عکس های سلفی افشاگر
کد خبر: ۷۱۰۱
تاریخ انتشار: 2015 August 08    -    ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
گزارش این هفته درباره آن دسته از افراد نابغه ای است که با به اشتراک گذاشتن عکس های سلفی در اینترنت هنگام انجام جرم براحتی دست خود را برای پلیس روکرده اند.

سلفی دلالان مواد مخدر

سپتامبر 2013 یک قاچاقچی زرنگ موادمخدر به نام کاکی پیتر درست از جایی که هیچ گاه فکرش را نمی کرد چوب اشتباهاتش را خورد و به زندان افتاد.

پیتر 26 ساله یکی از آن دسته اراذل و اوباشی بود که زندگی را به کام تعداد زیادی از هموطنانش تلخ کرده بود.

براساس گزارش پلیس درآمد او از دلالی و فروش موادمخدری همچون هروئین و کوکائین به چیزی حدود 50 هزار دلار در ماه می رسید، از این رو وی برای مدتی طولانی تحت تعقیب پلیس بود.

اما از آنجا که پیتر همیشه راهی برای فرار پیدا کرده بود هیچ گاه گمان نمی کرد با انداختن یک عکس ساده گرفتار پلیس شود. براساس اعترافات پیتر؛ وی در باندی که در آن فعال بود وظیفه انتقال موادمخدر از لندن به غرب کشور و گرفتن پول از خریداران اصلی را داشت. اما ماجرا از جایی شروع شد که او در یکی از این معاملات تصمیم می گیرد عکسی سلفی همراه دو نفر از خریداران زن و مقدار زیادی اسکناس در دستشان بیندازد.

اما از شانس بد پیتر چند روز پس از گرفتن این عکس هر دو زن توسط نیروهای پلیس دستگیر شدند. پس از بررسی تلفن های همراه آن دو و مشاهده عکس سلفی آنها با پیتر معروف، رابطه کاری این سه نفر با یکدیگر مشخص شد. چندی بعد پلیس با گرفتن اعتراف از این دو زن نشانی کاکی پیتر را یافته و براحتی آب خوردن این دلال موادمخدر و همه اعضای باندش را به دام انداخت و روانه زندان کرد.

آزادی غیرمجاز

با فرض این که هیچ یک از ما تا به حال به زندان نیفتاده باشیم، با این حال می دانیم که همراه داشتن تلفن همراه در زندان غیرقانونی است، اما گویا با همه این تفاسیر دو زندانی جوان با نام های سونی بارکر و کورل کندی از آن بی خبر بوده اند.خبر جنجال برانگیز آزادی بی حد و حصر این دو زندانی زمانی علنی شد که آنها برای جلوه دادن راحتی و لذتی که در دوران ندامت داخل زندان می برند عکسی دونفره درون سلولشان گرفته و آن را روی صفحه فیسبوک برای عموم به اشتراک گذاشتند. اما جالب تر از همراه داشتن تلفن همراه، وسایلی الکترونیکی و دیجیتالی از جمله پلی استیشن و تلویزیون بود که پشت سر آنها در عکس نمایان بود!

عکس های سلفی های افشاگر

با توجه به عکس منتشر شده، راحتی این دو در زندان به حدی بود که حتی دیوار های سلول نیز با پوستر های اشخاص مورد علاقه آنها تزئین شده بود.اما به هر حال از آنجا که دنیا همیشه به کام ما نمی چرخد و خوشی ها همیشگی نیستند؛ طولی نکشید که پس از انتشار آن سلفی، راحتی این دو زندانی نیز پایان یافت و مسئولان زندان به یکباره به سلول آنها یورش برده و با مجازاتی سنگین به آزادی بی حد و حصر آنها پایان دادند.بنا بر اخبار، زندانیان مذکور پس از محرومیت از وسایل دیجیتالی شان تا پایان مدت حبس به پوشیدن یونیفرم مخصوص زندان و زندگی در سلولی تنگ و نه چندان راحت محکوم شدند.

البته ناگفته نماند که این دو تنها قانون شکنان زندان نبودند و در دوره بین جولای 2009 تا ژوئن 2011، مشخص شد که تعداد 342 زندانی، اعم از قاتلان و تبهکاران همگی با آزادی تمام از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

اما چیزی که درباره این دو زندانی ذهن را درگیر می کند این است که چگونه در تمام آن مدت نگهبانان زندان متوجه پوستر ها و وسایل الکترونیکی داخل سلول آنها نشده بودند؟

قاتلی که خودش را لو داد

آرون هرناندز ، همان مرد پرحاشیه انگلیسی است که چندی پیش به جرم قتل اودین لوید ، فوتبالیست تیم بوستون محکوم شد.

 عکس های سلفی های افشاگر

راز قتل این بازیکن زمانی فاش شد که آرون تصمیم گرفت با گرفتن یک سلفی در آینه و در دست گرفتن اسلحه شخصی، ابهت خود را برای مخاطبان صفحه توییترش به نمایش بگذارد، اما خبر نداشت این عکس دست به دست چرخیده و در نهایت به دست پلیس خواهد رسید.

پلیس که از قبل به دلیل وجود خصومتی شخصی و خانوادگی بین آرون و مقتول به او مشکوک بود با به دست آوردن این عکس وی را به قتل اودین متهم کرد.

اگرچه آرون هنگام به اشتراک گذاشتن آن عکس هیچ گاه گمان نمی کرد که یک سلفی مدرکی برای به دردسر افتادنش خواهد شد، اما گویا شرایط به کلی دست به دست هم داده بود که آرون به عنوان متهم اصلی این پرونده شناخته شود زیرا علاوه بر آن عکس سلفی، پیدا شدن جسد بی جان اودین در پارکی نزدیک خانه آرون دلیلی دیگر برای اثبات قاتل بودن او شد.

اگرچه آرون در ابتدا ادعا کرد که این عکس سال ها پیش از این اتفاق گرفته شده است، اما پلیس بعد ها خلاف آن را اثبات کرد و علاوه بر اتهام قتل، حمل غیرمجاز سلاح گرم نیز به پرونده سنگین او اضافه شد.

افشای هویت دزد آی پد

مدتی پیش پلیس ایالت لوئیزیانا پس از شکایت زنی در مورد دزدیده شدن آی پدش به دنبال یافتن سارق بود که به صورت اتفاقی و ناخواسته، سارق با گرفتن چند سلفی از خود بسادگی باعث رو شدن دستش شد.بنا بر گزارش مالباخته، زمانی که وی همراه فرزندانش در استادیوم مشغول تشویق تیم خود بود سارق موفق به دزدیدن آی پد او از داخل کیفش شده بود. اما از آنجا آی پد مجهز به نرم افزاری خاص به نام آی کلود بود وی می توانست با دستگاهی دیگر به تمامی اطلاعاتی که با آی پدش به ثبت می رسد، دسترسی پیدا کند.

از این رو چند روز بعد زمانی که سارق تصمیم گرفت با آی پد دزدی چند سلفی از خود بیندازد، تمامی عکس ها همراه تاریخ ثبت توسط آن نرم افزار در اختیار صاحب دستگاه قرار گرفت.به دنبال دستیابی به این اطلاعات، قربانی عکس ها را به اداره پلیس برد و به آنها تحویل داد و در نهایت به کمک سیستم اطلاعاتی پلیس، نام و هویت سارق برای آنها فاش شد.قربانی نیز با انتشار عکس و هویت سارق در رسانه ها و در نظر گرفتن مبلغی به عنوان مژدگانی از مردم خواست تا در یافتن و مجازات دزد آی پد به او و پلیس کمک کنند.در پی انتشار این خبر مسئولان استادیوم ورزشی که این سرقت در آن رخ داده بود با انتشار اطلاعیه از تماشاچیان درخواست کرد هنگام حضورشان در ورزشگاه بشدت مراقب وسایل خود بوده تا دیگر هیچ کس قربانی این قبیل اتفاقات نباشد.

سلفی با حیوان در حال انقراض

«نگاه کنید چه کسی با من صحبت می کند!» این جمله ای است که خواننده مشهور دنیای پاپ سال 2013 هنگامی که مشغول لذت بردن از تعطیلاتش در جزیره پوکت در سواحل تایلند بود، در صفحه توییترش به اشتراک گذاشت.

 عکس های سلفی های افشاگر

اما بعد ازمدت کوتاهی مشخص شد این حیوان کوچک بامزه، یک اسلو لوریس بومی جنوب آسیاست که از قضا در حال انقراض است.از این رو سازمان حیات وحش تایلند بشدت به این سلفی واکنش نشان داده و بلافاصله از پلیس تقاضای دستگیری افرادی را کرد که لوریس را برای انداختن عکس با گردشگران از محیط حفاظت شده اش بیرون آورده و او را در خطر قرار داده اند.البته در نهایت مقامات پوکت با میانجیگری، دو نفری که مسئول این اتفاق بودند را تبرئه و آزاد کردند زیرا در غیر این صورت هر کدام از آنها به جرم در خطر گذاشتن جان آن حیوان محافظت شده به چهار سال حبس محکوم می شدند.از طرفی دیگر، این اتفاق برای خانم خواننده هم درس عبرتی شد تا برای گرفتن یک عکس سلفی، حیوانات در حال انقراض را بیش از این در معرض خطر قرار ندهد و باعث به زندان افتادن مسئولان باغ وحش نیز نشود!

جام جم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار