این درخت، طلا تولید می کند+عكس
کد خبر: ۷۰۸۷۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
بر اساس گزارش تیم به ملوین از دانشگاه علوم زمین استرالیا و آژانس علوم ارزیابی منابع، تنها گیاهی درجهان که طلا دارد اکالیپتوس است،دربین مولکول های این گیاه مقداری طلا نهفته است که با چشم مسلح قابل رویت نیست.

 براساس این تحقیقات ریشه های این درخت می تواند بیش از 40 متر در اعماق زمین در جستجو آب ،خاک ها را حفاری کرده و پیش بروند.

 
جام نيوز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي110
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
2
ايكاش بيشتر مينوشتيد
علي110
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۳
0
3
چندی پیش، دانشمندانی از سازمان تحقیقات علمی و صنعتی کشورهای مشترک المنافع (CSIRO) در استرالیا به این کشف رسیدند که درخت‌های اکالیپتوس موجود در مناطق دورافتاده ی استرالیا، ذرات طلا را به وسیله ی سیستم ریشه ی خود از اعماق شبکه‌های زیر زمینی دریافت می‌کنند و این فلز گرانبها را در برگ‌ها و شاخه‌های خود ذخیره می نمایند. بنابراین کشف جدید می‌تواند یک راه ارزان‌تر و سازگار با محیط زیست برای یافتن ذخایر سنگ معدن ارزشمند طلا فراهم آورد.با بهره گیری از آشکارساز Maia در شتابدهنده ی سینکروترون استرالیایی برای تصویربرداری عنصری اشعه ایکس، محققان توانستند تصاویری را تولید کنند که به وضوح، ذخایر طلا و فلزات دیگر را در ساختار برگ‌های درختان اکالیپتوس منطقه ی کالگورلی استرالیای غربی نشان می‌داد که با استفاده از دیگر روش‌ها، احتمالا ناشناخته می ماند.دکتر Mel Lintern، محقق زمین شیمی CSIRO می گوید: “اکالیپتوس به عنوان یک پمپ هیدرولیک عمل می کند؛ ریشه‌های این درخت تا ده‌ها متر درون زمین گسترده می‌شود و آب دارای ذرات طلا را جذب می کند. از آنجایی که احتمالا طلا برای این گیاه همانند زهر عمل می کند، به سمت شاخه ها و برگ‌ها حرکت داده می‌شود تا بتواند منتشر شده و یا بر روی زمین ریخته شود.”بخاطر اینکه قطعه‌های متصل به برگ‌ها تنها در حدود یک-پنجم قطر یک تار موی انسان هستند، کاشفان طلا مایل به کسب منفعت از طریق جمع آوری برگ‌ها نیستند. دکتر لینترن نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ABC News، اظهار داشت که طلای حاصله از برداشت مستقیم ذخایر طلا از ۵۰۰ درخت بزرگ اکالیپتوس، تنها برای تولید یک حلقه ی طلایی ازدواج کافی خواهد بود. با این حال به دلیل وفور درختان اکالیپتوس در سراسر استرالیا، این کشف می‌تواند یک رویکرد اکتشافی ارزان‌تر و با تخریب کمتر محیط زیست نسبت به حفاری را برای شرکت های استخراج معدن ارائه کند.دکتر لینترن می گوید: “با نمونه برداری و تجزیه و تحلیل پوشش‌های گیاهی برای یافتن مواد معدنی،‌ ممکن است بتوانیم بدون نیاز به حفاری، به تصوری درباره آنچه که در حال اتفاق در زیر سطح زمین است، دست یابیم.” او ادامه می‌دهد: “این یک روش هدفمندتر برای جستجوی مواد معدنی است که هزینه و آسیب های زیست محیطی را کاهش می دهد.”تکنیک تصویربرداری اشعه ایکس همچنین وجود مواد دیگری را در برگ های اکالیپتوس نشان داد که به گفته ی محققان، گواهی بر پتانسیل بالای این تکنیک، برای بکار گرفته شدن در تشخیص ذخایر فلزی همچون روی و مس می باشد.

اگر علاقه‌مند دریافت اطلاعات بیشتری هستید، می‌توانید جزئیات این کشف تیم CSIRO را در مجله ی Nature Communications بیابید.
محمد جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
0
0
در اوردن راحته بدون هیچگونه خسارتی بلدم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار