چیپس بهتر است یا آجیل؟
bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۶۹۷
تاریخ انتشار: 2015 May 19    -    ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
bato-adv
bato-adv
کارشناسان تغذیه می گویند که روند حرکت در جوامع بسوی "مواد غذایی سالمتر و طبیعی تر است." اکنون ثابت شده که چربی آجیل از نوع غیراشباع شده است و مصرف آن می تواند از لخته شدن خون جلوگیری و ضربان قلب را منظم کند.
محققان می گویند در کشورهای اروپایی مردم کم کم آجیل را جایگزین چیپس در میان وعده های خود می کنند.

به گزارش دیلی میل، در حالی که در کشور ما با توجه به تبلیغات و قفسه فروشگاه ها مصرف چیپس و نوشابه سر به آسمان می زند این روند در بیشتر کشورهایی که مردم آن به سلامت خود اهمیت می دهند به نفع تنقلات سالم در حرکت است.به گزارش روزنامه بریتانیایی دیلی میل، مصرف چیپس در سال گذشته 1.7 درصد کاهش یافته، در حالیکه مصرف آجیل در این مدت 6.6 درصد افزایش نشان می دهد.

کارشناسان تغذیه می گویند که روند حرکت در جوامع بسوی "مواد غذایی سالمتر و طبیعی تر است." اکنون ثابت شده که چربی آجیل از نوع غیراشباع شده است و مصرف آن می تواند از لخته شدن خون جلوگیری و ضربان قلب را منظم کند.

یک مشت آجیل به اندازه یک بسته شکلات "مارس" کالری دارد، در حالیکه یک بسته چیپس باعث افزایش وزن شما می شود.

یک متخصص آمریکایی امور تغذیه می گوید: "چیپس خیلی خوشمزه و شکل آن هم مطبوع است. به همین دلیل ما به کم آن راضی نمی شویم و یک بسته را تمام می کنیم."

اما آجیل به دلیل میزان پروتئین آن غذای کاملتری است و با خوردن کمی از آن احساس سیری می کنیم. در حالیکه چیپس میزان قند خون را بالا می برد و همین باعث افزایش احساس گرسنگی در ما می شود. به همین دلیل آجیل می تواند باعث کاهش وزن نیز بشود.

در این میان پسته محبوبترین آجیل است، و بر اساس آمارها بادام هندی، بادام، بادام زمینی، ماکادامیاس، گردو، پکان، فندق و بلوط در مراحل بعدی قرار دارند.

توصیه می شود که آجیل را از شب قبل خیس کنید و روز بعد پس از خشک کرد، بخورید. در این حال مزه و شکل آن تغییر نمی کند، ولی جذب مواد غذایی آن برای بدن آسانتر می شود.

منبع: خبر آنلاین
bato-adv
bato-adv
نام:
ایمیل:
* نظر:
bato-adv
bato-adv
آخرین اخبار
bato-adv