جنگ واقعی قرص‌های «ویتامین ث» با سرماخوردگی
کد خبر: ۶۹۲۷۱
تاریخ انتشار: 2017 April 05    -    ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
نتایج یک پژوهش علمی؛
یک مطالعه علمی، اخیراً نشان داده است که مصرف 6 یا 8 گرم ویتامین ث در روز، طول مدت علائم سرماخوردگی را به ترتیب، 17 و 19 درصد کاهش می دهند.

جنگ واقعی قرص‌های ویتامین ث با سرماخوردگی   اختصاصی «تابناک‌باتو»؛ بر اساس یک پژوهش علمی تازه، قرص‌های ویتامین ث (C) بالفعل می توانند با سرماخوردگی و آنفلوآنزا مبارزه کنند؛ اما زمانی این مبارزه ملموس خواهد بود که دوز بالایی از «ویتامین ث» مصرف شود.

«ویتامین ث» در مرکبات، سبزیجات سبز برگدار یافت می شود و میلیون‌ها بریتانیایی از مکمل‌های دارویی حاوی ویتامین ث استفاده می‌کنند.

یک مطالعه علمی، اخیراً نشان داده است که مصرف 6 یا 8 گرم «ویتامین ث» در روز، طول مدت علائم سرماخوردگی را به ترتیب، 17 و 19 درصد کاهش می دهند.

جنگ واقعی قرص‌های ویتامین ث با سرماخوردگی

در هر حال، این میزان چندین برابر بیش از میزان اعلامی موسسه ملی خدمات درمانی انگلستان است و وزارت بهداشت انگستان برای جلوگیری از ناراحتی‌های گوارشی، مصرف بیش از حد «ویتامین ث» را توصیه نمی‌کند.

دکتر هری همیلا (Harri Hemila)، سرپرست این پژوهش از دانشگاه هلسینکی، معتقد است که حتی مصرف «ویتامین ث» با دوز بیش از 8 گرم در روز، می تواند طول مدت علائم سرماخوردگی را بیش از درصد مذکور، کاهش دهد.

جنگ واقعی قرص‌های ویتامین ث با سرماخوردگی

پرتقال حاوی مقادیر زیادی از ویتامین ث می‌باشد اما مصرف بیش از حد آن می تواند باعث ناراحتی‌های گوارشی شود.

جنگ واقعی قرص‌های ویتامین ث با سرماخوردگی

هایلی بالدوین، به تازگی ویدئویی در حین تزریق آمپول «ویتامین ث» از خود منتشر کرده است. وی گفت: اثرگذاری اعلامی از «ویتامین ث» در مورد طول مدت سرما خوردگی‌ها و بی‌خطر بودن این ویتامین و همچنین هزینه کم آن، ارزش این را دارد که افراد دچار سرماخوردگی، مصرف 8 گرم «ویتامین ث» در روز را امتحان کنند تا ببینند که این درمان روی آنها جواب می‌دهد یا خیر. مصرف ویتامین ث باید به محض بروز علائم سرماخوردگی شروع شود تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

پژوهش پیشین در مورد ویتامین ث نشان می‌داد که مکمل‌های «ویتامین ث» تأثیری روی وقوع سرماخوردگی‌های معمولی ندارند؛ هر چند ممکن است طول مدت بیماری را کاهش دهند.

جنگ واقعی قرص‌های ویتامین ث با سرماخوردگی

با این حال، مصرف مقادیر زیاد «ویتامین ث» می تواند باعث تهوع، اسهال و دل پیچه شود. دکتر همیلا و همکارانش، یافته‌های علمی این دو پژهش را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، در ابتدا، هم مقادیر 3 و 6 گرم ویتامین ث در روز و هم یک قرص دارونما، به صورت تصادفی به داوطلبان در هر گروه تجویز شد.

دکتر همیلا گفت که هر یک از این پژوهش‌ها، رابطه‌ی مهمی را بین دوز مصرفی دارو و طول مدت سرماخوردگی نشان دادند.

دکتر هری همیلا همچنین اشاره کرد که پیشنهاد شده است تا دوز مصرفی ویتامین ث برای رسیدن به بهترین درمان، باید بیش از 15 گرم در روز باشد. اما بالاترین دوزهای مصرفی ویتامین ث که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند، بسیار کمتر از این میزان بوده‌اند. اکثریت آزمایشات کنترل شده، فقط دوز متوسط یک گرم در روز را مورد استفاده و بررسی قرار داده‌اند.

مترجم: وحید کوکبی حمیدپور

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار