5 هدفی که قبل از 30 سالگی، باید به آنها رسید
کد خبر: ۶۹۹۸۰
تاریخ انتشار: 2017 April 12    -    ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
وقتی شما وارد دهه‌ی سوم زندگی خود می‌شوید، با تغییرات زیادی در زندگی خود برخورد خواهید کرد. از دانشگاه فارغ التحصیل خواهید شد، اولین شغل خود را آغاز خواهید کرد. شاید شغل خود را تغییر دهید و برای پیشرفت بیشتر، وارد شغل جدیدی شوید. شاید به دانشگاه برگردید و به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید. شاید ازدواج کنید و تشکیل خانواده دهید.

5 هدفی که قبل از 30 سالگی، باید به آنها رسید  اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ وقتی شما وارد دهه‌ی سوم زندگی خود می‌شوید، با تغییرات زیادی در زندگی خود برخورد خواهید کرد. از دانشگاه فارغ التحصیل خواهید شد، اولین شغل خود را آغاز خواهید کرد. شاید شغل خود را تغییر دهید و برای پیشرفت بیشتر، وارد شغل جدیدی شوید. شاید به دانشگاه برگردید و به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازید. شاید ازدواج کنید و تشکیل خانواده دهید.

 به علت انتخاب راه‌های مختلف و متفاوت شغلی و زندگی توسط مردم، تعیین نقاط عطف در این دهه بسیار دشوار به نظر می‌رسد. با این حال، این 5 هدف بدون توجه به اینکه چه مسیری را در زندگی انتخاب کرده‌اید و آیا متأهل هستید یا مجرد، برای شما سودمند و مفید خواهند بود. اگر این مراحل را در پیش بگیرید و از یک طرح و برنامه‌ریزی مالی مشخصی پیروی کنید، شما در مسیر موفقیت اقتصادی قرار خواهید گرفت.

تمام بدهی‌های خود را پرداخت کنید

5 هدفی که قبل از 30 سالگی، باید به آنها رسید

با وجود اینکه شما احتمالاً قادر به بازپرداخت کامل و به موقع وام‌های دانشجویی و ... خود تا قبل از 30 سالگی نیستید، اما باید قدم‌های لازم را برای نزدیک شدن به این هدف بردارید. البته شما می‌توانید تمام بدهی‌های مربوط به کارت اعتباری خود را نیز تسویه کنید و پس از آن به پس انداز پول خود بپردازید که در صورت نیاز مالی در آینده، دیگر نیازی به قرض کردن از دیگران نداشته باشید. وقتی که شما بدهی‌های خود را به خوبی مدیریت کنید و تمام آنها را پرداخت نمایید، درهایی برای گام‌های بعدی شما در زندگی از جمله خرید مسکن، به روی شما باز خواهند شد. پس همین حالا، وقت بگذارید و برنامه‌ریزی درستی را برای پرداخت بدهی‌ها انجام دهید و خود را از شر بدهی خلاص کنید. اگر اقساط وام پرداخت نشده‌ی زیادی را دارید، نگاهی به یکی از گزینه‌هایی بیندازید که می تواند به بخشودگی بخشی از بدهی و یا حتی تمام بدهی‌های شما کمک کند.

به فکر پس انداز برای دوران بازنشستگی باشید

5 هدفی که قبل از 30 سالگی، باید به آنها رسید

این کار را همزمان با اولین شغل خود آغاز کنید. شما باید 15 درصد از درآمد خود را برای بازنشستگی پس انداز کنید. اگر این کار را همراه با شغل اول خود انجام دادید، به هیچ وجه، پول خود را هدر نداده‌اید. اگر هم دست از کار بکشید و برای ادامه تحصیل به سراغ دانشگاه بروید، پول موجود در حساب بانکی دوران بازنشستگی شما رشد خواهد کرد و شما می‌توانید پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد، به پس انداز دوباره پول‌های خود بپردازید. برقراری این عادت و اولویت دادن به آن، به این معناست که شما هیچ نگرانی و استرسی را در دوران پیری و بازنشستگی خود نخواهید داشت.

3. پس انداز پول پیش پرداخت برای خرید مسکن را فراموش نکنید

5 هدفی که قبل از 30 سالگی، باید به آنها رسید

داشتن پول پیش پرداخت، راه را برای اخذ وام مسکن آسان‌تر می‌کند. همچنین قدرت خرید بیشتری را برای فراهم کردن یک خانه‌ مناسب و باب میل در محله‌ی مورد نظرتان، به شما می‌دهد. بسته به انتخاب‌های شما در زندگی، شاید ترجیح بدهید که اولین خانه خود را در دهه‌ی سوم زندگی خود، خریداری کنید. البته تحقق این کار، به وضعیت تأهل، موقعیت و انتخاب‌های شغلی شما بستگی دارد. با این حال، پس انداز چنین پولی، آمادگی شما را در زمان خرید خانه، افزایش می‌دهد.

4. تمرکز روی شغل قابل اطمینان و پایدار

5 هدفی که قبل از 30 سالگی، باید به آنها رسید

این دوره، زمان بسیار مناسبی برای برقراری یک شغل قابل اطمینان است. وقت بگذارید و یک شبکه‌ی شغلی قابل اطمینانی را تدارک ببینید تا بتوانید تمام گزینه‌های موجود و در دسترس خود را در نظر بگیرید. دهه‌ی سوم عمر شما، زمان بسیار خوبی برای سیر و سیاحت در گزینه‌های مختلف است. اگر مجرد هستید، می‌توانید برای یافتن شغل رویایی خود به شهرهای مختلف سفر کنید و همچنین می‌توانید روی کسب تجربه و سابقه‎ی کاری تمرکز کنید و اگر می‌خواهید با تغییرات موقعیت خانوادگی خود در آینده، به عنوان یک مشاور و یا به طور مستقل کار خود را آغاز کنید، این کار به شما کمک شایانی خواهد کرد.

5. عادات مالی قدرتمندی را برای خود تدارک ببینید

5 هدفی که قبل از 30 سالگی، باید به آنها رسید

در دهه‌ی سوم عمر خود، وقتی را برای استقرار عادات مالی خوب اختصاص دهید. این یعنی اینکه، اعتبار خود را به خوبی مدیریت کنید و مشکلاتی را که ریشه در گذشته دارند، مانند معوقات مالی و ...، حل و فصل کنید و این کار هم میسر نیست به جز با حسابرسی هزینه و درآمد ماهانه. همچنین ایجاد یک صندوق پولی اضطراری که می‌تواند در مواقع غیر منتظره‌ای همچون اخراج از کار و یا بیماری ناگهانی به کمک شما بیاید؛ در این راه، ضروری است. اگر شما این عادات مالی را برای خود ایجاد کردید، می توانید همچنان که زندگی به خاطر فرزندان، روابط یا سایر تحرکات شغلی پیچیده‌تر می‌شود، راه خود را با خیال آسوده‌تری رو به جلو ادامه بدهید.

نویسنده: میریام کالدول (Miriam Caldwell) از the balance

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار