پیشگام عرصه اینترنت درگذشت
کد خبر: ۷۰۶۳۹
تاریخ انتشار: 2017 April 18    -    ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
رابرت تیلور از پیشگامان عرصه اینترنت در سن 85 سالگی درگذشت.

 پیشگام عرصه اینترنت درگذشت
 
به نقل از انگجت، رابرت تیلور معروف به باب تیلور یک دانشمند رایانه اهل ایالات متحده آمریکا، در تاریخ 10 فوریه 1932 در دالاس متولد شد.

از دلایل شهرت این دانشمند می‌توان به رهبری تیم‌های تحقیقاتی اشاره کرد که توسعه ARPANET و رایانه‌های مدرن را در این عرصه رقم زدند.

وی از سال 1965 تا 1970 میلادی به عنوان مدیر آژانس پروژه‌های تحقیقاتی ارتش آمریکا منصوب بود و در زمینه‌های مختلف از جمله اتصال به چندین کامپیوتر از یک سیستم واحد، تلاش‌های فراوانی کرد.

از دیگر اقدامات این دانشمند می‌توان به خدمت چند ساله‌ وی در سمت مدیریت کمپانی زیراکس و داشتن فعالیت‌های چشمگیر در دیجیتال ایکویپ‌منت کورپوریشن اشاره کرد.

وی همچنین برنده جوایزی همچون مدال ملی فناوری و نوآوری و جایزه چارلز استارک دراپر شده است.

تیلور با آگاهی از مزایا و معایب اینترنت ، توسعه "بات‌نتها" را نیز در سال‌های آینده پیش‌بینی کرده بود.

بات‌نت‌ها شبکه‌هایی هستند که با در اختیار گرفتن مجموعه‌ای از کامپیوترها که بات(bot) نامیده می‌شوند، تشکیل می‌شوند. این شبکه‌ها توسط یک و یا چند مهاجم که botmasters نامیده می‌شوند، با هدف انجام فعالیت‌های مخرب کنترل می‌گردند.

به عبارت بهتر ربات‌ها کدهای مخربی هستند که بر روی کامپیوترهای میزبان اجرا می‌شوند تا امکان کنترل نمودن آن‌ها از راه دور را برای botmasterها فراهم نمایند و آن‌ها بتوانند این مجموعه را وادار به انجام فعالیت‌های مختلف نمایند.
 
ايسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار