گران‌قیمت‌ترین كت‌شلوار‌های مردانه در جهان
کد خبر: ۷۱۰۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
بسیاری بر این عقیده‌اند كه تصویر یك مرد در یك كت‌شلوار خوش دوخت در چشم خانم‌ها همچون تصویر یك خانم خوش پوش در یك لباس فاخر مجلسی در چشم آقایان زیبا و دلنشین است. این حقیقتی است كه كت‌شلوار مرتب و رسمی تقریبا همیشه بالاترین سطح مد و وقار را برای مردان به همراه می‌آورد.
گران‌قیمت‌ترین كت‌شلوار‌های مردانه در جهانبسیاری بر این عقیده‌اند كه تصویر یك مرد در یك كت‌شلوار خوش دوخت در چشم خانم‌ها همچون تصویر یك خانم خوش پوش در یك لباس فاخر مجلسی در چشم آقایان زیبا و دلنشین است. این حقیقتی است كه كت‌شلوار مرتب و رسمی تقریبا همیشه بالاترین سطح مد و وقار را برای مردان به همراه می‌آورد و به كسی كه آن را پوشیده موقعیت ممتاز، سطح بالایی از جذبه و توجه دیگران، قاطعیت مردانه و اعتماد به نفس بالا را به همراه می آورد. در سوی دیگر اخیرا افراد مشهور در حوزه‌ی فرهنگ و هنر از پوشیدن كت شلوار تا حد امكان دوری می‌كنند. با این كه پوشیدن كت شلوار بیشتر با قدرت و صاحب مكنت بودن متناسب است ولی افرادی همچون مارك زاكربرگ و لری پیج و كله‌گنده‌هایی كه با آن‌ها می‌گردند دائما در انظار با لباس‌های غیر رسمی و جین‌های مورد علاقه‌شان كه حتی برخی شكاف‌ها و پارگی‌های زیادی هم دارند ظاهر می شوند. البته همه چیز به این مربوط می‌شود كه چه كت شلواری بپوشید و چگونه آن را بپوشید.

اگرچه مدهای باشكوه و مدل‌های مجلل اغلب به چیزهایی مربوط می شود كه متعلق به زنان هستند ولی در دنیای تولید محصولات لوكس بویژه در حوزه‌ی لباس برخی از كت شلوارهای مردانه تولید می شوند كه از لحاظ قیمت و كیفیت تا حد زیادی باشكوه و ولخرجانه تهیه شده است. اغلب ما اگر بخواهیم 1000 دلار برای یك دست كت شلوار عالی بدهیم رنگ از رخسارمان می‌پرد ولی وقتی به تعدادی از باكیفیت‌ترین كت شلوار‌های مجلل دست دوز دنیا كه كوك‌های آن به دست استادان هنرمند خیاط زده شده نگاهی می‌اندازیم در‌می‌یابیم كه ارزش هر پنی را كه بابت آن پرداخت می‌شود داراست چرا كه با نادرترین نوع نخ‌ و به دست شناخته‌شده‌ترین طراحان مشهور و خیاطان سرشناس طراحی و دوخته شده‌اند.

اغلب این كت‌شلوارها به طور قطع برای افرادی از طبقه‌ی فوق مرفه تهیه شده‌اند، افرادی همچون تاجران سرشناس بین‌المللی، هنرمندان و بازیگران مشهور و رهبران سیاسی جهان كه از پس هزینه‌های هنگفت خرید یك دست از این كت شلوارها بر آمده و می‌توانند پولی را كه شما برای خرید یك اتومبیل (یا حتی یك خانه) می‌پردازید برای خرید یك دست كت شلوار بپردازند. این گرانی و در عین حال باشكوه بودن به طور خاص و به ترتیبی موروثی در ذات فهرست ذیل كه 10 مورد از گران‌قیمت‌ترین كت شلوارهای جهان است وجود دارد.


10. ارمندگیلدو زگنا بسپوك- 22.000 دلار


کت و شلوار


 طراحان و خانه‌های مد ایتالیایی برخی از گران‌قیمت‌ترین و خوش‌فرم‌ترین محصولاتی را كه برای مردان در دنیا تهیه می شوند، تولید می‌كنند. ایتالیایی ها به دلیل دقت فوق‌العاده در خیاطی و استفاده از بهترین نخ در جهان مشهورند. ارمنگیلدو زگنا(Ermenegildo Zegna Bespoke )یكی از با پرستیژترین خانه‌های مد در ایتالیاست. این خانه 100 سال پیش در تریورو ایتالیا در سال 1910 راه‌اندازی شد.

تولیدگران خانه‌ی زگنا محصولات خود را به سفارش و با لیبل نشان‌های سرشناسی چون گوچی، یوس سنت لورن و تام فورد تولید كرده و یكی از بزرگترین تولید‌كننده‌های محصولات پوشاك در جهان (با 2.3 میلیون متر دوخت پارچه) است. این كت شلوار 22000 دلاری سبك و مجلل به طور سفارشی توسط چهارمین نسل از خیاطان خانواده‌ی زگنا تهیه شده است. این كت شلوار به اندازه‌های فردی و با سفارش بخصوص تهیه و دوخته شده‌اند و براساس گزارش‌ها از بیش از 700 تكه پارچه تولید شده است.

9. كت شلوار جام چالش ركورد جهانی چوب(World Wood Record Challenge)


کت و شلوار مردانه


شما ممكن است دچار شگفتی شوید كه كت شلوار جام چالش ركورد جهانی چوب به چه معناست؟ این مسابقه رقابتی است كه توسط توسط تعدادی از تولید كنندگان پارچه‌ی كشمیری همچون لورو پیانا میزبانی و برگزار می شود. این شركت در حال حاضر در مالكیت دو برادر خاندان لورو پیانا لوئیجی و سرجیو قرار دارد. هر ساله آن‌ها از بهترین طراحان لباس جهان دعوت می‌كنند تا نوآورانه‌ترین و بهترین كت شلوارهای خود را برای مردان طراحی كرده و بدوزند. در یك برنامه‌ی انتخاباتی بهترین طرح‌ها با رای داوران انتخاب می‌شوند سپس براساس همان طراحی 50 دست از آن كت شلوار با نشان تجاری لورو و پیانا تولید و به فروش گذاشته می‌شوند.

در سال 2012 برنده‌ی این مسابقه خانمی به نام سوسانا تریپلت از نیو ساوث ولز استرالیا بود. او پارچه‌ی پشمی را تولید كرد كه فقط 11.1 میكرون قطر داشت (كه نازك‌ترین و باكیفیت‌ترین نخ پشمی تا كنون محسوب می شود) و كت شلواری كه با طراحی او و پارچه‌ی با كیفیت‌اش تولید شد با قیمت 28.000 دلار تمام شد.

8. بریونی ونكوئیش 2: 43.000 دلار


کت و شلوار دامادی


 هنگامی كه در سال 2008 اوضاع اقتصاد جهانی دچار بحران شد شركت ایتالیایی بریونی (Brioni) كه به تولید لباس‌های لوكس می‌پردازد تصمیم گرفت كه با معرفی گران‌ترین خط تولید كت شلوار خود به انجام یك عملیات روانشناسی معكوس بر روی مشتریان خود بپردازد. این كت‌شلوارها از پارچه‌ی فوق لوكس تولیدی از نخ‌های ونكوئیش 2 ساخته شد. پارچه‌ای كه در بریتانیا براساس متد جدید بافت دورمیول تولید شده است. ونكوئیش2 از تركیبی از كمیاب‌ترین نخ‌ها در جهان تولید شده كه شامل نخ‌های كیویوك، پشمینه و ویكیونا می شود. آن‌ها تنها 100 دست از این كت شلوار را تولید می‌كنند كه نخ كوك آن از جنس طلاست.

نازارنو فونتیچولی و گائنتو ساوینی(Nazareno Fonticoli-Gaetano Savini) شركت بریونی را در سال 1945 بلافاصله پس از پایان جنگ دوم جهانی بنیان‌گذاری نمودند و محصولات آن محبوب افراد سرشناسی از جمله دونالد ترامپ مشهور است. این شركت همچنین بابت طراحی و تولید كت‌شلوارهای جیمز باند از سال 1995 شهرت یافته است.

7. دسموند مریون ساپریم بسپوك


کت تک



دسموند مریون(Desmond Merrion)یكی از شناخته‌شده ترین خیاطی‌های واقع در منطقه‌ی افسانه‌ای لندن سویل روو است. كت شلوارهای نفیس و دست دوز این شركت در حدود 50 هزار دلار قیمت دارد. آنگونه كه مریون در باره ی خود گفته: ”من شخصا هر یك كوك را با دست‌های خودم بر روی كت شلوار شما می‌زنم. هیچ دستگاهی در هیچ یك از مراحل تولید جامه‌ی شما را لمس نمی كند. دست‌دوز بودن بالاترین ویژگی است كه یك لباس می‌تواند داشته باشد. آماده شدن كت شلوار شما وقت زیادی را از من می‌گیرد. البته ارزش این زمان قابل اندازه‌گیری نیست. برخی اوقات ماه‌ها طول می‌كشد تا یك دست كت شلوار بی‌نقص را آماده كنم. محصول نهایی به حدی بی‌نقص است كه گویا توسط ماشین تمام اتوماتیك دوخته شده و گویا چون جامه‌ی مجسمه‌ای پیرامون هیكل شما تراشیده شده است." با توجه به این نوع ضمانت‌ها و آن زمان و انرژی فراوانی كه صرف طراحی و ساخت آن می‌شود، چندان شگفت نیست كه ساپریم بیسكوپ اینقدر گران‌قیمت است.

6. كیتون كی 50: 60 هزار دلار


کت و شلوار مردانه 2015


شركت كیتون (Kiton) از سال 1968 در این حوزه فعال بوده است. امروزه هم آن‌ها برترین نشان تجاری ایتالیا در عرصه‌ی تولید كت شلوار مردانه هستند. آن ها 330 خیاط در استخدام دارند كه درسال می‌توانند پاسخگوی تولید 22.000 دست كت شلوار باشند. هر یك از این كت شلوارها تا 25 ساعت برای كوك زدن زمان لازم دارند. 45 خیاط نیز بر روی هر دست كت شلوار آن كار می‌كنند. كت و شلوار كا-50 محصول این شركت است و توسط طراح مشهور جهان انزو دی اُورسی (Enzo D’Orsi) طراحی شده كه دفتر كارش در منطقه‌ی مشهور ساویل رو در لندن واقع است. پارچه‌ی این كت شلوار از پشم گوسفند مرینو تولید شده است. اسم كا-50 دارای معنای دوگانه است. هر دست از این كت شلوارها 50 ساعت وقت انزو را می‌گیرد تا آماده شود و دیگر این كه او در سال فقط 50 دست از آن را تولید می‌كند.


5. ویلیام وستمن كوت آلتیمیت بیسكوپ: 75.000 دلار


ویلیام وستمن


شركت ویلیام وستمن كوت (William Westmancott) در منطقه‌ی لوكس ساویل رو لندن در مجاورت شركت دسموند مریون قرار گرفته است. ولی چه چیزی باعث شده آلتیمیت بیسكوپ آن از ساپریم بیسكوپ دسمون 28.500 دلار گران‌تر باشد؟ خوب علتش آن است كه وستمن كوت برخلاف سایرین كت شلواری است كه از 3 یا 4 تكه اجزاء تشكیل شده است. استادان خبره‌ی خیاطی در وستمن كوت 200 ساعت برای طراحی و دوخت آن وقت صرف می‌كنند تا این كت شلوار بسیار گران‌قیمت آماده‌ی تحویل شود.

این كت شلوار در اصل برای بزرگانی از روسیه و خاورمیانه طراحی و تولید شد. وستمن كوت همچنین به تولید پنج نمونه پیراهن بیسكوپ نیز اقدام نمود تا به صورت رایگان یكی را به انتخاب خریدار به عنوان هدیه به وی بدهد كه این هم سیاست فروش موفقی از آب درآمد. جالب اینجاست كه از تاسیس شركت وستمن كوت تنها 28 سال می‌گذرد.

4. كت شلوار زوت-78.000 دلار


كت شلوار زوت


این كت شلوار پر زرق و برق راه راه كه به سبك دوره‌ی جنگ دوم جهانی طراحی شده در حراجی شركت آگوستا در نیویورك به قیمت 78.000 دلار به فروش رسید. شركت آگوستا آوكشنز (Augusta Auctions) یك شركت تولیدی پوشاك است كه متعلق به خانم كارن آگوستاست. او در ابتدا این كت شلوار را به نحوی طراحی كرده بود كه باقیمتی بین 600 تا 900 دلار به فروش برسد.

هنگامی كه تماس‌هایی از موزه‌های محتلف كشور با او گرفته شد او پذیرفت كه نمونه‌ای از كار خود را به این موزه‌ها بفروشد و شاید با خود اندیشید كه چه خوب می‌شد اگر این موزه‌ها حداقل به قیمت 5000 دلار هر دست از این كت شلوارها را می‌خریدند. ولی او هرگز تصور نمی‌كرد كه چنین قیمت هنگفتی توسط خریداران پرشور بابت آن پرداخت شود. این تنها كت شلواری است كه در ایالات متحده به حراج گذاشته شده و همین باعث درخواست زیاد برای خریداری آن شد. البته چندی بعد در یك حراجی دیگر در نیوجرسی نیز یك دست از آن مشاهده شده است.

3. درمویل ونكوئیش 2 – 95،319 دلار


کت و شلوار درمویل ونكوئیش

شركت تجاری خانوادگی درمویل 170 سال پیش در 1842 تاسیس شده است. پارچه‌ی ونكوئیش2 محصول ذهن پدر خانواده ژولز دورمویل بوده كه با تركیب فرمول تهیه‌ی بهترین پارچه‌های بریتانیایی و فرانسوی بوجود آمد و برای طراحی باشكوه‌ترین و خوش‌دوخت‌ترین كت شلوار نفیس به كار رفت. ادعا شده كه سالهاست این شركت محصولات خود را به سفارش پادشاهان، روسای جمهور، و هنرمندان سرشناس تولید می‌كند. پارچه‌ی این كت شلوار كه بخصوص بسیار گران‌قیمت است از شش رشته نخ تولید شده كه از نادرترین انواع نخ در دنیا هستند: كیوویك رویال(royal Qivui)، آمباسدور(Ambassado)، دورسیلك(Dorsilk)، كیرگزی سفید(Kirgzy White) و پانزده و هشت دهم(Fifteen Point Eight). روشن است كه برچسب قیمت این كت شلوار تا حدود زیادی بازتاب همین موضوع است.

 

2. ونكوئیش2 بیسكوپ آلكساندر آموسو: 101.860 دلار


کت و شلوار ونكوئیش2 بیسكوپ


شركت تجاری تولیدات لوكس الكساندر آموسو) تنها در حوزه ی تولید لباس‌های مردانه تخصص ندارد. با این‌حال این شركت به تولید این كت شلوار فاخر بیش از 100 هزار دلاری اقدام نموده است. این شركت شانس خود را با خلق زنگ‌های تلفن امتحان كرد. سپس به تولید تلفن‌های موبایل الماس نشان اقدام كرد. در سال 2009 اقدام به راه اندازی شركت پوشاك خود نمود.

این كت شلوار از دو نوع از گران‌قیمت‌ترین پشم‌های دنیا تولید شده است: دو نوع پشم نادر ویكونا و كویویك كه برای تولید آن به كار رفته بسیار گزان‌قیمت‌ هستند و این كت شلوار به سفارش یك خریدار ناشناس تولید شده است. گزارش شده كه با یك ون زرهی حمل شده است. هر كت شلوار با 9 دكمه با طلای 18 عیار و الماس ساخته شده است.

1. استیوارت هیوز، نسخه‌ی الماس نشان- 892.000 دلار


کت و شلوار استیوارت هیوز

گران‌قیمت‌ترین كت شلوار جهان به نحو تمسخر آمیزی نزدیك به یك میلیون دلار قیمت دارد. هنگامی درك علت این قیمت برای شما قابل درك است كه اجزای تشكیل دهنده‌ی آن را بشناسید. استیوارت هیوز طراح سرشناس مد به همراه یكی از برترین خیاط‌های جهان به نام ریچارد جیولز به تولید این اثر هنری فاخر و گران‌قیمت‌ پرداخته كه تنها سه نسخه‌‌ی آن در دنیا موجود است.

این كت شلوارها بیش از 800 ساعت از زمان طراحی تا آخرین كوك زمان لازم دارند و پارچه‌ی آن از پشم، نخ كشمیر، و ابریشم تولید شده است. ولی واقعا دلیل چنین قیمت سرسام‌آوری برای این كت شلوار چیست؟ پاسخ یك كلمه است: الماس. بیش از 480 الماس نیم‌قیراطی در بخش‌های خارجی این كت‌ها به كار رفته است و به همین دلیل به یكی از گران‌قیمت‌ترین تن‌افزارهای دنیا بدل شده است.

ایران لوکس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
2
2
مطالبتون یواش یواش داره مختص لاکچریها میشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار