زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی
کد خبر: ۷۰۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 14    -    ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
مشاهیر بدون نقاب؛
اما در واقع ماهیت انسان و نوع بشر پیچیده تر از آن است که باور داریم، به طوریکه نمی توانیم مشاهیر را در یک تصویر و نما خلاصه کنیم. بسیاری از شخصیت های تاریخی زندگی دوگانه و یا محرمانه ای دور از چشم مردم داشته اند، در این گزارش با نمونه هایی از آنها آشنا خواهید شد.
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخیاختصاصی «تابناک با تو»؛ شاید بسیاری گمان می کنند که شخصیت های تاریخی معروف زندگیشان همان چیزی است که میشنویم یا میخوانیم، اما در واقع ماهیت انسان و نوع بشر پیچیده تر از آن است که باور داریم، به طوریکه نمی توانیم مشاهیر را در یک تصویر و یا نما خلاصه کنیم.
 
بسیاری از شخصیت های تاریخی زندگی دوگانه و یا محرمانه ای دور از چشم مردم داشته اند، در این گزارش با نمونه هایی از آنها آشنا خواهید شد.
 
 چالرز دیکنز، سؤال های عجیب و غریب از عابران 
 
نویسنده معروف انگلیسی چالرز دیکنز از معروفترین شخصیت های عصر ویکتوریا بود. او با رمان های خود از قبیل داستان دو شهر، و الیور تویست به شهرت رسید. اما چیزی که اغلب مردم درباره ی او نمی دانند این است که رفتارهای عجیب و غریبی از او سر می زد و رفتارهای آزاردهنده ای را با دوستانش در پیش می گرفت. برای مثال به زبانی سخن می گفت که خودش ابداع کرده بود، و کسی چیزی درباره آن نمی دانست و یا احیانا مردم را در خیابان متوقف می کرد و جلوی آنها را می گرفت و از آنها سؤال های عجیب و غریب و معماهای خیلی سخت می پرسید.
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی
 
 نوادگان چالرز دیکنز در حال سلفی گرفتن با مجسمه او، آیا ممکن بود این کار از نظر مردم عصر ویکتوریایی و شخص چالرز دیکنز عجیب به نظر برسد؟!
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی 
 
 ارسطو، آخر خوش تیپ
 
 ارسطو از بزرگـترین فیلسوفان یونان باستان بوده است. ارسطو هر چقدر که در میان مردم به خاطر رفتارهای حاکی از فرزانگی و بزرگواری و هوش فراوان زبانزد بود، از اندام و ظاهر خوبی بهره نبرده بود. دست و پایی دراز و باریک داشت و لاغر اندام بود. علاوه بر اینها نوک زبانی هم صحبت می کرد. او این کمبودهای ظاهری را با استفاده از ثروت خانوادگی اش جبران می کرد. انگشترهای جواهر نشان زیبا در دست داشت، آراسته لباس می پوشید. شاید بتوان گفت او تنها شخصیت فرهیخته ای بود که از مد پیروی می کرد. این را میشد از لباس مد روز و صندلش فهمید، با تمام این آراستگی ظاهری نوشته های اولیه ارسطو را در مذمت و نکوهش دنیا می بینیم.
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی 
 
ارسطو فیلسوف یونانی در مکتب افلاطون کسب دانش کرد و آموزگار اسکندر مقدونی بود
 
مادر ترزا، رنج را باید کشید 
 
وقتی درباره ی مادر ترزا حرف می زنیم به سرعت یاد فداکاری، مهربانی و بخشندگی او می افتیم. او سالهای زیادی از عمر خود را صرف مبارزه با بیماری و فقر در هندوستان نمود. اما موضوع جالب توجه درباره ی او نحوه برخورد و درمان بیماری ها بود، او بر این باور بود که نباید به بیماران و یا زخمی ها مسکن داد بلکه باید اجازه داد تا آنها رنج را احساس کنند.
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی
 
 دو تصویر از یک زن، تصویر اول جوانی مادر ترزا و تصویر دوم او را در زمان پیری نشان می دهد، تصویر اول میخواهد از رؤیاها و آرزوهایش بگوید و تصویر دوم از تجربیات و هر آنچه بر او سپری شده است. او در دفترچه خاطراتش می تویسد: «خدای من! چه زجرها و تنهایی ها که کشیده ام و نمی دانم که این دردها و مشقتها تا چه زمانی ادامه خواهند داشت، همیشه اشک هایم از چشمم روان بوده است و این تنها ضعف من بود، که همه از آن آگاه بودند، ولی خدایا تو به من نیرویی داده بودی که بر خودم مسلط باشم و راهی را که انتخاب کرده بودم و به دلخواه پذیرفته بودم ادامه دهم».  آیا اگر ترزا به عقب بر می گشت این راه را انتخاب می کرد؟ 

زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی
 
آگاتا کریستی؛ منتظر اتفاقات ناگوار
 
بسیاری از اطرافیان او معتقد بودند کریستی برخلاف ظاهر آرام و شادابش درونی متلاطم و نا آرام داشت و هر لحظه منتظر اتفاق ناگواری بود. اولین جرقه های داستان نویسی او با شروع جنگ جهانی اول زده شد، و او اولین رمان خود را وقتی نوشت که به پرستاری از زخمی ها در یک بیمارستان مشغول بود. آگاتا کریستی در این کتاب شخصیتی را به دنیای قصه ها آورد که تا مرز بین خیال و واقعیت پیش رفت. هرکول پوآرو آن قدر به شهرت رسید و طرفدار پیدا کرد که وقتی کریستی در یک داستان به زندگی او خاتمه داد روزنامه ها آگهی فوت او را در صفحه اول خود چاپ کردند. رفتارهای او دست کمی از شخصیت های عجیب داستانش نداشت. یک بار بر اثر مشاجره خانوادگی ۱۰ روز غیبش زد و سرانجام در یک هتل با قیافه و لباس مبدل پیدا شد.
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی 
 
  آگاتا کریستی سفرهای متعددی به خاورمیانه و مخصوصا عراق، هند و ایران داشت. یکی از تخصص های او شناختن انواع زهرها و پادزهرها و علائمی بوده که هر کدام از آنها به جا می گذاشته است. بسیاری از قتل هایی که در کتاب هایش رخ می دهند از طریق خوراندن سم به مقتولان صورت می گیرد. او در قصه «اسب کهر» آنچنان ویژگی های زهر تالیوم را دقیق شرح می دهد که چند سال بعد زنی همسایه اش را از علائمی که در این کتاب خوانده بود نجات داد.
 
 توت عنخ آمون، سمبل پوشالی ثروت و زیبایی
 
یک باستان شناس به نام هوآرد کارتر با کشف مقبره ی توت عنخ آمون در سال ۱۹۲۲ میلادی به شهرت رسید. توت عنخ آمون فرعونی بود که در مصر باستان قدرت و ثروت داشت و به نوعی سمبل فراعنه در همه زمانها بوده است.
اما برخلاف تصاویری که از او منتشر میشد و او را در هیئت یک فرمانروای قوی به نمایش می گذاشت، توت عنخ آمون واقعی شکل دیگری بوده است. کالبد شکافی های مجازی نشان می دهند که فرعون افسانه ای این پادشاه ۱۹ ساله بر اثر یک بیماری ژنتیکی از اعوجاج و کژی در ستون فقرات رنج می برده و پاهای پرانتزی داشته و بدون عصا قادر به راه رفتن نبوده است. این تحقیقات همه تصورات را درباره فرعون افسانه ای به چالش می کشد. 
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی 
 
کالبدشکافی های مجازی توت عنخ آمون را این شکلی نشان میداد
 
 زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی
 
چالرز لیندبرگ، فرزندانی از ملیّت های مختلف
 
 چالرز آگوستوس لیندبرگ خلبان آمریکایی پس از پرواز بدون توقف بر فراز اقیانوس اطلس با هواپیمای تک موتوره و به صورت انفرادی فاصله بین دو قاره آمریکا و اروپا را پیمود و به شهرت رسید. او در زندگی شخصی برای دفعات زیادی ازدواج کرد و صاحب فرزند شد. فرزندان او از ملیّت های مختلف بودند و تا جایی که ممکن بود حتی از وجود یکدیگر هم خبر نداشته باشند.
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی 
 
اعطای مدال افتخار توسط دولت آلمان نازی به او و همین طور سخنرانی هایش درباره لزوم بی طرف ماندن آمریکا در جنگ باعث انتقادات بسیاری علیه او شد، ماجرای ربوده شدن فرزند کوچک چالرز لیندبرگ را هم میتوان یکی از جنجالی ترین ماجراهای قرن بیستم دانست.
 
الکساندر گراهام بل، مبارزه با ناشنوایی
 
الکساندر گراهام بل مخترع تلفن بود. او امکان ارتباط بین نقاط مختلف و دور و نزدیک را با اختراع شگفت انگیزش فراهم کرد. گراهام بل در زمینه ناشنوایی فعالیت می کرد و خواهان مبارزه با ناشنوایی در انسان ها بود. او خواهان اصلاح نسل از طریق منع ازدواج ناشنوایان با یکدیگر بود تا از این طریق از تولد کودکانی که شرایط خاص دارند جلوگیری شود. الکساندر گراهام بل بر این باور بود که ناشنوایی به طور خاص تهدیدی برای جامعه نرمال و طبیعی است و تلاش میکرد از حضور آنها در جامعه جلوگیری کند، او مروج زبان شفاهی (ضد زبان اشاره) بود و با هر گونه کاربرد و استفاده از زبان اشاره در مراکز آموزشی به شدت مبارزه می کرد و تلاش می کرد تا از ازدواج ناشنوایان ممانعت به عمل آورد. 
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی
 
مادر الکساندر ناشنوا بود و خود او با شاگرد ناشنوای خود به نام مابل هوبارد ازدواج کرد
 
زندگی «سری» برخی شخصیت های تاریخی 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Canada
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۵
0
8
زندگی سری شخصیتهای ایرانی لابد در قرن اینده چاب خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار