این جملات را به زنان دچار سقط جنین، نگویید!
کد خبر: ۷۱۰۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 23    -    ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
به گفته‌ی مؤسسه «March of Dimes»، تقریباً 10 تا 15 درصد بارداری‌های اعلامی قبل از هفته‌ی سیزدهم به پایان می‌رسند. از آنجاییکه سقط جنین بسیار شایع است، شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که چگونه می‌توان به زنان دچار سقط جنین کمک کرد و به آنها تسلی خاطر داد.

این جملات را به زنان دچار سقط جنین، نگویید! اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ اگر نگاهی به آمار موارد سقط جنین بیندازید، از این آمار شگفت زده خواهید شد. به گفته‌ی مؤسسه «March of Dimes»، تقریباً 10 تا 15 درصد بارداری‌های اعلامی قبل از هفته‌ی سیزدهم به پایان می‌رسند. از آنجاییکه سقط جنین بسیار شایع است، شاید این فکر به ذهن شما خطور کند که چگونه می‌توان به زنان دچار سقط جنین کمک کرد و به آنها تسلی خاطر داد. البته این نوع ذهنیت به طور کلی واقعی نیست، به این دلیل که این موضوع بسیار تابو و ممنوع البیان تلقی می‌شود.

بسیاری از ما مجبور شده‌ایم تا احساس کنیم که در مورد این موضوع نباید صحبت کنیم و یا اینکه این موضوع چندان اهمیتی ندارد. اما در واقع، دریافت و ارائه پشتیبانی و حمایت در این روند، بسیار حائز اهمیت هستند.

این جملات را به زنان دچار سقط جنین، نگویید!

اگر شما کسی را می‌شناسید که سقط جنین را تجربه کرده است و قصد دارید که به او تسلی خاطر بدهید، در ادامه با عبارات و جملاتی که باید از بیان آنها پرهیز کنید، آشنا خواهید شد.

آن جنین، یک بچه‌ی واقعی نبود

بسیاری از زنان وقتی که متوجه بارداری خود می‌شوند، نوعی تعلق خاطر به نوزاد داخل شکم خود پیدا می‌کنند. حتی اگر آنها برای مدت کوتاهی بارداری را تجربه کرده باشند، بچه‌ی آنها، یک بچه‌ی واقعی است. آرزوها و برنامه‌ریزی‌های بسیاری برای آن نوزاد، در ذهن خانواده ایجاد شده بود و زندگی حالا دیگر عوض شده است. مهم نیست که آن مادر برای چه مدتی باردار بوده است، جنین از دست رفته برای مادر، چیزی بیش از مرحله‌ی ‌بارداری آن جنین است.

حداقل اوایل بارداری بود و بارداری ادامه پیدا نکرد

درست است که بارداری کامل نشده است و پیچیدگی‌های بیشتری در هنگام از دست دادن جنین رخ می‌دهد، اما این عبارت، احساس درد و اندوه را کوچک نمایی می‌کند و این ایده را القاء می‌کند که سقط جنین در سه ماهه اول بارداری، ناراحتی ندارد. درد و اندوه، هم به صورت فیزیکی و هم به صورت روحی، بسیار واقعی است، حتی اگر در مراحل ابتدایی باشد.

به معنی این نیست که نوزادی وجود داشته است

وقتی که این عبارت در زمان غم از دست دادن جنین، شنیده می‌شود، می‌تواند این احساسات را القاء کند که یک جای کار شما ایراد داشته است یا آن شخص معتقد است که شما مناسب مادر شدن نیستید.

حداقل باز هم می‌توانی باردار شوی

بسیاری از زنان در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند که باردار شوند و این تلاش، درد و مشقت خاص خود را دارد اما صرفاً خود بارداری، هدف هیچکدام از آنها نیست. بارداری اولین مرحله‌ی مادر شدن است و زنی که دچار سقط جنین شده است، این حق طبیعی خود را نیز از دست رفته می‌بیند. علاوه بر این، دلیلی وجود ندارد که بارداری یک زن با زن دیگری مقایسه شود.

این جملات را به زنان دچار سقط جنین، نگویید!

این برای همه اتفاق می‌افتد، چیز عجیبی نیست

برای بسیاری از زنان که به دنبال حمایت هستند، بیان این عبارت، بسیار مخرب است و باعث دل شکستگی آنها می‌شود. سقط جنین بدون شک شایع و عادی است اما نافی و رد کننده‌ی نیاز به حمایت، همدردی و اندوه معقول برای این فقدان نیست.

شاید تو می‌بایست / نمی‌بایست ...

با از دست رفتن بچه، فشار زیادی به مادر وارد می‌شود و شاید او به طور غریزی خود را مقصر بداند و در بهت و حیرت فرو رود که کجای کار او اشتباه بوده است و چرا بدن او نتوانسته آن بچه را نگه دارد. شنیدن چنین عبارات و جملاتی، می تواند آب پاکی را روی دست مادری بریزد که نیازمند حمایت و همدلی است.

تا چند روز دیگر، خوب می‌شوی

دوره‌ی ناراحتی و اندوه برای بسیاری از زنان دچار سقط جنین بسیار کوتاه است و مشکلی ندارد. با این حال، برای برخی از زنان این دوره‌ی ناراحتی و اندوه، طولانی‌تر می‌شود و حتی می‌تواند در مواجهه با عوامل دیگری، بسیار پیچیده‌تر شود. بنابراین بیان این عبارت که «تا چند روز دیگر، خوب می‌شوی»، چه این جمله از طرف دکتر و یا یک دوست بیان شود، بسیار گمراه کننده و نشان دهنده‌ی بی‌اعتنایی است. عوارض جسمانی سقط جنین می‌تواند هفته‌ها طول بکشد و مادری که بچه‌ی خود را از دست داده است، حتی می‌تواند نیازمند زمان بیشتری برای گذر از جنبه‌های احساسی این فقدان باشد.

برای چیزی که داری، سپاسگزار و شاکر باش

وقتی کسی غرق در غم و اندوه است، اغلب ما می‌دانیم که با گفتن «بی خیال!»، مشکلی حل نمی‌شود. این جمله اغلب به زنانی که فرزندان بزرگتری دارند و در اندوه از دست دادن فرزند سقط شده‌ی خود هستند، گفته می‌شود و در اصل با کمی تفاوت، همان معنی را القاء می‌کند. بدون توجه به تعداد فرزندانی که به دنیا آورده‌اید، کاملاً طبیعی است که برای از دست دادن جنین خود، ناراحت باشید.

Parents

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
19
خوب چي بايد گفت؟ هيچي كه نميشه گفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار