عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان
کد خبر: ۶۹۲۳۰
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: 2017 April 04    -    ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
گذری از گوشه و کنار جهان؛
هر کشور و یا هر قومیتی در جهان آداب و رسوم خاص خود را دارند که به وسیله ی آن از سایرین متمایز می شوند. وقتی درباره آداب و رسوم ازدواج سخن می گوییم آن را در میان اقوام مختلف متفاوت می یابیم. بعضی از آن ها عجیب، برخی زیبا و برخی دیگر حیرت انگیزند.
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیااختصاصی «تابناک با تو»؛ هر کشور و یا هر قومیتی در جهان آداب و رسوم خاص خود را دارند که به وسیله ی آن از سایرین متمایز می شوند.
 
وقتی درباره آداب و رسوم ازدواج سخن می گوییم آن را در میان اقوام مختلف متفاوت می یابیم. بعضی از آن ها عجیب، برخی زیبا و برخی دیگر حیرت انگیزند.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا
 
ازدواج و آداب و رسوم آن همواره از موضوعات مورد توجه هنرمندان بوده است
  تابلو نقاشی «ازدواج نابرابر»، اثر واسیلی ولادیمیروویچ، ۱۸۶۲ میلادی

در این گزارش با عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در جهان همراه باشید.
 
شکستن بشقاب 
 
در آلمان، عروس و داماد بشقاب های نو می خرند، آن ها را می شکنند تا به این شکل ارواح خبیثه را دور کنند.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا 
 
گریستن 
 
در چین و در چهارچوب رسوم توجیا در جنوب غربی سیچوان، عروس باید قبل از مراسم عروسی روزانه یک ساعت کامل و به مدت یک ماه گریه کند. بعد از ده روز مادر عروس نیز همین کار را می کند، بعد از آن نوبت به مادربزرگ می رسد تا به این محفل گریان ملحق شود. اما در روز ازدواج این گریه ها به شیون تبدیل می شوند و به اوج می رسند.
 
 عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا
 
ریشه ازدواج گریان به ۲۲۱ تا ۴۷۵ قبل از میلاد بازمی گردد، زمانیکه شاهدخت ایالت ژائو تصمیم گرفت تا با شاهزاده ایالت یان ازدواج کند، مادر دختر در جلوی پاهای او افتاد و گریه کرد و از او خواست، هر چه زودتر به خانه بازگردد و به دیدن آنها بیاید، گفته می شود آن اولین ازدواج گریان تاریخ بوده است.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا 
 
به دنیا آوردن دو فرزند
 
در جنوب سودان ازدواج مسجل و رسمی نخواهد بود مگر این که زوجین پیش از مراسم عروسی دو فرزند به دنیا آورده باشند، اگر کودکی به دنیا نیاید مرد حق دارد زنش را طلاق دهد.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا
 
الشیلة، الحنة، الجرتق و فطور العریس از جمله مراحل ازدواج در سودان هستند که هدیه دادن خانواده های عروس و داماد رکن اساسی آنها است و اغلب با هزینه های گزاف انجام میشود

ازدواج با درخت
 
در برخی قبایل هند اگر یک دختر در ستاره نحس (مانجلیک) به دنیا بیاید، یعنی زمان تولد او وقتی باشد که زحل و مریخ در یک خانه قرار می گیرند، دختر پیش از آن که با یک مرد واقعی ازدواج کند باید با یک درخت پیوند ازدواج ببندد. از نظر آنان اینگونه از زن ها نفرین شده و منحوس هستند و مرگ را به سوی همسران خود جلب می کنند. بعد از ازدواج هم درخت را قطع می کنند و می سوزانند تا نفرین معلق از سر دختر برداشته شود. بعد از آن او می تواند با یک انسان ازدواج کند.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا 
بریدن چوب با اره
 
بریدن چوب در جشن ازدواج در آلمان از رسوم کهن و قدیمی است. دو نفر باید چوب درخت را با اره ببرند. هدف از این کار نشان دادن وفاداری است و اینکه آنها همیشه و در هر شرایط سختی با هم خواهند بود.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا
 
دزدیدن کفش 
 
از جمله دیگر آداب و رسوم رایج و عجیب در برخی مناطق هند این است که خواهران عروس کفش داماد را می دزدند و او باید برای پس گرفتن کفش گروگان گرفته شده پول بپردازد.
 عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا
 
پرتاب تیر 
 
رسم پرتاب تیر در عروسی به یک قبیله چینی تعلق دارد. داماد باید با کمان سه تیر به سوی عروس پرتاب کند. البته این سه تیر خطرناک نیستند، چون نوک تیزی ندارند بلکه معنای نمادینی در آنها نهفته شده است.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا 
 
فرو بردن پا در ظرف پر از ماهی 
 
بعد از پایان جشن عروسی در کره، رسمی وجود دارد که به موجب آن باید داماد پاهای خود را درون ظرف پر از ماهی قرار دهد تا برای زندگی جدید آماده شود.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا 
 
ریختن مواد بدبو روی سر 
 
از جمله آداب و رسوم ازدواج در اسکاتلند این است که دوستان و خانواده عروس او را به درخت می بندند و مواد بدبو روی سر او می ریزند اگر نتواند تحمل کند به این معناست که قادر به تحمل مسئولیت های ازدواج نخواهد بود.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا 
 
دندان نهنگ
 
در فیجی، خواستگار باید در مراسم عروسی با خودش دندان نهنگ ببرد تا حسن نیت خود را ثابت کند. فیجی یک کشور جزیره ای در منطقه ملانزی اقیانوس آرام جنوبی است.
 
عجیب ترین آداب و رسوم ازدواج در دنیا 
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
7
آقا ممكنه كمي هم از ويژه گيهاي ازدواج در ايران بنويسيد تا ما جوانان فرق خودمان را با ساير اهالي اين كره خاكي بدانيم ، خوب برامون لازمه ديگه . ممنون ميشويم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
4
29
در ایران هم داماد باید سکه طلا برای عروس بخرد هر چه بیشتر باشد یعنی بیشتر عاشق دختر است!!! بعد دختر سکه های طلایش را مطالبه میکند و داماد عاشق پیشه را در زندان می اندازند!!! دختر هم طلاقش را از داماد زندانی میگیرد و با سکه های طلایش میرود پی عشق و حال خودش...
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
واقعیت تلخ برای مردان و شیرین برای زنان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
3
20
در ایران باید یک گونی پر از پول و یک کیسه پر از طلا ببرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۶
3
22
در ایران هم باید بالای 1000 سکه مهر عروس کنند تا بله را بشنوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
7
8
چرا فقط از سکه های طلا یاد میکنید. چرا نمیگین در ایران حقوق اولیه انسانی رو از زن بیچاره سلب میکنید که بهای اون با یک میلیون سکه هم قابل ارزش گذاری نیست. چرا صحبت از این نمیکنید که کلفت بی جیره مواجب استخدام میکنین.
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۳
بالاخره یا رومی روم یا زنگی زنگ... مشکل کج فهمی فمنیسم هست... برابری کامل... نه این که قسمتایی که به نفعمونه حفظ کنیم!
arya
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
4
9
از رسم عجيب جهيزيه درايران هم بنويسيد.مردي كه ميخواهد تشكيل خانواده بدهد خانواده عروس بايد تاوانش را بدهند .
راستگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
تهیه جهیزیه عروسی

پيش از بردن عروس به خانه‌ی خود و برگزاری مراسم عروسی اصلی، جشن‌های کوچک دیگری نیز برگزار می‌شود که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. چند روز مانده به روز جشن، خانم های فامیل دور هم جمع می‌شوند و قسمتى از پارچه‌هایی را برای جهیزیه‌ی عروس خانم خریداری شده، می‌دوزند. در این مراسم لباس‌ها و زينت‌آلات دختر خانم نيز به مهمانان نشان داده می‌شود.

برای خرید وسایل عروسی، عروس و داماد همراه بعضی از خانم‎های فامیل به بازار می‎روند. انگشتر، لباس عروس، لوازم آرایش، آئینه و شمعدان و کت و شلوار دامادی در این مرحله خریداری می‌شود.

در نهایت نوبت می‌رسد به مراسم جهازبران. در این مراسم تمامی جهیزیه‌ی عروس خانم در اتاقی چیده می‌شود تا خانم‌های فامیل آن را ببینند. در جشن جهازبران هر کدام از مهمانان هدیه‌ای برای عروس خانم می‌آورد تا روی جهیزیه‌ی خود بگذارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار