لیزر آکوپانکچر و درمان سیستیت بینابینی (IC)
کد خبر: ۷۰۳۵۶
تاریخ انتشار: 2017 April 17    -    ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
لیزر آکوپانکچر روشی نوین در طب سوزنی است که در آن نقاط با لیزر کم توان و کاملا بدون عارضه و غیر تهاجمی تحریک می شوند. این روش فاقد هرگونه درد بوده و در نتیجه برای کودکان و افرادی که منع استفاده از سوزن دارند، بسیار مناسب است...

لیزر آکوپانکچر و درمان سیستیت بینابینی (IC)به گزارش«تابناک با تو»؛ بررسی های جدید نشان می دهد استفاده از انواع روش های طب سوزنی و همچنین موکساگذاری باعث بهبود شرایط بیماران مبتلا به التهاب مزمن مثانه (Interstitial Cystitis) می شود. این اختلال، شامل درد مزمن مثانه است که غالباً با اضطرار در دفع ادرار، تکرر ادرار و نیاز به دفع ادرار در طول شب همراه بوده و در زنان بسیار شایع تر است. استفاده از سوزن یا لیزر و موکسا در محل نقاط طب سوزنی در ناحیه ساکروم (خاجی) باعث بهبود قابل توجه علائم در بیماران مبتلا به سیستیت خواهد شد.

 لیزر آکوپانکچر و درمان سیستیت بینابینی (IC)

جهت بررسی تأثیر طب سوزنی بر بیماران مبتلا به سیستیت، بیمارانی انتخاب شدند که تحت درمان با روش های مرسوم مثل استفاده از داروهای شیمیایی، هیدرودیستنشن و تزریق اینتراوزیکال دی متیل سولفاکساید به درون مثانه بوده و علائم در آن ها بهبود نداشته است. پس از تشخیص و غربال بیماران مقاوم به این گونه درمان ها از لیزر آکوپانکچر (تحریک نقاط طب سوزنی با استفاده از لیزر به جای سوزن) در نقاط واقع در ناحیه کمر استفاده شد. نتیجه بررسی ها نشان داد لیزر آکوپانکچر می تواند به عنوان درمان مکمل و جایگزین برای افراد مقاوم به درمان سیستیت به کار رود.

 

لیزر آکوپانکچر و درمان سیستیت بینابینی (IC)

تفاوت بافت مثانه نرمال (سمت راست) با مثانه مبتلا به التهاب مزمن (سمت چپ)

 لیزر آکوپانکچر روشی نوین در طب سوزنی است که در آن نقاط با لیزر کم توان و کاملا بدون عارضه و غیر تهاجمی تحریک می شوند. این روش فاقد هرگونه درد بوده و در نتیجه برای کودکان و افرادی که منع استفاده از سوزن دارند، بسیار مناسب است؛ بیمار از عدم انتقال بیماری های واگیردار و ایجاد عفونت احتمالی اطمینان کامل دارد؛ این روش باعث صرفه جویی بیشتر در وقت بیمار و پزشک شده و می توان با استفاده از فرکانس های خاص لیزر به تقویت درمان و پیشرفت سریعتر بهبودی در بیمار کمک کرد.

لیزر آکوپانکچر و درمان سیستیت بینابینی (IC) 

نقاط ناحیه خاجی تأثیر بسیار خوبی بر مثانه دارند. این نقاط برای درمان اختلالات ادراری، دشواری و درد در هنگام دفع ادرار، التهاب مثانه و احتباس ادرار به کار می روند. در واقع تحریک این نقاط با از بین بردن ایمپالس های بیش از حد عصبی باعث از بین رفتن یا کاهش علائم بیماری سیستیت می شود؛ در نتیجه تنظیم اعصاب از طریق تحریک فیزیکی (با استفاده از لیزر) می تواند باعث برطرف شدن اسپاسم اسفنگتر خارجی مجرای خروج ادرار، عضله صاف مثانه و عضلات لگن شده و در رفع علائم این بیماری بسیار موثر باشد.

دکتر عباس انصاری، پزشک و فارغ التحصیل طب سوزنی از دانشگاه CBIATC چین
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار