جایگزین طرح دیوار مرزی مکزیک و آمریکا +عكس
کد خبر: ۷۰۹۹۵
تاریخ انتشار: 2017 April 22    -    ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
اخبار و شایعات اخیر حاکی از آن هستند که اجرای طرح دونالد ترامپ برای احداث دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، احتمالا به دلیل عدم تامین به موقع بودجه در کنگره با تاخیر مواجه خواهد شد؛ این در حالیست که گروهی از مهندسان مکزیکی و آمریکایی و برنامه ریزان شهری، طرحی برای ساخت شبکه حمل و نقل هایپرلوپ ارائه داده اند.
 
شبکه هایپرلوپ، جایگزین طرح دیوار مرزی مکزیک و آمریکا خواهد شد

 دونالد ترامپ ژانویه سال جاری با امضای یک فرمان اجرایی دستور ساخت دیواری بین آمریکا و مکزیک را صادر و اعلام کرد، ساختن دیوار مرزی بین دو کشور در عرض چند ماه آغاز خواهد شد. آمریکا بیش از ۳۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با مکزیک دارد و برآورد شده که ساخت چنین دیواری ۲۱ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت.

شبکه هایپرلوپ، جایگزین طرح دیوار مرزی مکزیک و آمریکا خواهد شد
هزینه این طرح ۱۵ میلیارد دلار آمریکا است

طرح شبکه حمل و نقل هایپرلوپ ، مرز را به کشوری مشترک تبدیل می کند که Otra Nation نام خواهد داشت و با مقامات محلی آمریکایی و مکزیکی اداره می شود. این گروه در ماه گذشته، طرح پیشنهادی خود را به تایید اداره گمرک و محافظت مرزی ایالات متحده آمریکا رسانده اند. این طراحان همچنین درخواستی برای جایگزینی حصارکشی مرز کنونی با طرح پیشنهادی هایپرلوپ را به اداره گمرک و محافظت مرزی ارائه داده اند.

شبکه هایپرلوپ Otra Nation، به اندازه ی ۲۰۰۰ کیلومتر امتداد خواهد داشت و مرز آمریکا و مکزیک را به  قلمرویی مستقل تبدیل خواهد کرد. همچنین ایستگاه هایی هایپرلوپی هم برای همه مسافران کشورهای خارجی وجود خواهد داشت.

شبکه هایپرلوپ، جایگزین طرح دیوار مرزی مکزیک و آمریکا خواهد شد
در این شبکه مزرعه خورشیدی هم گنجانده خواهد شد که نیروی هاپیرلوپ را تامین خواهد کرد


در این شبکه مزرعه خورشیدی هم گنجانده خواهد شد که نیروی هاپیرلوپ را تامین خواهد کرد. طراحان می گویند، تعداد مساوی از آمریکایی ها و مکزیکی ها این شبکه را خواهند ساخت. در این  طرح همچنین یک دیوار با پنل های خورشیدی، یک پارک دو ملیتی و یک دیوار که از حباب های پلاستیکی ساخته می شود، گنجانده خواهند شد.

هزینه این طرح ۱۵ میلیارد دلار آمریکا است، یعنی ۶ میلیارد دلار کمتر از احداث دیوار مرزی وزارت امنیت داخلی آمریکا که برآورد می شود، ساخت آن ۲۱ میلیارد دلار هزینه در بر داشته باشد. طراحان همچنین پیش بینی کرده اند، طرح آنها قادر به درآمدزایی حدود ۱ تریلیون دلار خواهد بود.

شبکه هایپرلوپ، جایگزین طرح دیوار مرزی مکزیک و آمریکا خواهد شد
شبکه هایپرلوپ Otra Nation، ۲۰۰۰ کیلومتر امتداد خواهد داشت و مرز آمریکا و مکزیک را به قلمرویی مستقل تبدیل می کند


طراحان در وب سایت خود نوشته اند: "قرن نوزدهم برای ما مرز را به ارمغان آورد، در قرن بیستم دیوار ساخته شد و قرن بعد؛ ملل را بر اساس اصول مشترک انعطاف پذیری اقتصادی، استقلال انرژی و یک جامعه مبتنی بر اعتماد به هم پیوند خواهد داد.”
 
تكرا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار