نکاتی ساده برای تهیه یک برنامه‌ی بودجه خانوادگی
کد خبر: ۷۱۱۶۷
تاریخ انتشار: 2017 April 24    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
اولین قدم برای یک زندگی روی حساب و کتاب، حساب درآمدها و هزینه‌های خانواده است. تمام قبوض، ته برگ‌های دسته چک، گردش حساب بانکی و هر چیزی را که نشان دهنده‌ی ورود و خروج پول است، جمع‌آوری کنید. یک برنامه‌ی دخل و خرج اقتصادی و به‌صرفه را برای مدیریت پول‌های خود، تدوین کنید.

نکاتی ساده برای تهیه یک برنامه‌ی بودجه خانوادگی اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ زندگی را بر اساس یک برنامه دخل و خرج متناسب با شرایط شما و خانواده شروع کنید. گزینه‌های مالی دقیق و سالمی را برای حذف بدهی‌های خود ایجاد کنید. هزینه‌ها را کاهش دهید. هر چه زودتر وضعیت مالی و اقتصادی خود را ارزیابی کنید و با استفاده از این نکات ساده برای تدوین برنامه‌ی دخل و خرج خانوادگی، پس‌انداز را شروع کنید.

برنامه‌ریزی برای حساب دخل و خرج

اولین قدم برای یک زندگی روی حساب و کتاب، حساب درآمدها و هزینه‌های خانواده است. تمام قبوض، ته برگ‌های دسته چک، گردش حساب بانکی و هر چیزی را که نشان دهنده‌ی ورود و خروج پول است، جمع‌آوری کنید. یک برنامه‌ی دخل و خرج اقتصادی و به‌صرفه را برای مدیریت پول‌های خود، تدوین کنید. وقتی که شما بدون توجه به برنامه‌ی دخل و خرج، ماه را سپری می‌کنید، بدین معناست که شما فرصت‌های پس انداز و حذف هزینه‌های غیر ضروری را از دست می‌دهید.

نکاتی ساده برای تهیه یک برنامه‌ی بودجه خانوادگی

تعیین اهداف مالی

وقتی که ماه به ماه در تلاش هستید که فقط قبوض و بدهی‌ها را پرداخت کنید، پس انداز پول به نظر یک هدف بلند مدت می‌آید که همیشه دور از دسترس است. چه بخواهید پولی برای تحصیل و دانشگاه فرزند خود پس انداز کنید و چه بخواهید پولی برای بازنشستگی کنار بگذارید، تعیین اهداف مالی، قدم مهمی برای حفاظت از آینده‌ی خانواده است.

پرداخت تمام بدهی‌ها

از آنجاییکه بدهکاری، سخت و ملال‌آور است، وقتی که اهداف واقع‌گرایانه‌ای داشته باشید، مدیریت بدهی‌ها آسان می‌شود. یک برنامه‌ی مدیریت بدهی می‌تواند درون برنامه‌ی دخل و خرج خانواده جای بگیرد تا شما بتوانید بدهی کارت‌های اعتباری و اقساط وام خود را پرداخت کنید و تمام بدهی‌های خود را تسویه نمایید.

نکاتی ساده برای تهیه یک برنامه‌ی بودجه خانوادگی

کاهش مالیات‌ها

ترس از ماه پرداخت مالیات سالانه را کنار بگذارید. شما با ترفندهای ساده می‌توانید مالیات‌های خود را کاهش دهید و پول حاصل از این کاهش را برای خانواده خود کنار بگذارید. به طور صحیح تشکیل پرونده دهید، قوانین مالیاتی رایج را مطالعه کنید و از مزایای احتساب پرداختی‌های شهریه مدارس فرزندان، کمک‌های خیریه و ... برای هزینه‌کرد در اظهارنامه مالیاتی استفاده کنید.

برنامه‌ریزی برای موارد اضطراری مالی

استرس و فشار یک بحران مالی، حتی می‌تواند یک بار اضافی به دوش ثروتمندترین خانواده‌ها بگذارد. تشکیل یک سرمایه اضطراری می‌تواند به شما در جهت رفع هزینه‌های غیر منتظره کمک کند. همچنین اگر خدای نکرده، اتفاقی برای شما رخ دهد، بیمه عمر و وصیت‌نامه می‌توانند مانند یک سپر، خانواده شما را در برابر مشکلات و ناملایمت‌های مالی زندگی حفاظت کنند.

کنترل هزینه‌های مواد غذایی

با استفاده از یک برنامه‌ی دخل و خرج غذایی خوب، هزینه‌های تأمین غذای خانواده را کاهش بدهید. با استفاده از یک لیست خرید از قبل تعیین شده برای اقلام خوراکی مورد علاقه خانواده می‌توانید کمی از هزینه‌های مواد غذایی را پس انداز کنید. توجه داشته باشید که شما باید روی خرید اقلام اساسی تمرکز کنید. این کار باعث می‌شود که آشپزخانه شما بدون خرج اضافی کاملاً مجهز و تکمیل باشد.

نکاتی ساده برای تهیه یک برنامه‌ی بودجه خانوادگی

تعیین بودجه برای سفر

بسیاری از خانواده‌ها فکر می‌کنند که تعطیلات، یک بودجه‌شکن خودکار است! شما با استفاده از چند گام اضافی می توانید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید و راه گریزی برای بخشی از بودجه‌ی مالی خود ایجاد کنید. اگر متوجه شدید که بودجه مورد نظر شما، اجازه سفر به خانواده را نمی‌دهد، یک مسافرت به خانه اقوام و آشنایان را طرح‌ریزی کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار