پایان کابوس 6 ساله قصاصِ چشم
کد خبر: ۷۰۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۶
پسر جوان که از حدود شش سال پیش به اتهام کور کردن چشم یک مرد به قصاص چشم محکوم شده بود صبح دیروز پس از اجرای مراسم قسامه – سوگند - در شعبه چهارم دادگاه کیفری تهران و با حضور25 شاهد از مجازات تبرئه شد.
 
14 دی سال 89 مأموران کلانتری 16 زیباشهر در ورامین، از درگیری و نزاعی خونین باخبر شدند. مأموران پس از حضور در محل حادثه با جسد مرد جوانی روبه‌رو شدند که در نزاع کشته شده بود، با حضور تیم جنایی در محل و تحقیقات تخصصی بلافاصله متهم اصلی پرونده به اتهام قتل «شهروز» 24ساله شناسایی و با ردیابی‌های پلیسی دستگیر شد.
 
این درحالی بود که مرد جوانی هم در این ماجرا یک چشم خود را از دست داد. او روی تخت بیمارستان به مأموران گفت که از سوی پسری به نام رسول هدف قرار گرفته و چشمش با چاقو کور شده است.مأموران در ادامه تحقیقات، متهم را شناسایی و دستگیر کردند اما او با انکار اتهامش گفت: «قبول دارم که در این دعوای قومی و قبیله‌ای شرکت داشتم اما هیچ ضربه‌ای به رسول نزدم و او دروغ می‌گوید.»
 
اما قضات دادگاه با توجه به اظهارات شهود و سایر مستندات، متهم را به قصاص چشم محکوم کردند. اما قضات شعبه 40 دیوانعالی کشور پس از اعتراض متهم و وکیلش به حکم صادره، اعلام کردند: «دادگاه باید یا با استناد به علم قاضی رأی بدهد یا مراسم قسامه برگزار شود.»
 
پس از صدور این رأی، دادگاه از شاکی خواست برای اثبات ادعای خود 25 نفر برای قسم خوردن در جلسه محاکمه حاضر کند. بنابراین شاکی پرونده، دیروز 30 نفر را به دادگاه آورد.
در جلسه دیروز که به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور قاضی کیخواه - مستشار دادگاه – برگزار شد فقط 11 نفر از این افراد در دادگاه حاضر شدند که فقط یک نفر به نفع شاکی قسم یاد کرد، اما بقیه در جلسه محکمه حضور نیافتند. بدین‌ترتیب متهم از اتهام خود و قصاص چشم تبرئه شد. 
روزنامه ايران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
0
1
قسامه دیگه چیه؟ کی باید حاضر بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار