یک ساعت دویدن، هفت ساعت به عمر شما اضافه می‌کند
کد خبر: ۷۱۰۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 24    -    ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
دانشمندان می‌گویند که دویدن بیش از هر ورزش و تحرک دیگری می‌تواند عمر شما را افزایش دهد. دویدن بدون اینکه سرعت و مسافت دویدن شما اهمیت داشته باشد، احتمال مرگ زودهنگام را در شما تا 40 درصد کاهش می‌دهد و این نرخ کاهش خطر مرگ زودهنگام حتی از میزان روی هم رفته‌ی رژیم غذایی و ترک سیگار هم بیشتر است.

اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ محققان در یک مطالعه‌ی علمی تازه دریافتند که تنها یک ساعت دویدن، هفت ساعت به عمر شما اضافه می‌کند.

دانشمندان می‌گویند که دویدن بیش از هر ورزش و تحرک دیگری می‌تواند عمر شما را افزایش دهد و حتی با دویدن می‌توان تا سه سال به عمر خود اضافه کرد.

یک ساعت دویدن، هفت ساعت به عمر شما اضافه می‌کند

دویدن بدون اینکه سرعت و مسافت دویدن شما اهمیت داشته باشد، احتمال مرگ زودهنگام را در شما تا 40 درصد کاهش می‌دهد و این نرخ کاهش خطر مرگ زودهنگام حتی از میزان روی هم رفته‌ی رژیم غذایی و ترک سیگار هم بیشتر است.

یک ساعت دویدن، هفت ساعت به عمر شما اضافه می‌کند

این یافته‌ها که در مجله‌ی «پیشرفت در بیماری‌های قلبی و عروقی» (Progress in Cardiovascular Diseases) منتشر شده است، از مطالعه روی بیش از 55 هزار نفر مرد و زن بین 18 تا 100 سال در طول مدت 15 سال به دست آمده‌اند.

«داک-چول لی» (Duck-chul Lee) سرپرست این پژوهش و استادیار دانشگاه ایالتی آیووا (Iowa State University) گفت: ما دریافتیم که دوندگان، کاهش چشمگیری را در نرخ مرگ و میر نسبت به سایر افرادی که در ورزش‌ها و تمرینات بدنی دیگری فعالیت دارند، از خود نشان دادند.

یک ساعت دویدن، هفت ساعت به عمر شما اضافه می‌کند

دکتر «لی» همچنین اضافه کرد که دویدن با بسیاری از ریسک فاکتورها یا همان عوامل خطر شایع در مرگ زودهنگام از جمله فشار خون بالا و چربی اضافی بدن به ویژه چربی دور شکم، مقابله می‌کند.

این تحقیق همچنین نشان داد که ورزش‌های هوازی، یکی از بهترین شاخص‌های شناخته شده در سلامت بلند مدت انسان هستند.

دکتر لی در پایان گفت که ارتقای امید به زندگی به طور کلی با چهار ساعت دویدن در هفته، تثبیت می‌شود.

The Sun

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Mohammad
|
Germany
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
سلام و عرض ادب خدمت نویسنده این مطلب و همه ، من من تقریبا یک سالی میشه که در هفته حداقل سه جلسه میدوم واقعا تاثیر زیادی میزاره رو امید ب زندگی و تناسب اندام و کلا دویدن فایدس پیشنهاد میکنم از همین الان کتونی مناسب برای دویدن رو پا کنین و برین بدوید البته روزای اول یکم سخته ولی ب مرور زمان راحت میشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار