مختل شدن بخشی از شبکه اینترنت کشور
کد خبر: ۷۰۶۷۴
تاریخ انتشار: 2017 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴
معاون امنیت سازمان اطلاعات فناوری ایران از شناسایی یک بات میرایی که بخشی از شبکه اینترنت کشور را مختل کرده بود و آسیب‌پذیری مودم‌های ADSL خانگی خبر داد.
 
سید هادی سجادی معاون امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران امروز در همایش مدیران وزارت ارتباطات اظهار داشت: اخیراً یک بات میرایی بخش‌هایی از شبکه اینترنت کشور را مختل کرده بود که توسط سازمان شناسایی شد.

وی از آسیب‌پذیری مودم‌های ADSL خبرداد و گفت: از طریق سامانه‌ای آسیب‌پذیری‌ها را مطالعه می‌کنیم و در همین راستا آسیب‌پذیری مودم‌های ADSL نیز شناسایی می‌شود.

سجادی همچنین نسبت به مخاطرات انتخاب پسودها در ایران هشدار داد و گفت: چندین شبکه اجتماعی در ایران فعال هستند که 30 هزار تا یک میلیون عضو دارند و دیده می‌شود که کاربران این شبکه‌ها از پسورد مشابه پسوردهای سیستم‌های بانکی خود برای شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌کنند که در صورت آسیب‌پذیری شبکه اجتماعی، شبکه بانکی کاربران نیز دچار مخاطره می‌شود.

وی ادامه داد: برای امن‌سازی شبکه‌های اجتماعی در ایران سامانه‌ای راه‌اندازی کردیم که از این طریق متقاضیان راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی بدون هزینه توسعه از این بستر استفاده کنند.  
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار