خودکشی ستاره پیشین فوتبال
کد خبر: ۶۹۸۶۸
تاریخ انتشار: 2017 April 10    -    ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵
رم در سال ۱۹۸۴ تنها فینال خود در جام اروپا را پس از فتح اسکودتو تجربه کرد. دیدار نهایی در ورزشگاه المپیک رم برگزار شد که این، یک امتیاز برای تیم ایتالیایی بود. شاید نباید این بازی برگزار می‌شد چون در نیمه نهایی، دینو ویولا (رییس باشگاه) به تیم دندی اسکاتلند رشوه داده بود اما این موضوع بعدها آشکار شد.

رم در هر صورت فینالیست شده بود و در ترکیبش از آگوستینو دی بارتولومی بزرگ بهره می‌برد. کاپیتان رم باید مقابل لیورپول تیمش را رهبری می‌کرد. لیورپول در آن زمان تیم خوبی به حساب می‌آمد و بهترین سال‌های تاریخ خود را سپری می‌کرد. لیورپول نیز در خط حمله خود از میشل رابینسون بهره می‌برد.

کاپیتان رم رهبری میانه میدان تیمش را بر عهده داشت. دی بارتولومی که متولد میلان بود، توانسته بود رویای خود یعنی بازی کردن در تیم اصلی شهر را به حقیقت برساند. او ابتدا به عنوان مهاجم بازی می‌کرد و به راحتی می‌توانست گلزنی کند اما در آن سال‌ها لیدهولم (سرمربی رم) از او به عنوان یک هافبک در ترکیب بهره برد. در این شرایط، این بازیکن ایتالیایی نمی‌توانست گلزنی کند و تنها می‌توانست از پاس های بلند استفاده کند.

دی بارتولومی برابر لیورپول نتوانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد. بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید و در وقت‌های اضافه توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. در نهایت لیورپول در ضربات پنالتی رم را شکست داد و فاتح این بازی‌ها شد. در هنگام ضربه‌های پنالتی، بروس گروبلار (دروازه‌بان لیورپول) دائما روی خط دروازه حرکت می‌کرد تا تمرکز بازیکنان حریف را بهم بریزد. دی بارتولومی نخستین پنالتی تیم‌شان را زد و آن را به گل تبدیل کرد.

با این حال لیورپول در این ضربات پیروز شد. رابینسون و هم‌تیمی‌هایش همچون دالگلیش و مک‌درموت جشن قهرمانی گرفتند.

پس از پایان فصل شرایط برای هافبک ایتالیایی تغییر کرد. اریکسون تصمیم گرفت او را از تیم کنار بگذارد. به همین خاطر دی بارتولومی پس از ۱۵ سال حضور در رم به میلان رفت. با این حال در آنجا نیز موفق نبود. جو میلان برایش غیر قابل تحمل شده بود. همچنین هواداران وفادار رم از او ناراحت بودند. شرایط به حدی بد شد که هافبک پیشین رم با چند نفر از هم‌تیمی‌هایش درگیر شد. او در نهایت تصمیم گرفت فوتبال را کنار بگذارد.

او در امر سرمایه‌گذاری هم ناموفق بود. وام‌هایی که برای ساخت مدرسه فوتبال گرفته بود، او را در شرایط بدی قرار دادند. دی بارتولومی دقیقا ۱۰ سال بعد در روز شکست رم برابر لیورپول در جام اروپا، پابرهنه به تراس ویلایش رفت. ساعت ۱۰.۵۰ دقیقه صبح بود که با اسلحه جدیدش به قلب خود شلیک کرد.

فرزند خوانده‌اش صدای شلیک را شنید. او سعی کرد جان دی بارتولومی را نجات بدهد اما نتوانست کاری از پیش ببرد. سپس نامه‌ای از دی بارتولومی پیدا شد که در آن به تصمیمش اشاره شده بود. او گفته بود وقتی نتوانسته است جایی در جهان فوتبال داشته باشد، احساس ناامیدی می‌کند. او نوشت: احساس می‌کنم در گودالی حبس شدم.

تیفوسی های رم که ستاره پیشین تیم‌شان را فراموش نکرده بودند، با او در ستون روزنامه‌ها این چنین خداحافظی کردند: «چیزی نمی‌توان گفت... تنها در قلب ما جای داری... خداحافظ Ago (لقب دی بارتولومی نزد هوداران رم).

منبع: باشگاه خبرنگاران

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار