کمبود نور خورشید و خطر مشکل قلبی در کودکان چاق
کد خبر: ۷۰۲۱۲
تاریخ انتشار: 2017 April 14    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
محققان می‌گویند؛
مطالعه‌ای روی سوابق پزشکی کودکان شش تا هفده سال، نشان داد که بسیاری از کودکان چاق با کلسترول خون و اسیدهای چرب بالا، از کمبود «ویتامین د» (D) رنج می‌برند. بدن در معرض نور خورشید، شروع به تولید «ویتامین د» می‌کند. محققان مستقر در نیویورک می‌گویند که شواهد نشان می‌دهند، کودکان دچار اضافه وزن باید زمان بیشتری را در زیر نور خورشید سپری کنند.

کمبود نور خورشید و خطر مشکل قلبی در کودکان چاق اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ به گفته‌ی دانشمندان، کمبود نور خورشید، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را در کودکان چاق افزایش می‌دهد.

مطالعه‌ای روی سوابق پزشکی کودکان شش تا هفده سال، نشان داد که بسیاری از کودکان چاق با کلسترول خون و اسیدهای چرب بالا، از کمبود «ویتامین د» (D) رنج می‌برند.

کمبود نور خورشید و خطر مشکل قلبی در کودکان چاق

بدن در معرض نور خورشید، شروع به تولید «ویتامین د» می‌کند. محققان مستقر در نیویورک می‌گویند که شواهد نشان می‌دهند، کودکان دچار اضافه وزن باید زمان بیشتری را در زیر نور خورشید سپری کنند.

کمبود نور خورشید و خطر مشکل قلبی در کودکان چاق

این محققان، همچنین بر این باورند که کودکان دچار چاقی مفرط و اضافه وزن، می‌بایست برای کمبود «ویتامین د» به عنوان شاخص بالقوه‌ی مشکلات قلبی در بزرگسالی، مورد غربالگری قرار گیرند.

کمبود نور خورشید و خطر مشکل قلبی در کودکان چاق

دکتر ماریسا سنسانی (Marisa Censani) گفت: این یافته‌ها نشان می‌دهند که کمبود «ویتامین د» می‌تواند منجر به بروز مشکلات قلبی و عروقی در کودکان شود. چاقی مفرط، 17 درصد از خردسالان، کودکان و نوجوانان دو تا 19 سال را در ایالات متحده امریکا در بر می‌گیرد و چاقی مفرط نیز یکی از عوامل خطر برای کمبود «ویتامین د» است.

وی افزود: این پژوهش، یکی از نخستین مطالعات علمی برای ارزیابی رابطه‌ی کمبود «ویتامین د» با احتمال بروز بیماری‌های قلبی و عروقی در دوران کودکی است و همچنین نتایج حاصل از این پژوهش، بر ضرورت غربالگری تاکید دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار