پدر علم تحلیل پوششی داده های ایران درگذشت
کد خبر: ۶۹۳۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 05    -    ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۸
«غلامرضا جهانشاهلو» پدر علم تحلیل پوششی داده‌های ایران از اساتید برجسته ریاضی کشور و عضو هیات علمی گروه ریاضی دانشگاه خوارزمی امروز درگذشت.

بنابراین گزارش غلامرضا جهانشاهلو در 27 اسفند 1322 در سمقاور از توابع فراهان متولد شد و مدرک کارشناسی خود را در رشته ریاضی فیزیک دانشکده علوم دانشگاهی دانشگاه فردوسی مشهد در سال 1346 دریافت کرد.

جهانشاهلو در سال 1347 به عنوان استادیار گروه ریاضی در گروه ریاضی دانشگاه خوارزمی (تربیت‌معلم سابق) کار خود را شروع کرد و پس از سه سال تدریس دانشگاه، در سال 1351 تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به خارج از کشور برود.
 
پدر علم تحلیل پوششی داده های ایران درگذشت

وی در سال 1355 از رساله دکتری خود دفاع و مدرک خود را در زمینه بسط و توسعه الگوریتم‌های مدل‌های تحقیق در عملیات از دانشگاه برونل انگلستان اخذ کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 1357جهانشاهلو به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی انتخاب شد. در حین معاونت دانشجویی دانشگاه خوارزمی، جهانشاهلو به عنوان معاون دانشجویی وزیر فرهنگ و آموزش انتخاب شد که مسؤولیت سازمان سنجش و آموزش کشور نیز همزمان بر عهده او بود. خدمات برجسته جهانشاهلو در این دوران، سر و سامان دادن به ارز دانشجویی و اعزام دانشجو به خارج از کشور بود.

وی در اسفندماه 1359 به عنوان معاون سازمان هواپیمایی کشور منصوب شد. در دوران 18 ماه خدمت در این سازمان، باشگاه خلبانی را سر و سامان داد تا کشور بی‌نیاز از اعزام دانشجو برای آموزش خلبانی شود. وی مجتمع آموزش عالی هواپیمایی را توسعه داد که وظیفه آن تربیت متخصصان تعمیر و نگهداری هواپیما بود.

جهانشاهلو در سال 1371به دانشگاه خوارزمی برگشت و معاونت پژوهشی این دانشگاه را تا سال 1376عهده‌دار بود. در سال 1376 به مرتبه استادی ارتقاء یافت و کارهای اجرایی را رها کرد و از آن زمان تا به امروز به تدریس در کارشناسی ارشد و دکتری پرداخت که حاصل این سال‌ها چاپ 22 جلد کتاب و راهنمایی حدود 110 رساله دکتری و بیش از 200 پایان نامه کارشناسی ارشد و چاپ بیش از 260 مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی است.

شاگردان غلامرضا جهانشاهلو در کسوت بیش از 300 استاد در دانشگاه‌های مختلف به تدریس و تحقیق مشغولند و بیش از هزار دبیر را تعلیم و تدریس کرده است. 
فارس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
0
3
سعادت دیدار و گفتگو با ایشان را داشتم. خدایشان بیامرزاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار