انتشار ویروس ایدز از طریق این برند معروف دارویی
کد خبر: ۷۰۰۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
شرکت داروسازی "بایر" قرص مسکن آلوده به ویروس اچ اوی را سالیان سال با آگاهی کامل روانه بازار کرده بود که روزنامه نیویورک تایمز نیز این خبر وحشتناک را تایید کرد.

 
 
 
توجیه این کار از سوی شرکت‌های بزرگ تنها کسب درآمد از راه مرگ و به خطر افتادن سلامتی مردم است.

این موضوع از سال ۱۹۸۴ آغاز شد و شرکت داروسازی بایر بیش از ۱۰۰ هزار ویال مسکن را که بیشتر برای کودکان تجویز می‌شود به ارزش ۴ میلیون دلار به فروش رساند در حالیکه FDA یا سازمان غذا و دارو آمریکا از مساله مطلع بوده و تنها به دلیل سود فراوان سلامت این مسکن‌ها را تایید کرده بود.

آمریکایی‌ها خوش شانس بودند، چرا که این مسکن‌ها در آمریکا به فروش نمی‌رسیده و بازار آن بیشتر کشورهای آرژانتین، اندونزی، ژاپن، مالزی و سنگاپور بوده است.

در ازای این سود کلان هزاران نفر از مردم کشته و ده‌ها هزار نفر مبتلا به اچ آی وی یا ایدز شدند، اما این شرکت هرگز با اتهامی رو به رو نشد، و تنها مسئولان و وزیران بهداشت در آرژانتین، اندونزی، ژاپن، مالزی و سنگاپور متهم و زندانی شدند.

مقامات سازمان غذا و دارو آمریکا با وجود افشای آلوده بودن این ویال‌های مسکن به ویروس اچ آی وی که یک موضوع وحشتناک و باورنکردنی است، به جای عذرخواهی و جبران تمام تلاش خود را در پنهان سازی این مسئله کردند.
منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۴
0
9
ما كه صد بار خوانديم و شنيديم كه ويروس ايدز ار راه دهان و معده وارد نمي شود و اسيد معده آن را از بين مي برد ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار