طولانی ترین اسکله جهان+عكس
کد خبر: ۷۰۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 20    -    ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
شهر بندری پرگرسو در ایالت مکزیکی یوکاتان، طولانی ترین اسکله جهان را دارد. این اسکله که با بتن مسلح ساخته شده در خلیج مکزیک و 6.5 کیلومتر طول دارد و بیشتر شبیه پلی به سرزمین های دور به نظر می رسد. طول زیاد و غیرمعمول اسکله برای این است که به کشتی های بزرگ اجازه دهد در ساحل بسیار کم عمق یوکاتان لنگر بیندازند.
 
سنگ های آهکی که جزیره یوکاتان را شکل داده اند از آب های عمیقی که برای ساحل گرفتن کشتی های باری مناسب باشد، کیلومترها دور هستند. مسافران در پایان این اسکله طولانی پیاده می شوند و سپس با تاکسی خود را به شهر می رسانند. اسکله در اصل 2100 متر طول داشت و بین سال های 1937 و 1941 به جای یک اسکله چوبی از آغاز قرن گذشته ساخته شد. 4000 متر دیگر نیز در سال 1988 به آن اضافه شد و ظرفیت آن را افزایش داد.
 
هم چنین اسکله پرگرسو اولین سازه بتنی جهان است که از فولاد ضدزنگ حاوی نیکل ساخته شده است. باوجود درجه نسبتا ضعیف بتن استفاده شده، اسکله در محیط  خشن دریا مقاومت کرده و 70 سال است که بدون هیچ تعمیر اساسی یا فعالیت های نگهداری مداوم مقاومت کرده است. مهندسین سازه اغلب از اسکله پرگرسو به عنوان مثالی برای نشان دادن عواقب استفاده از مصالح مختلف در ساخت و ساز و اهمیت انتخاب میلگرد جدا از بتن استفاده می کنند.
 
 طولانی ترین اسکله جهان
 
طولانی ترین اسکله جهان 
 
طولانی ترین اسکله جهان 
 
طولانی ترین اسکله جهان 
 
طولانی ترین اسکله جهان 
 
طولانی ترین اسکله جهان 
 
طولانی ترین اسکله جهان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
0
2
اسکله سنگی کنارک تو کشور عزیز خودمون 5.5 کیلومتر طول داره
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار