نگاهی به طراحی های مشهور و به یاد ماندنی کارتیه
کد خبر: ۶۹۷۶۸
تاریخ انتشار: 2017 April 11    -    ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
به لویی کارتیه (Cartier) "جواهرساز پادشاهان" و "پادشاه جواهرسازی" می گفتند. این اسم را ادوارد هفتم پادشاه انگلستان روی او گذاشته بود. این جواهرساز مشهور درسال 1847، درکارگاهی کار می کرد که متعلق به رئیسش بود. اما کارتیه حالا در سرتاسر دنیا شعبه دارد و از طراحان بنام جواهرات و ساعت است.
نگاهی به طراحی های مشهور و به یاد ماندنی کارتیه
 
از Cartier که حرف می زنیم ازچه حرف می زنیم؟ به لویی کارتیه (Cartier) "جواهرساز پادشاهان" و "پادشاه جواهرسازی" می گفتند. این اسم را ادوارد هفتم پادشاه انگلستان روی او گذاشته بود. این جواهرساز مشهور درسال 1847، درکارگاهی کار می کرد که متعلق به رئیسش بود. اما کارتیه حالا در سرتاسر دنیا شعبه دارد و از طراحان بنام جواهرات و ساعت است.
 

دراین مطلب نگاهی داشته ایم به معروف ترین طراحی های کارتیه افسانه ای.

ساعت مچی تانک

وقتی به ساعت های کارتیه فکر می کنیم مدل "تانک" اولین چیزی است که به یادمان می آید. تانک برای اولین بار در نوامر 1919 سروکله اش درمغازه ها پیدا شد و درست برخلاف مدل سانتوس نمادی از دوراهی مدرنیته و صنعتی شدن بود: بدون انحنا و ساده. شکل بند فلزی آن و صفحه ی مربعش درصنعت ساعت سازی بی سابقه دارد. این مدل درابتدا بدون اسم وارد بازار شد، اما خیلی زود نام تانک را برایش برگزیدند و آن هم بخاطرشکل بند مدل فلزیش که یادآور زنجیر تانک است. برخی حتی این طورگمانه زنی می کنند که اگر به یک تانک از بالا نگاه کنیم، درست شبیه یک مستطیل است و این ساعت هم بخاطر صفحه ی مستطیلش تانک نامیده می شود. درست یا غلط، این نامی است که کارتیه سالهاست با آن این ساعت معروف، کلاسیک و نمادینش را به بازار می فرستد.



دستبندهای عشق

درسال 1969، یکی ازکارمندان کارتیه به اسم آدلوکیپولو، دستبندی طراحی کرد که تبدیل به یکی از معروف ترین نمادهای دنیا شد. امروزهمه دستبندهای عشق کارتیه را می شناسند. هر دستبند تنها با یک پیچ گوشتی خیلی ظریف باز وبسته می شود که دیگری می تواند آن را بعنوان نمادی از کلید قلب او به گردنش بیندازد. ظاهرا خیلی ها هستند که از دهه هفتاد تا به حال دستبندشان را ازدست باز نکرده اند. این دستبند در دست بسیاری از سلبریتی ها مثل الیزابت تیلور، میلاکونیس، پرنسس دایانا و حتی کانی وست ( که با وفاداری تمام سه تا از آنها را به دست دارد!) دیده می شود. دستبندهای عشق کارتیه تقریباً در سی و یک مدل عرضه می شوند و در سراسر جهان نماد عشق و وفاداری هستند برای این دستبند ست انگشتر و گردنبند هم طراحی شده است. همه چیز به این بستگی دارد که شما تا کجا برای نشان دادن پایداری درعشقتان پیش می روید.



پلنگ کارتیه

درسال 1933 ژان توسن یکی از طراحان مشهور جواهرات، طرح معروف پلنگ را معرفی کرد. از آن زمان به بعد این پلنگ برای برند کارتیه تبدیل به یک نماد شده است و مزون اختصاصی پلنگ کارتیه طرح های بی شماری ازآن را به شکل های مختلف به بازار می فرستد. از باشکوه ترین این کارها دستبند پلنگ کارتیه است. قوس این دستبند از الماس و اونیکس پوشیده شده است و برای چشم های پلنگ از دو قطعه زمرد استفاده شده است.



سری سه گانه

کارتیه مجموعه ی سه گانه ی خود را درسال 1924 به درخواست هنرمند، نویسنده، فیلم ساز فرانسوی، ژان کوکتو طراحی کرد. طراحی این سه گانه ها حتی امروز هم کاملا مدرن به نظر می رسد و همین آنها را متمایز می کند. انگشتری که خود متشکل از سه حلقه به رنگ های نقره ای، طلایی و مسی است. این سه حلقه نماد وفاداری، دوستی و عشق هستند و به همین دلیل تبدیل به یک نماد یک رابطه ی ایده آل شده اند. طراحی اصلی تنها شامل یک انگشتر و یک دستبند بود اما امروز به این مجموعه گردنبند، گوشواره، شکل های متنوع و جدیدی از انگشتر اضافه شده است.



ساعت مچی سانتوس

لوئی کارتیه اولین ساعت مچی را درسال 1904 ساخت و به این ترتیب دوستی اش را با آلبرتو سانتوس دومون محکم کرد. سانتوس خلبانی مشهور بود و یک آرزو داشت، وقتی پرواز می کند زمان را بداند و کارتیه به این آرزوی او جامه ی عمل پوشانید. انحنای گوشه های صفحه شماره ها و پیچ های مشخص دورتادور آن ازویژگی های بارز مدل سانتوس است. کارتیه صد سالگی این ساعت را با معرفی یک مدل تمام فلزی جشن گرفت.
 

 
مد و پوشاک
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار