راه‌هایی برای ایجاد تعادل در کار و زندگی
کد خبر: ۷۱۳۰۰
تاریخ انتشار: 2017 April 25    -    ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
صاحبان کسب و کارهای کوچک برای موفقیت در بلند مدت، باید به دنبال راهی برای حفظ تعادل بین تجارت و زندگی شخصی خود باشند. در اینجا به 5 راه برای ایجاد تعادل در کار و زندگی اشاره خواهیم کرد. صاحبان کسب و کارهای کوچک به داشتن برنامه زمانی پر مشغله و شلوغ شهرت دارند.

راه‌هایی برای ایجاد تعادل در کار و زندگی اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ صاحبان کسب و کارهای کوچک به داشتن برنامه زمانی پر مشغله و شلوغ شهرت دارند. یک برنامه زمانی مملوء از مسئولیت‌های مختلف و متعدد و همچنین روند یکنواختی از اتخاذ تصمیمات. علی رغم این حقیقت که ما احتمالاً، همیشه قصد انجام تمام این کارها را داریم، حقیقت محض این است که هر روز، وقت محدودی دارد و همچنین کارهای بسیاری وجود دارند که شما می‌توانید همزمان آنها را انجام دهید. بارها پیش آمده است که زندگی شخصی ما به درد و رنج گرفتار شده است و ما خودمان را تبدیل به برده‌ای برای کسب و کار و تجارت کرده‌ایم که اغلب ختم به فرسودگی شغلی می‌شود.

صاحبان کسب و کارهای کوچک برای موفقیت در بلند مدت، باید به دنبال راهی برای حفظ تعادل بین تجارت و زندگی شخصی خود باشند. در اینجا به 5 راه برای ایجاد تعادل در کار و زندگی اشاره خواهیم کرد.

راه‌هایی برای ایجاد تعادل در کار و زندگی

حد و مرزهایی ایجاد کنید

مهمترین قدمی که برای ایجاد تعادل وجود دارد، این است که حد و مرزهایی را با مشتریان، کارمندان و فروشندگان قرار دهید. حد و مرزهای شما نباید خیلی سختگیرانه باشد اما شما به یک طرح و ایده‌ی واضح از نحوه‌ی خواست شما از استقرار روابط کاری نیاز دارید. بنابراین شما می‌توانید برای پیشبرد این دیدگاه، عرف خاصی را ایجاد کنید.

در حوزه‌هایی که شما به ایجاد ساختار بیشتری نیاز دارید، فکر کنید و روشن کنید که چطور شما می‌خواهید با ارتباطات و تماس‌های کاری و تجاری خود تعامل داشته باشید. سپس نیازمند اشتراک‌گذاری این سیاست‌ها هستید تا بتوانید حد و مرز‌هایی برای احترام به وقت خود برقرار کنید.

قوانین و مقرراتی برای خود وضع کنید

همانطور که شما نیاز به ایجاد قوانینی برای مدیریت تماس‌های خود با دیگران هستید، شما به قوانین اساسی خاصی هم برای خودتان نیاز دارید. راه ساده‌ای است که به یک تماس شبانه دیر وقت بگویید که حالا این بار را جواب می‌دهم یا اینکه شماره تلفن همراه شخصی خود را به یک مشتری قابل اطمینان بدهید.

فهرستی از کارهای شخصی غیر قابل قبول درست کنید که با حد و مرزهای شما در تناقص هستند. این فهرست را در جایی که دید خوبی دارد، قرار دهید و اغلب آن را چک کنید تا از رعایت و احترام خودتان به حد و مرزهای تعیینی خود مطمئن شوید.

یک معیار خاص برای تشخیص شرایط اضطراری تعیین کنید

چیزهایی در کسب و کار اتفاق می‌افتند که شاید شما را گاه و بیگاه، مجبور به عدول از این قوانین و مقررات کند. این طبیعت تجارت است.

اما در گرمای هرج و مرج، واقع‌بین بودن در مورد چیزی که به عنوان یک اضطرار محسوب می‌شود، می‌تواند بسیار سخت باشد.

فهرستی را تدارک ببینید و مشخص کنید که چه عواملی باید قبل از یک وضعیت رخ دهد تا به عنوان یک اضطرار محسوب شود. روشن کنید که چه زمانی و چطور می‌توان از این حد و مرزها کمی عدول کرد و همچنین چه کاری را باید پس از رفع این وضعیت برای برقراری دوباره این محدودیت‌ها انجام دهید.

راه‌هایی برای ایجاد تعادل در کار و زندگی

ثابت قدم باشید

برقراری حد و مرزها تماماً برای ایجاد یک عرف است و بهترین راه برای ایجاد یک عرف مثبت، انجام با ثبات هر کاری است. اگر کاری یک بار از زیر دست شما در رفت، شما باید دو برابر بیشتر، تلاش کنید تا دفعه‌ی بعدی، به قوانین اساسی خود احترام بگذارید و آنها را رعایت کنید.

به خود وقت استراحت بدهید

تعادل کار و زندگی نیازمند این است که شما زمانی را برای تمرکز روی تمام جنبه‌های زندگی خود اختصاص دهید. شما نمی‌توانید بدون وقت گذاشتن برای زندگی روی زندگی شخصی خود تمرکز کنید. اگر برنامه کاری شما بیش از حد زیاد است، شانس زیادی نخواهید داشت که روی وقت استراحت فکر کنید و یا بدون استرس به موضوعی غیر از موضوع کاری خود بپردازید.

یک راهکار برای اینکه از وقت گذاشتن برای زندگی شخصی خودتان، مطمئن شوید، این است که در زمان به گونه‌ای برنامه‌ریزی داشته باشید که گویا مسئولیت کاری دیگری را باید انجام دهید. با گذر زمان، این امر به طبیعت دوم شما بدل خواهد شد و یکی از ارزشمندترین فرجه‌های زمانی در طول روز شما خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار