود، توسط پدر کشته یا معلول شود. بنابراین، از رفتن به دادگاه اجتناب می‌کند. بویژه اینکه بارها پدر به دختر گفته است خونت را می ریزم و اگر زندانی یا دیه ای داشته باشد تقبل می کنم. چه راهکاری برای نجات این دختر از این خانه و ازدواج او وجود دارد؟»
 
بلاغ
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
|
-
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
مگه عهد بوقههههههههه؟؟؟ در ضمن با این اخلاقی ک پدر این خانوم دکتر دارن چجوری رفته دانشگاه؟؟؟؟ الان دیگه همه برا خودشون تصمیم میگیرن اجازه ها هم صوری شده...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار