اهمیت رنگ در مد
کد خبر: ۷۰۴۲۰
تاریخ انتشار: 2017 April 16    -    ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
رنگ‌هایی که برای مد و در استایل لباس پوشیدن خود انتخاب می‌کنید، درواقع تصویری است از آنچه می‌خواهید باشید و احساسی که در مورد خود دارید. به علاوه، انتخاب صحیح رنگ روی مواردی از جمله اندام، ظاهر و شخصیت نیز تاثیر می‌گذارند. در این قسمت به کلیات اهمیت رنگ در مد خواهیم پرداخت.
اهمیت رنگ در مد
رنگ اولین چیزی است که افراد هنگام دیدن شما به آن توجه می‌کنند و می‌تواند به سرعت اثری طولانی‌مدت روی فرد مقابل بگذارد. رنگ‌هایی که برای مد و در استایل لباس پوشیدن خود انتخاب می‌کنید، درواقع تصویری است از آنچه می‌خواهید باشید و احساسی که در مورد خود دارید. به علاوه، انتخاب صحیح رنگ روی مواردی از جمله اندام، ظاهر و شخصیت نیز تاثیر می‌گذارند. در این قسمت به کلیات اهمیت رنگ در مد خواهیم پرداخت.
 

مد و رنگ

 شما با انتخاب رنگی که در استایل خود به کار می‌برید، درواقع پیامی به دیگران می‌فرستید و این پیام درست چند ثانیه بعد از اینکه افراد شما را می‌بینند به آن‌ها منتقل میشود. رنگ‌های مختلف باعث ایجاد احساسات مختلف در افراد می‌شوند. به علاوه، از نظر پزشکی ثابت شده است که رنگ می‌تواند روی هورمون‌های بیننده، فشارخون و دمای بدن تاثیر بگذارد. رنگ روی فرم اندام، شخصیت و احساسات نیز تاثیر دارد.

انتخاب رنگ به فاکتورهایی از قبیل تناسب رنگ با مکان، موقعیت، فصل، سن و رنگ طبیعی پوست بستگی دارد. ما هر روز تحت تاثیر رنگ‌های مختلفی هستیم. روزهایی که ناراحت هستیم و احساس خوبی نداریم، ناخوداگاه رنگ‌های تیره مانند مشکی، قهوه‌ای و خاکستری انتخاب می‌کنیم؛ زیرا به حس و حال ما در آن شرایط نزدیک هستند. درست مانند زمانی‌که خوشحال هستیم و به دنبال رنگ‌های شادتر می‌گردیم. به کمد لباس خود نگاه کنید و ببینید چه رنگ‌هایی در آن دارید. آیا لباس‌های رنگارنگ دارید یا رنگ لباس‌های شما تنها در یک یا دو رنگ خلاصه می‌شوند؟ ممکن است متوجه شوید که تنها به یک رنگ عادت کرده‌اید؛ پس چرا رنگ‌های دیگر را امتحان نکنید؟ گاهی تنها رنگ نیست که تاثیرگذار است بلکه ترکیب رنگ‌هاست که باعث اثرگذاشتن روی بیننده می‌شود.

رنگ و مد

رنگ‌ها هنگامی‌که با هم ترکیب می‌شوند و روی پارچه‌های مختلف قرار می‌گیرند، اثرات متفاوتی ایجاد می‌کنند. برای مثال، انتخاب یک کت قرمز با پیراهن سفید برای یک قرار کاری، نشان‌دهنده‌ی قدرت و اعتماد به نفس است اما انتخاب یک کت قرمز با تاپ، نشان‌دهنده‌ی اعتماد به نفس نیست بلکه نشان می‌دهد که فردی که چنین لباس و ترکیب رنگی انتخاب کرده بیشتر از اینکه به فکر کار باشد به فکر نشان دادن جذابیت‌های خود است و روی کار تمرکز کافی ندارد.

در واقع در کل، رنگ قرمز رنگی قابل‌قبولی برای مصاحبه‌های کاری نیست. پس چه رنگ‌هایی مناسب چه موقعیت‌هایی است؟ در زیر لیستی از رنگ‌ها را می‌بینید که می‌تواند از لحاظ حرفه‌ای و اجتماعی نتیجه‌ی قابل قبولی برای شما ایجاد کند.

زرد: باعث جلب توجه و هوشیاری می‌شود و نشان می‌دهد آماده ی یک شروع تازه هستید.

قرمز با پایه‌ی زرد: یک رنگ پر‌انرژی که می‌تواند اتمسفری دوستانه‌تر ایجاد کند.

قرمز: نشان‌دهنده‌ی اعتماد به نفس است.

قرمز تیره: نشان‌دهنده‌ی پرستیژ است.

آبی متوسط: باعث آرامش دیگران می‌شود و می‌تواند مکالمات را آسان‌تر جلو ببرد.

آبی آسمانی: رنگی آرامش‌بخش است.

سورمه‌ای: نشان می‌دهد که تمایل دارید جدی گرفته شوید و باعث می‌شود دیگران به حرف شما توجه کنند و شما را قابل اعتماد نشان می‌دهد.

قرمز-آبی: نشان‌دهنده‌ی هوش و زنانگی است.

قرمز-بنفش: نشان‌دهنده‌ی قدرت و خلاقیت است.

رنگ در مد قرمز بنفش

البته مهمترین فاکتور در انتخاب رنگ این است که به رنگ پوست خود توجه کنید و رنگ‌هایی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ پوست‌تان باشند. لزومی ندارد برای اینکه باهوش و با پرستیژ به نظر برسید رنگی را انتخاب کنید که صورتتان را رنگ پریده یا بیمار نشان می‌دهد. انتخاب رنگ‌هایی که بیشترین تناسب را با پوست شما دارند اثر زیادی روی اعتماد به نفس شما می‌گذارد. رنگ‌های مناسب می‌توانند پوست شما را صاف‌تر نشان داده، چین و چروک و تیرگی زیر چشم را کمتر نشان دهند، همچنین باعث می‌شوند صورت شما شاداب‌تر و سالم‌تر نشان داده شود. در حالی‌که انتخاب رنگ‌هایی که با پوست صورتتان هماهنگی ندارد باعث می‌شود خسته و کسل و یا حتی بیمار به نظر برسید. انتخاب صحیح رنگ در لباس پوشیدن و آرایش‌کردن به افرادی که ما را می‌بینند نشان می‌دهد که ما که هستیم و چه تفکری داریم و همچنین می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس ما شود.

 
بنیتا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار