بارش‌های پراکنده در روز جمعه تهران
کد خبر: ۷۰۰۸۶
تاریخ انتشار: 2017 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۸
براساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با گذر امواج تراز میانی جو از روی کشور در چند روز آینده به تناوب کشور تحت تأثیر قرار گرفته و شاهد بارندگی در برخی مناطق خواهیم بود. به این ترتیب که امروز در برخی مناطق غرب، دامنه‌های البرز، مناطق مرکزی و شمال شرق رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت در سواحل خزر به ویژه مناطق مرکزی آن نیز وجود دارد و از بعدازظهر با حرکت این سامانه به سمت شرق بارش‌ها در مناطق شرقی سواحل خزر گسترش می‌یابد. همچنین وزش باد نسبتاً شدید در جنوب غرب، سمنان و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش‌‌ها امروز در کرمانشاه، کردستان، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود و روز آینده بارش‌ها با شدت کمتر در دامنه‌های زاگرس، شمال شرق و مرکز کشور رخ خواهد داد.

از اواخر وقت روز پنج‌شنبه سامانه بارشی دیگری از سمت مرزهای غربی و شمال غرب وارد کشور خواهد شد که عمده بارش‌ها روز جمعه در همین مناطق خواهد بود و روزهای پنج‌شنبه و جمعه پدیده گردوخاک در جنوب غرب کشور متحمل است.

روزهای پنج‌شنبه و جمعه افزایش قابل ملاحظه دما بین 10 تا 15 درجه سلسیوس در سواحل خزر به همراه وزش باد پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر نیز در این مدت مواج خواهد بود.

وزش باد شدید در اردبیل و گیلان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز جمعه آسمان تهران نیمه ابری و اواخر روز افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 23 و 14 درجه خواهد بود.

فردا شهرکرد و همدان با کمینه دمای 6 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر و بوشهر و اهواز با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 17 فروردین‌ماه امسال 185.2 میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 187.4 میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری تا این لحظه 98.9 درصد بارش سال زراعی گذشته است. 
فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار