یک کلام: شاغلان در ایران زندگی ندارند!
کد خبر: ۶۹۶۷۲
تعداد نظرات: ۵۴ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 09    -    ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳
یادداشت سردبیر؛
حال این پرسش مطرح می شود که یا بنیه مردم ایران با دیگر کشورها فرق دارد و کارفرمایان از این امر آگاه اند و می خواهند کارآیی بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند و یا اینکه مدیران و کارفرمایان دیگر کشورها روزانه نیز برای کارمندان خود فرصت لذت از زندگی فارغ از کار را می دهند. که البته در صورت تأیید بخش اول، توصیه می کنیم کارمندان و کارگران ایرانی هر چه زودتر به کشورهای صلاحدید خود برای کار کمتر و درآمد بیشتر پناهنده شوند!
با عرض پوزش از کارفرمایان محترم در ایران!
 
... اما باور کنید شاهنامه آخرش خوش خواهد شد!

 شاغلان در ایران زندگی ندارند!
 
یک کلام: شاغلان در ایران زندگی ندارند!   شاید با خواندن این جملات سردرگم شده، مایلید بدانید که چرا قشر زحمتکش کارگر و کارمندان در ایران زندگی ندارند.

متأسفانه شاغلان در ایران، نه نماینده مجلس هستند که از تعطیلات دوره ای برخوردار شوند، نه دانش آموز هستند که تعطیلات تابستانی داشته باشند و برخی حتی تعطیلی سیزده روزه در عید نوروز را هم ندارند و خدا را شکر مردان آهنینی هستند که حتی آلودگی هوا نیز باعث دست از کار کشیدن آنها نمی شود!

امیدواریم با خواندن این جمله دست کم به اندازه سرسوزنی به فکر بیفتیم که چرا ما شاغلان در ایران زندگی نداریم. این را می شود از مقایسه آمار ساعت کاری ایران و دیگر کشورها دریافت.

با وجود تأکیدهای پی در پی اعلام بالا بودن تعطیلات در ایران، ساعت کار اجباری ما از بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است.
البته این گونه نیست که تعطیلات در ایران بیشتر از کشورهای دیگر باشد، بلکه برعکس، با وجود تعطیلات ملی و مذهبی و دیگر تعطیلات ناگهانی (همچون تعطیلی در پی سرما و گرما و آلودگی و...)
باز هم شمار روزهای تعطیل در مقایسه با دیگر کشورها کمتر است، زیرا در بیشتر کشورها، دو روز شنبه و یکشنبه تعطیل است، حال آنکه ما در ایران تنها روز جمعه را تعطیل هستیم.

حال این پرسش مطرح می شود که یا بنیه مردم ایران با دیگر کشورها فرق دارد و کارفرمایان از این امر آگاه اند و می خواهند کارآیی بیشتری نسبت به دیگران داشته باشند و یا اینکه مدیران و کارفریان دیگر کشورها روزانه نیز برای کارمندان خود فرصت لذت از زندگی فارغ از کار را می دهند. که البته در صورت تأیید بخش اول، توصیه می کنیم کارمندان و کارگران ایرانی هر چه زودتر به کشورهای صلاحدید خود برای کار کمتر و درآمد بیشتر پناهنده شوند!
 
اما چیزی که در اینجا نباید ناگفته بماند اینکه همه این بحث ها و مطالب شامل واحدهای کاری و صنفی است که از قانون کار ـ اعم از ساعت کاری و پرداخت حقوق و دستمزد و مزایا و ... ـ تبعیت می کنند؛ اما چه بسا هستند کارگاه ها یا واحدهای کاری خصوصی بسیاری که نه تنها از ساعت کاری توافق شده بیشتر کار می کنند، که حتی بر خلاف قرارداد کاری شان، دستمزد کمتر و با دیرکرد بسیاری ـ تا چندین ماه حقوق عقب افتاده ـ  دریافت می کنند، حال عیدی و پاداش و مزایای دیگر بماند...که یا اصلا شامل حالشان نمی شود و یا بسیار بسیار اندک عیدی در پایان سال دستشان را می گیرد! 

حال چرا ما چنین گزاره ای را مطرح می کنیم؟ چون بررسی تطبیقی از ساعت کار اجباری در ایران و سایر کشور‌ها نشان می دهد، کشور فرانسه با 35 ساعت کار در هفته، کمترین میزان کار اجباری را دارد. این رقم در ایران 44 ساعت در هفته است، در حالی که در فقدان اجرای اصولی قانون، بسیاری از کارگاه‌ها، کارگران را بدون اضافه‌کاری یا با اضافه‌کاری برای ساعات بیشتری به کار می‌گیرند.
 
 

مقایسه ساعت کاری ایران و دیگر کشورها

کارگران در استرالیا، انگلیس، بلژیک و دانمارک نیز 38 ساعت در هفته کار می‌کنند. همچنین ساعت کار اجباری در ایرلند 39 ساعت، در هلند 40 ساعت، آلمان 40/5 ساعت، کانادا 40 ساعت، کره 40 ساعت، ژاپن 40 ساعت و اسپانیا 40 است.
 ساعت کار اجباری در آمریکا، مهد سرمایه‌داری 40 ساعت است و ساعت کار اجباری در بیشتر کشورهای جهان 40 ساعت است، به جز شماری از کشورهای جهان سوم که ساعت کار اجباری در آنها عمدتا یا 44 یا 48 ساعت است؛ جالب اینکه اغلب کشورهای نامبرده شده تعداد تعطیلی بیشتری در سال نسبت به ایران دارند.

پایگاه خبری بیزنس استاندارد فهرستی از کشورهایی را تهیه کرده که متوسط ساعات کار کارمندان در یک سال را نشان می‌دهد:

۱- ایتالیا: ۹۶۰ ساعت در سال (به طور متوسط ۲۰ ساعت در هفته با احتساب تعطیلات)

۲- فرانسه: ۱۰۰۷ ساعت در سال

۳- بلژیک: ۱۰۱۱ ساعت در سال

۴- لهستان: ۱۰۳۸ ساعت در سال

۵- آلمان: ۱۰۵۳ ساعت در سال

۶- مجارستان: ۱۰۶۱ ساعت در سال

۷- هلند: ۱۰۸۱ ساعت در سال

۸- اسپانیا: ۱۰۸۹ ساعت در سال

۹- نروژ: ۱۱۱۶ ساعت در سال

۱۰- سوئد: ۱۱۴۱ ساعت در سال

۱۱- انگلیس: ۱۱۴۳ ساعت در سال

۱۲- ایرلند: ۱۱۴۹ ساعت در سال

۱۳- یونان: ۱۱۶۱ ساعت در سال

۱۴- اتریش: ۱۱۷۷ ساعت در سال

۱۵- دانمارک: ۱۱۸۲ ساعت در سال

۱۶- پرتغال: ۱۱۹۱ ساعت در سال

۱۷- جمهوری چک: ۱۲۱۹ ساعت در سال

۱۸- سوییس: ۱۳۱۰ ساعت در سال

۱۹- آمریکا: ۱۳۵۳ ساعت در سال

مگر ما در ایران روزانه قرار است شق القمر کنیم که باید ساعت کاری ما در هفته بیشتر از ساعت کاری افراد مشابه ما در کشورهایی همچون اسپانیا، فرانسه، هند، ایرلند، بلژیک، لهستان، کره، ژاپن، آلمان، انگلیس، آمریکا و ... باشد؟!

حال که آمار مقایسه ای ساعت کار در ایران و کشورهای دیگر را خواندید و دانستید، امیدواریم در همین آغاز سال جدید و در نخستین ماه از سال، وزير محترم كار، رئیس شواری عالی کار و نمایندگان مجلس به ویژه جناب آقای محجوب نماینده کارگران در مجلس شورای اسلامی که در امر اصلاح قانون کار هستند، فکری به حال شاغلان خسته از یک سال کار و تلاش کنند و برای آنها نیز به اندازه مردمان دیگر کشورها ارزش زندگی قائل شوند و دست کم 4 ساعت از ساعت کاری آنان حذف کنند. به این ترتیب که با تغییر قانون ساعت کار در هفته به 40 ساعت، تعطیلات به دو روز افزایش یابد؛ یا پنجشنبه به طور کامل تعطیل شود و یا تعطیلی پنجشنبه برای مطابقت با ایام کاری هفته در جهان به روز شنبه موکول شود.
 
در پایان لازم به یادآوری است که مسئولان اینقدر از زیاد بودن تعطیلات در ایران دم نزنند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
زهرا
|
-
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
70
72
درسته ساعات کاری در ایران زیاده اما عزیز جان ما چن ساعت کار مفید داریم ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
حسن
| |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
در ایران کمیت مهمتر از کیفیت است. اگر ساعات کار کم بشود اتفاق خاصی نمی افتد چون میزان کار ثابت است. نمونه اش ایام عید است که حدود 15 الی 20 درصد کارمندان کار می کنند و مشکل خاصی هم پیش نمی آید. اگر این میزان به 30 درصد برسددر ایام عادی هم مشکلی باز پیش نمی آید. پس باید کار مفید باشد تا کارمند هم کار مفید بکند. وقتی صرفا حضور فیزیکی ملاک است و میزان کار مفید یک دهم آن است، چه انتظاری از کارمند است!
ناشناس
| |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
اتفاقا مشکل همین جاست دوست عزیز. اگر ساعت کار کاهش پیدا کنه، زمان های پرت شده هم مدیریت میشن وکیفیت جای کمیت رو خواهد گرفت.
ناشناس
| |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
اتفاقا به نظرم مشکل از همینه
نه تعطیلات و تفریح درستی هست و نه کار و بازدهی

اگر تعطیلی و تفریح به جای خودش باشه، بازدهی کار هم میره بالا
ناشناس
| |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
یکی از دلایل کم شدن بهره وری، همین ساعات کار طولانیه
ناشناس
| |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
ساعت کاری زیاده ولی پولی که بابت اون ساعات داده میشه در حد شووکولات هم نیست
ناشناس
| |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
من و همکارانم کارمندان اداری یک بانک هستیم و هفته ای حداقل باید 70 ساعت کار کنیم .
من امسال هنوز مرخصی نتوانستم بگیرم و پارسال هم فقط 5 روز توانستم مرخصی بگیرم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
6
74
کلا کارمندی بجز دولتی، برده داری نوینه!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
5
43
مشکل کشور ما زیاد بودن تعطیلات و یا ساعات کاری نیست کمبود بازدهی هست... وقتی نشستی پشت میز و کاری نمیکنی.... همین...
صادق
|
Sweden
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
9
29
بله عزیز، با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که داریم، باید شق‌القمر کنیم. اکثر کشورهایی که لیست کرده‌اید توسعه‌یافته هستند که تقریبا از ۲۰۰ سال پیش سخت کار کرده‌اند و الان به این میزان ساعت کار رسیده‌اند.
سخت کار کردن البته به مدیریت یکپارچه هم نیاز دارد تا به نتیجه برسد، و الا بهبودی در اقتصاد حاصل نخواهد شد.
پاسخ ها
بختیاری
| |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
درود کاملا صحیحه
ناشناس
| |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
باید فکرمان را بیشتر به کار بیندازیم.
ناشناس
| |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
آیا شق القمر کردیم؟!
بخدا بدنم فرسوده شده، از بس دوندگی کردم کارم به جایی رسیده که الان بخوام ده قدم پیاده برم کف پام درد میگیره
هر چیزی به اندازه ش خوبه، استراحت که کافی باشه بهره وری هم میره بالا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
23
متاسفانه ناکارامدی سیستم های کاری در ایران به پای کارگران نوشته می شود و کارایی پایین سیستم با افزایش زمان کار جبران می شود.حال آنکه اکثر غریب به اتفاق سازمانها در صورت کارامد سازی سیستم های کاری یک فعالیت مشخص را با زمان کمتر و نفرات کمتر در زمان کمتر می توانند انجام دهند. الگوهای سازمانی ناقص، موازی، بروکراتیک و... باعث عدم انجام کار مفید در سازمانها می شود و این امر به کارگر شریف ایرانی نسبت داده می شود که ساعت کاری مفید کمی دارد.
mohamad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
5
16
در کشور های نامبرده کار به معنای اصلی آن انجام میشود ولی متاسفانه در ایران کار به معنای اسمی انجام میگیرد متوسط کار مفید در ایران روزانه 20دقیقه است انصافا مقایسه کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
19
عزیز جان کاردربخش خصوصی همش مفید وبنفع کارفرماست در غیر اینصورت پول مفت ندارند که به کسی بدهند تو بخش های دیگه هم هرچقدر پول بدی آش میخوری با این حقوقها ازین بیشتر حرام میشه کارت
پاسخ ها
...
| |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
عزيز جان
همين شركتهاي خصوصي ميان مشاور شركتهاي دولتي ميشن و كپي از كارهاي شركتهاي خارجي رو به اسم شق القمر بخش خصوصي با كيفيت كم تحويل صنعت و بازار ميدن و نتيجه اش همين پروژه هايي هست كه چندان گرهي از كار صنعت باز نمي كنه ...شما هم خسته نباشي
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
14
بالابردن کیفیت( بهره وری) ارتباطی به کمیت (مدت زمان ) ندارد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
13
سرکار خانم زهرا اگر میبینید که بازده و ساعت انجام کار مفید ما کم هست علتهای مختلفی داره که بزرگترینش بر میگرده به عدم کارایی و نداشتن علم مدیران ادارات و دستگاهها ، عدم برابری حقوق و دستمزد دریافتی و کافی نبودن آن و عدم فرهنگ سازی در حیطه کار و اشتغال و علتهای مختلف دیگه که اگر به مرور زمان حل بشه قطعا وضعیت بهتر از این خواهد شد .
آریایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
15
12
کارمندای ما یا درحین روزنامه خوندن یا خواب یا گوشی بدست یا مرخصی یا درحال جیم زدن یا درحال پیچوندن ارباب رجوع بدبخت
پاسخ ها
بختیاری
| |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
بله کاملا موافقم
ناشناس
| |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
خیلی بی انصافی کردی اینجوریا نیستش بله من هم تایم آزادم رو تو تابناک خبر می خونم اون هم نه اینکه از زیر کار در برم بلکه کارم کم بوده و ارباب و رجوع کم دارم ولی تا میان حتماً کارشون رو راه می اندازم و مشاوره های درس می دهم
ولی به علت نبود شرایط کاری مناسب در مملکت کارفرما تا میتونه زور می گه مثلا مرخصی ماهی یک روز-عیدی 900 تومن گرفتم برای یکسال کار-چیزی به نام اضافه کاری نداریم ولی باید وایستیم و ...
كارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
31
براي بعضي از افراد ساعت كار از 44 ساعت در هفته هم بيشتر است. چون كسي كه ساعت 4.5 يا 5 صبح از خانه بيرون مي آيد و در ساعت 8 يا 9 شب برمي گردد 44 ساعت معني ندارد و واقعا" شاغلان در ايران زندگي ندارند خيلي واضح و كاملا" درست است.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
شما ساعت 4.5 صبح از خونه میای بیرون؟
ع ت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
7
ساعت کاری چین چطوره؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
4
15
البته با این حقوقی که تو ایران میدن 8 ساعت تو هفته کار کنی هم زیاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
3
4
ایا میدانستید طبق ایین نامه هیات علمی تمام وقت جغرافیایی 54 ساعت در هفته باید کار کند!!!!1
6 روز 9 ساعت!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
23
با سلام
ینده کارمند یک اداره دولتی هستم سمتم کارشناس هست، از ساعت 5:30 از خونه بیرون میام و حالا ساعت 7:30 تا 745 شروع بکار میکنم قانونش در اصل اینه تا 3:30 بمونیم اما باور بفرمایید بندرت پیش میاد که حتی من ساعت 4 هم از سر کارم برم ما معمولا تا ساعت 6 یا 6:30 هستیم با این اوصاف از 40 ساعت هم در ماه بیشتر اضافه کاری نمیدن، شما در نظر بگیرید من ساعت 6:30 یا 7 از کار بزنم بیرون ساعت 8 تا 8:30 برسم خونه این روال 5 روز در هفته من هست. شما شاید بگید خوب کارمند دولت کار نمیکنه که!!!!!! ما اولا کارمون و میکنیم و خیلی بیشتر از حقوقمون هم کار میکنیم ثانیا شما حتی اگه کاری هم نداشته باشید همین که ملزم هستید مثلا به جای 8 ساعت 12 ساعت در روز در محل کار باشید خودتون در نظر بگیرید که زندگی چقد سخت میشه بندرت پیش میاد من کمتر از 6 از سر کارم بگردم اغلب 6 یا 6:30 یا 7 و یا 7:30، در عوض اضافه کاری مت فقط 40 ساعت در ماه هست حالا خودتون قضاوت کنید
پاسخ ها
بختیاری
| |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
خدا قوت بله قبول دارم بعضی از کارمندان واقعا زحمت کشن
مهدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
11
متاسفانه ساعات كاري در ايران بخصوص در تهران بالاست و عملا با توجه به خستگي مفرط كارمندان و كاركنان ادارات و و بخشهاي دولتي و خصوصي /كارايي لازم جهت حصول به نقطه مطلوب براي كارفرما تضعيف شده است.
خود خالق متعال دقيقا نظم خاصي را در خلقت و فيزيولوژي انسان قرار داده است و دين مبين هم به تقسيم ساعات شبانه روز كه هم كار و هم استراحت و عبادت در آن پيش بيني شده است ولي متاسفانه اين موضوع در ايران بچمتفاوت است.
مي گويند ايام تعطيلات در ايران بيشتر از ساير كشوره است بنده ليست بالايي كه دوست محترم استخراج كرده اند را كاملا قبول دارم.
خيلي از كشورها ايام تعطيل بيشتري دارند .
يك مثال ساده جهت شفاف سازي اين موضوع كه دليل عدم پيشرفت كارها و عدم كارايي بالاي كارمندان در ايران (خصوصا در تهران)بي توجهي كارمندان نيست بلكه خستگي مفرط است.
بنده كارمند از شش صبح بيدار مي شوم تا به محل كار برسم و عملا هنگام ورود به محل كار غالب همكاران خواب الود هستند و ساعات كار مثبت 10 تا 12 ظهر است.
بعد از نهار نيز عملا تا ساعت 3 بعداظهر با توجه به سنگين شدن بدن و سير طبيعي سيستم گوارش جهت جذب غذا باز هم عملا كارايي به نصف كاهش مي يابد.
ساعت 5 عصر خروج از محل كار كه اين اتفاق با توجه به حجم بالاي كاري براي بنده و همكارانم تا ساعت 7 بعداظهار نيز ادامه دارد.
فرض بر اينست كه ساعت خروج 5 عصر باشد كه با توجه به ترافيك بالاي خيابانهاي تهران و شلوغي صف تاكسي ها و مترو در خوشبيناه ترين حالت ساعت ورود به منزل 7 عصر خواهد شدو.
شما ببينيد ايا انرژي و تواني براي اين كارمند و شاغل مانده است ؟؟؟؟111 عملا همين خستگي روز قبل به صورت منظم به روزهاي بعدي كاري انتقال مي بابد.
حال بياييم از زاويه ديگري جهت حل اين مشكل بنگريم و انهم منظم كردن ساعات كاري شاغلان و تعطيلي دو روز در هفته.
ساعات كار بايد از 8 صبح تا نهايت 3 بعداظهر باشد.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
5
5
برادر محترم
چرا ما را با کشور های پیشرفته دنیا مقایسه میکنید مگر ما جزء اون کشورها هستیم ما در رده کشورهای جهان سوم هستیم پس باید با کشورهای هم رده خود مقایسه شویم ضمنا در کشورهای پیشرفته که نام بردید پرداخت بر اساس راندمان واقعی کار هست نه بر اساس زمان پر کردن حضور در سر کار بدون راندمان. ضمنا چرا مشکل را به گردن مدیریت می اندازید چرا فکر نمی کنید که نیروی کار که کارکنان هستند راندمان کافی را ندارند.
همچنین کشور های پیشرفته را در نظر بگیرید فقط با تولید (در نظر بگیرید فقط تولید محصولات) هست که در رده بندی جهانی قرار میگیرند و در صدر قرار میگیرند مثل کشور اول آمریکا بعد چین بعد ژاپن و به ترتیب کشورهای تولید کننده دیگر. این رده بندی بر اساس تولید است و نه بر اساس ساعات و روزهای تعطیلی و غیره.
شما بفرمائید کشور ما در این لیست در رده چندم هست که انتظار دارید مثل کشورهای پیشرفته باید استراحت کنیم و دنبال تعطیلات و استراحت باشیم و ما را با کشورهای اول لیست مقایسه میکنید.
شاعر گرانقدر ما سعدی میفرماید "مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد" یعنی اول باید کار بکنیم و تولید بکنیم پس از آن دنبال مزد و استراحت و تفریح باشیم.
برادر من ما با کارکرد 44 ساعت در هفته در انتهای لیست هستیم حال انتظار دارید ساعات کار از این هم کمتر باشد. پس میبینید که مسئله کیفیت کار هست و نه تعداد ساعات کار. هرگاه توانستیم همه ما کیفیت کار خود را بالا ببریم آنگاه میتوانیم تقاضای مقایسه با کشورهای رده اول جهان را داشته باشیم و تقاضای 40 ساعت کار در هفته.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
هیچ جای دنیا به کسی بابت تفریح و استراحت حقوق نمیدن، توی کشورهای پیشرفته سختگیریها برای کار کردن بیشتره . قانون کار هم برای کارگر و کارفرما سخت گیر تره. اگر قرار باشه کشورهای پیشرفته مدام برن تعطیلات که کلا تعطیل میشن !!!
ناشناس
| |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
در بخش دولتی تا ساعت 9.30 کاری انجام نمی شود. در حال صبحانه خوردن و انجام امور شخصی هستند. نزدیکی های ظهر اماده برای نماز و ناهار. بعد از آن هم بندرت کسی را پیدا کنید کار کنند. این جقوق را برای حق حضور می گیرند نه کار.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
8
15
کاش با تعطیلی آموزش و پروش و حقوق شان هم مقایسه می کردید تا دیگه دم از کمی حقوق نزنند این فرهنگیان عزیز بیکار دائم تعطیل
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
احسنت
یک هیات علمی 4.200 میگیره و 54 ساعت کار باید بکنه ولی این معلمها 3 روز تو هفته نهایت 6 ساعت کار میکنن و 2-3 حقوق میگیرن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
9
وقتی مدیری سواد و تجربه کاری نداشته باشد بجای 8ساعت کار 16ساعت هم کارکند جز اتلاف سرمایه ملی کاری نکرده است.بده چلوکباب را که شکم تاب نداره.
یک معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
7
6
ناشناس اخری زیر دست همین معلما نوشتن ونظر دادن رو یاد گرفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
2
شاید ساعت کاری واسه خود کارگر مفید نیست و به درآمدش اضافه نمیکنه که البته به درآمد صاحبکار که اضافه می کنه و برای اونا مفیده نه برای کارگر ولی این حرفا یه مشت بیچاره رو که دستشونم به جایی بند نیست حسابی استثمار کردن.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
5
4
کدوم ساعت کاری تو ادارات دولتی خیلی کار باشه 2 ساعت در 12 ساعت حالا تازه بعضی افراد برای اضافه کاری بی مورد بیشتر سر کار میمونن که فقط 120 ساعتشون پر شه ........
دیدم که میگم.........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
6
13
خطاب به اون معلم:

حالا مثلا خیلی کار شاقی کردی

خیلی ناراحتی برو استعفا بده و شغل کارگری پیدا کن تا بفهمی زندگی چه مزه ای داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
4
باید یک سیستم جامع دریافتی تدوین بشه که بر اساس ساعت کار و سواد حقوق بدن نه ........
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
2
یه قرق بزرگ بین کارمند ها وکارگران ایران و کشورهای دیگه اینه که کارمند ها و کارگران کشورهای دیگه تمام ساعت های کاریشون به معنی واقعی کلمه در حال کار هستند .اگر دز ایران اینطوری کار کنند برای بیشتر از نصف کارمندان و کارگران شاغل کاری نمیمونه و باید دنبال کاری دیگه باشند. اگر قرار به مقایسه است این هم در نظر بگیرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
3
4
عزيزان من نوعي تو بخش خصوصي كار ميكنم و به معناي واقعي هشت و نيم ساعت كار مفيد انجام ميديم شايد باور نكنيد اما هيچكس وقت نداره موبايلش را جواب بده انوقت كي ميگه ما بازده كاريمون مفيد نيست ؟!؟ اتفاقا در بخش خصوصي كارفرما كاربيشتر از كارگر با كمترين حقرق را ميكشد بدون اينكه امكاناتي براي كارگر در نظر بگيره اضافه كاري بعد از ساعت كاري تا نيم ساعت حساب نميشود البته بدانيد زير نظر سازمان كار و قانون تامين اجتماعي كار ميكنيم اما خب اداره كار محترم كجا بفكر قشر كارگر است از اون هر سال حداقل دستمزد كه حتا جوابگوي تورم نيز نيست بايد بدانيد كه در ايران ساعت كار كه هيچ دولت محترم طرفدار سرمايه داره تازه اگه نماينده كارگري اعتراض كنه ميكه اگه كارگاه توليدي بخوابه همين كار هم از بين ميره و بيكاري بيشتر ميشه ميبينيد كه دولت محترم هميشه بجاي راهكار أصولي تهديد ميكند كه اگر اعتراض كنيد همين يك لقمه نان هم تعطيل ، انوقت شما نويسنده محترم چه توقعي از دولت و وزير محترمتر از خودش داريد؟؟؟ ما بجز تعطيلات عيد ديكر تعطيلات نداريم كه اونم ي هفته اس . كارمندان دولت لطفا اينجا نظر ندهيد چون ما نه إتلاف وقت داريم نه كم كاري نه كيفيت را قرباني كميت ميكنيم عزيزان كارمند اگه بهتون بر نميخوره شما كارم فائدتان در روز دو الي سه ساعته چون ٨-٩ صرف صبحانه١٢-١٤ ناهار و نماز ١٤ تا ١٦ دربها بسته و به كارهاي عقب مانده قراره رسيدكي بشه و ارباب رجوع نسبتها محترم امروز برو فردا بيا ميشنوه بازم ببخشيد كارمندان عزيز بهتره كمي نگرش تون را تغيير بدي اونوقت متوجه ميشدي بخش خصوصي واقعا تعطيلات نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
2
اگر کل کشور را تعطیل کنند ،هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ، تنها صنعت صادرات ،وتولید نفت تعطیل نشود ،بازار ،وکسبه هم که تعطیلی ندارند ، مابقی هم ولمعطل ،هستند ؟ در ایران ،شاید در روز ۲۰ دقیقه کار مفید باشد ،؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
1
یک سوال کار نکنیم چی کار کنیم؟
کدام تفریح ؟
من اهل ارومیه ام اینجا اگر پولدار باشی عصر جمعه را بند میری. بی پول باشی فقط بند هست . بیکار باشی باز هم بند میری .آخر توی مملکت ما همه تفریحات ممنوعیت حتی کنسرت...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
1
بنده‌ کارمند سازمان تامین اجتماعی هستم...اگر حتی یک بارهم گذرتون ب بیمه افتاده باشه حجم ارباب رجوع دیدین..حجم کار بسیار بالاست و انصافا ارباب رجوع هم خیلی اذیت میشه...واین رویه دلیلی نداره جز ناکارایی سیستم...اگر سیستم اصلاح بشه هم کار مفید بیشتر میشه هم رضایت مراجعه کننده...ولی حیف ک اخرش همه ی مشگلات ب پای کارمند و کارگر نوشته میشه..
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
1
0
اطلاعات آماری نشان می‌دهد کار مفید ایرانیان در مقایسه با بسیاری از کشورها مانند ترکیه، ژاپن، کره جنوبی، چین و حتی پاکستان و افغانستان بسیار کمتر است.
سرانه مفید کار در ایران سالانه 800 ساعت است، در حالی که این میزان در ژاپن 2420 ساعت و در کره‌جنوبی 1900 ساعت است.
براساس چکیده نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در سال 90 که از سوی مرکز آمار ایران انتشار یافته است، این میزان در چین 1420 ساعت، آمریکا 1360 ساعت، ترکیه 1330 ساعت، پاکستان یکهزار و 100 ساعت، افغانستان 950 ساعت، آلمان 1700 ساعت، کویت 600 ساعت و عربستان 720 ساعت است.براساس این گزارش متوسط کار روزانه در بخش دولتی در ایران 1.4 ساعت و در بخش خصوصی 2.6 ساعت است.
با این اوصاف تقاضای کم کردن ساعات کاری را هم دارید.
1 مطلب را هم باید اضافه کنم کارمندانی که از کارمندی و حقوق و مزایا و ... آن گلایه دارند چرا استعفا نمیدهند و دنبال شغل آزاد نمیروند. عوض غر زدن و توقع زیادی کمی کار کنند بهتر است.
ناشناس
|
Thailand
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
1
ختم کلام: شاغلان در ایران زندگی ندارند چون اینگونه طراحی، برنامه ریزی و اجرا شده.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
اولا اگر کل کشورها ساعت کار کمتری نسبت به ما دارند ولی تولیدات انها در بازار جهانی نسبت به ایران خیلی بیشتر است پس نشان میدهد که در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه بیشترین هزینه صرف صنعت و انجام صحیح روند توسعه با زیر ساختهای معتبر انجام میشه بالطبع کسانی که نیز در این راستا کار میکنند بواسطه تولید درست و بازارهای جهانی سهم بیشتری از درامد را نصیب خود نموده و نیز به جهت توان کاری بالا و درست کارکردن از دیگر مزایا بهره مند میشوند نه اینکه مثل شرکت های خودرو سازی ایران که فقط میخواهد پول بگیرد و کیفیت برایش مهم نیست بدین ترتیب سرمایه و سود به جیب کسانی میرود که خواهان سهم بیشتری در تولید برای خود دارند نه برای مردم بدین ترتیب می بینیم که حتی تریلر حامل ماشین های بی کیفیت ایران خودرو نیز در جاده پارک و نسبت به تعویض قطعات و کشیدن بنزین ماشینها اقدام میکند یعنی چی یعنی اینکه هر کس دنبال سود خود است و اصلا به رنج و زحمت دیگران کاری ندارد و فقط میگوید همه برای یکی و باز همه برای یکی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
1
زیاد بودن ساعت کار در ایران و کمی حقوق ها برای این است که وقت فکر کردن نداشته باشی همین و بس.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
1
1
هرکس سنگ خودش را به سینه میزند. اولا دولتی ها دو روز تعطیل هستند. هم پنجشنبه و هم جمعه. بانکی ها در ستاد هم پنجشنبه ها تعطیلند اگر بیایند برای اضافه کار می آیند. 120 ساعت اضافه کار فیکس همراه با حقوق می گیرند. در شعب هم اضافه کار دارند که توسط رییس شعبه تقسیم می شود. انواع و افسام پرداخت ها و وام ها و تعاونی مسکن و ... هم دارند. بخش دولتی کار خیلی مهمی هم انجام نمی دهد. اکثر کارمندانشان دیپلمه هستند یا حین کار با امکانات آموزشی دولتی تجصیل کرده و کارشناس شده اند. امنیت شغلی با اسخدام 30 ساله. من اگر کاره ای بودم هر 5 سال یکبار از این دولتی ها امتحان می گرفتم و بعد در صورت واجد شرایط بودن با ایشان تمدید قرارداد می کردم. اگر ما هرکدام بنوبه خود درست کار می کردیم سرانه ملی کشور این نبود و انقدر بدبخت نبودیم.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
0
5 روز در هفته سر کار هستیم از 7 و نیم تا 3 و نیم .. خوب میشه 40 ساعت .. پنج شنبه و جمعه هم تعطیلیم ...
محمد از تبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
0
3
با سلام.
بنده از کار گران یکی از کارخانجات شکلات سازی معروف هستم ساعت کارمان روزانه ۱۲ساعت کاری از شنبه تا پنجشنبه است که جمعا ۷۲ ساعت بدون جمعه میشود و در طول سال از مجموع حدود ۵۲ جمعه تقریبا ۳۰ جمعه را کار میکنیم فیش حقوقی هم نداریم . قانون کار هم نداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
0
0
اقا کارمند بانک اضافه کاری زوری پنجشنبه ها وبعد ظهرهای اجباری رو نخواد .و مرخصی های استحقاقی 30 روزه در سالش رو بخواد کی رو باس ببینه؟؟؟ اون وام ها هم بخوره سرشون...
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار