طوفان با سرعت 130 کیلومتر در مشگین شهر
کد خبر: ۷۰۲۸۱
تاریخ انتشار: 2017 April 14    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵
طوفانی که اداره هواشناسی سرعت آن را بیش از 130کیلومتر بر ساعت اعلام کرد، روز جمعه مشگین شهر را در نوردید و موجب خسارت قابل توجه به تاسیسات زیربنایی این شهر شد.

فرماندار مشگین شهر روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: وزش طوفان موجب وارد شدن خسارت به تاسیسات زیر بنایی ، مبلمان شهری، مزارع ، باغ ها وکاهش دید افقی درجاده های مواصلاتی شده و هم اکنون ستاد مدیریت بحران شهرستان به حالت آماده باش درآمده است.

میر علی رحیمی زاد افزود: در اثر وزش طوفان جریان برق اکثر روستاهای شهرستان وقسمتی از شهر قطع شده است.

وی بیان کرد: در اثر وزش باد دیوارهای برخی منازل مسکونی در روستاها ومحله های حاشیه نشین فروریخته وبه چند واحد پرورش مرغ ، گاو و گوسفند نیز خسارت وارد شده است .

همچنین به دلیل بالا رفتن کدروت آب رودخانه خیاو چای به عنوان منبع تا مین آب شرب شهر، قطعی آب شرب نیز تا ساعات پایان روز دور از انتظار نیست .

وزش باد وگرم شدن نسبی هوا موجب آب شدن برف در کوهستان سبلان وجاری شدن سیل در رودخانه های خیاو چایی ومشگین چای شده است.

در اثر وقوع سیلاب مزارع وباغ های واقع شده در حاشیه این دو رودخانه نیز متحمل خسارت شده است.

به گزارش ایرنا ، در دیگر شهرستان ها از جمله اردبیل نیز طوفان خساراتی به تاسیسات شهری وارد و موجب اختلال در تردد شهروندان شده است.

بر اثر طوفان با سرعت 108 کیلومتر در اردبیل آب دریاچه شورابیل این شهر متلاطم شده و شهرداری از شهروندان خواسته است تا در اطراف این دریاچه تردد نکنند.

سرعت این پدیده جوی در دیگر شهرستان های استان اردبیل نیز بین 26 تا 86 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

مدیریت بحران استان اردبیل روز پنجشنبه در اطلاعیه ای هشدارهای لازم را در این زمینه داده و ازآماده باش دستگاههای ذیربط خبر داده بود.  
ايرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار